Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaanse meisjes hebben allemaal r**********

Pagina's : [1] 2

Makeen
25-08-2003, 18:53

Is het toegestaan voor een vrouw om te werken? B.v als arts of speeljuffrouw van kinderen. Of mag het helemaal niet? (dan bedoel ik niet in tijd van nood, want dan mag het wel) Zoals voor het gebed bepaalde eisen en voorwaarden zijn, (zo is de kleine wassing - wodo' - een voorwaarde om het gebed te accepteren), zo zijn er ook voorwaarden aan het werk van een vrouw. Een vrouw mag werken mits zij voldoet aan een paar voorwaarden: · Dat de vrouw haar waarden en normen moet behouden, ze moet zich strikt houden aan de kledingvoorschriften die Allah en Zijn Boodschapper (Allah's vrede en genade zij met hem) bekend hebben gemaakt in de Qor'aan en Soenna. Een vrouw mag haar schoonheid niet tentoonstellen aan anderen, ze dient andere niet in de war te brengen door de schoonheid die Allah aan haar gegeven heeft. · Mannen en vrouwen moeten gescheiden zijn op het werk, omdat het mixen van mannen en vrouwen veel ellende veroorzaakt in de maatschappij. · Ze moet functies vervullen die bij haar nature passen o.a het onderwijs, verpleging, zorg, kinderdagverblijven....etc · Ze moet geen belemmering zijn voor mannen die willen werken, waarbij vrouwen de taken van mannen nemen. · Het werk dat ze verricht moet haar niet belemmeren om voor haar kinderen en echtgenoot te zorgen. Het geld wat de vrouw verdient is haar eigen bezit, haar man mag niet aan haar geld komen. Wanneer de vrouw uit eigen wil een bijdrage wil leveren aan het huishouden dan is dit haar recht. en Allah en Zijn Boodschapper weten het beste. En Allah weet het het beste. Bron: al-Islaam.com

miriammetje
25-08-2003, 18:58
ik wist het al maar mashalalh!!

miriammetje
25-08-2003, 18:59
Origineel gepost door TooCool Ja. Wij vrouwen moeten ons dus van alles onthouden omdat die arme kerels zich niet kunnen inhouden? Mooi niet. Dan leren ze maar met hun hersenen, i.p.v hun leuter te denken! Zolang ik van mezelf weet dat ik niet bij iedere mannelijke collega op schoot zit, heb ik niets te vrezen. :ego: Dit is trouwens volgens mij enkel 't pleidoo van een ventje dat zich 'islamitisch geleerde' mag noemen. Of komt het rechtstreeks uit een hadith vandaan? dus jij vind wat jij zegt belangrijker dan wat allah swt zegt of de profeet sws??? ps begin maar weer over mijn leeftijd als je niks te zeggen hebt...) mir

Makeen
25-08-2003, 19:04
Origineel gepost door TooCool Ja. Wij vrouwen moeten ons dus van alles onthouden omdat die arme kerels zich niet kunnen inhouden? Mooi niet. Dan leren ze maar met hun hersenen, i.p.v hun leuter te denken! Zolang ik van mezelf weet dat ik niet bij iedere mannelijke collega op schoot zit, heb ik niets te vrezen. :ego: Dit is trouwens volgens mij enkel 't pleidoo van een ventje dat zich 'islamitisch geleerde' mag noemen. Of komt het rechtstreeks uit een hadith vandaan? Dame, En wie zegt dan het alleen bij de mannen ligt??? kunnen alle vrouwen zich in houden??? Het is voor het onthouding van MAN & VROUW.

Makeen
25-08-2003, 19:05

Origineel gepost door TooCool Daarnet verdedigde ik je juist, omdat dat geval conclusies trok aan de hand van jouw leeftijd. Maar jij, met je domme kop, hebt een probleem met begrijpend lezen. ALs je eens je doppen gebruikte bij het lezen zie je dat ik hier vráág of het de woorden van een profeet zijn of een conclusie van een of andere geleerde. Woorden van een geleerde zijn niet absoluut en hoeven dus ook niet zo behandeld te worden. Ga jij nu maar even dat gebrek aan 't vermogen om begrijpend te lezen eens wegwerken. niet zo minachtend doen.

