Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ouders naar Hadj...wie kan me hiermee helpen??

KWeBBeLTJuH
21-02-2007, 09:00

Salam lieve landgenoten, Ik hoop dat jullie me met het volgende kunnen verder helpen. Ik wil graag mijn ouders de reis naar Mekka cadeau doen, zij zelf weten hier niets van omdat ze het ander niet gaan aannemen. Dus wil ik zoveel informatie hierover verzamelen en wat er juist allemaal moet gebeuren. Ik heb op het net gezocht maar ik vind niet veel info hierover. Aangezien er veel van jullie ouders op bedevaart zijn geweest is het misschien gemakkelijker op deze manier. Ik heb nog even tijd maar ik weet ook niet hoelang je zoiets op voorhand moet vastleggen enz enz.. Dus als jullie me hiermee kunnen verder helpen zal ik echt heel blij zijn. Avast bedankt Groetjes Moi PS Ik woon in Belgie (Antwerpen).

excesivo
21-02-2007, 11:14
oh leuk ik lees mee want ik wil dat ook allemaal weten, InshaAllah ya Rahmaan erRahiem gaan mijn ouders ook dit jaar naar hadj.

Oeght_Fi_Islam
21-02-2007, 12:01
Salaam aleikoum, Lieve zuster, Je mag en kan niet de hadj aan je ouders kado doen tenzij je zelf bent geweest of dat je met hun meegaat. Want iedereen is ten eerste verplicht om zelf te gaan en dan als dat mogelijk is om anderen te laten gaan. Wat wil je precies weten over de hadj. De tickets kun je meestal pas na de ramadan kopen/ reserveren dus je hebt nog alle tijd. Heb je nog meer vragen laat het mij weten, KHair insa-allah, Wa salaam aleikoum Dus je mag de reis niet voor ze betalen, bijvoorbeeld als alle kinderen iets bijleggen ?????? :eek:

KWeBBeLTJuH
21-02-2007, 12:08
Salaam aleikoum, Lieve zuster, Je mag en kan niet de hadj aan je ouders kado doen tenzij je zelf bent geweest of dat je met hun meegaat. Want iedereen is ten eerste verplicht om zelf te gaan en dan als dat mogelijk is om anderen te laten gaan. Wat wil je precies weten over de hadj. De tickets kun je meestal pas na de ramadan kopen/ reserveren dus je hebt nog alle tijd. Heb je nog meer vragen laat het mij weten, KHair insa-allah, Wa salaam aleikoum Oh dat wist ik niet maar ik ben nog veel te jong om naar daar te gaan. Zij willen er heel graag naartoe maar is er nog niet van gekomen dus dacht ik laat ik het voor hun geven zodat ze kunnen gaan :confused:

Oeght_Fi_Islam
21-02-2007, 12:53

Salaam, Wel als je niet het hele bedrag neertelt, want dan betekent dat jij er de mogelijkheden voor hebt om zelf te gaan, maar toch niet gaat. Als alle kids een bijdrage doen is het anders... wa ALLAH oe a3lam, wa salaam aleikoum Aaaah ik begrijp het helemaal....soekran :goedzo:

Lecha
21-02-2007, 13:04
Mijn zus is 30 en is dit jaar met mijn ouders geweest. Ieder heeft voor zichzelf betaalt, maar het klopt wat je zegt je mag het niet voor een ander betalen als je zelf nog niet geweest bent !!! Tevens mag het ook niet geleend geld zijn. Het moet geld zijn verkregen uit eigen vermogen.

Kwebbel_Tante
21-02-2007, 13:28
Maar mag je wel je ouders meehelpen op het te betalen? Bij ons thuis willen wij allemaal beetje mee betalen inchallah. Mijn ouders betalen inchallah ook een beetje zelf. Maar dat mag dus wel?:(