naisha
25-08-2003, 19:06
Origineel gepost door miriammetje ik wist het al maar mashalalh!! :goedzo:

miriammetje
25-08-2003, 19:15
Origineel gepost door TooCool Daarnet verdedigde ik je juist, omdat dat geval conclusies trok aan de hand van jouw leeftijd. Maar jij, met je domme kop, hebt een probleem met begrijpend lezen. ALs je eens je doppen gebruikte bij het lezen zie je dat ik hier vráág of het de woorden van een profeet zijn of een conclusie van een of andere geleerde. Woorden van een geleerde zijn niet absoluut en hoeven dus ook niet zo behandeld te worden. Ga jij nu maar even dat gebrek aan 't vermogen om begrijpend te lezen eens wegwerken. sorry dat ik niet aan jou perfectie doe en ook eens iets verkeerds lees ik zla er de volgende keer op letten mevrouw en mijn domme kop heeft allah me geschonken je beldigt hem dus ook meteen ... miriam

miriammetje
25-08-2003, 19:16
Origineel gepost door naisha :goedzo: :zwaai:

Makeen
25-08-2003, 19:20
Origineel gepost door TooCool Ga mij niet vertellen hoe ik me wel of niet moet gedragen. Dat is niet aan jou. Jij bent meer in de positie om allerlei catchy onderwerpen te verzinnen opdat mensen je topics openen. Kennelijk ligt het wel aan de mannen, want het wordt de vróuwen verboden om zich te bevinden op een gemengde werkvloer. Als je verder zou nadenken dan je neus lang is dan zou je ook kunnen bedenken dat deze regels ook voor mannen gelden. Het verbod ligt niet alleen bij de vrouwen maar ook bij de mannen voor de duidelijkheid, deze onderwerp gaat toevallig over de vrouwen en niet over de mannen maar de regels gelden hetzelfde. waarom ben je er zo vel op tegen heb je nare ervaringen met Islamitische mannen ??? Of heb je het beeld dat vrouwen worden onderdrukt in de islam???

Makeen
25-08-2003, 19:26
Origineel gepost door miriammetje sorry dat ik niet aan jou perfectie doe en ook eens iets verkeerds lees ik zla er de volgende keer op letten mevrouw en mijn domme kop heeft allah me geschonken je beldigt hem dus ook meteen ... miriam het is onwetendheid we zijn het allemaal wel eens geweest, zonder dat de we ware islam kennen maken we domme uitspraken waar we later spijt van hebben, want we komen later achter wat de islam in houdt en dat het verheven en mooi is.

hayat17
25-08-2003, 19:37
makeeen ik ben het helmaal met je eens je komt echt goed wijs over alhamdilolah :goedzo: keep up the good working

Nora1
25-08-2003, 19:46
Heey, wat bedoel je met marokkaanse meisjes hebben allemaal r............? Trouwens, ik zou niet eens met alleen vrouwen kunnen of willen werken, ze werken me alleen maar op mn zenuwen, niet dat ik wat persoonlijk tegen ze heb ofzo hoor, maar kan het gewoon beter met mannelijke collega's vinden.

miriammetje
25-08-2003, 19:48
Origineel gepost door Makeen het is onwetendheid we zijn het allemaal wel eens geweest, zonder dat de we ware islam kennen maken we domme uitspraken waar we later spijt van hebben, want we komen later achter wat de islam in houdt en dat het verheven en mooi is. hamdoleilah....

Bachelorette
25-08-2003, 19:49
Origineel gepost door Makeen Dame, En wie zegt dan het alleen bij de mannen ligt??? kunnen alle vrouwen zich in houden??? Het is voor het onthouding van MAN & VROUW. Klopt, het is voor man EN vrouw. volgens mij zijn mannen dan weer makkelijker geneigd te zeggen dat zij wel mogen. allahoe a3lam.

Makeen
25-08-2003, 20:27

Origineel gepost door fatoush Salaam Aleikoem, Ik had een vraagje, want ik wil misschien ook verpleging gaan doen, maar dan moet je toch ook oude opatjes enzo wassen en luiers omdoen,? dus hoe moet dat dan??? Als iemand hier antwoord op weet , graag. En p.s mag je in verpleging ook met hijab werken? beslamaaaa Voor medische redenen is het denk ik veroorloofd, maar ik moet het voor je uitzoeken. Je mag natuurlijk met een hijaab werken alleen sommige werkgevers hebben het liever niet. Wa aleikum salaam

Pagina's : [1] 2