Bekijk originele versie : leden die verstand hebben van computers .. HELP ME!
__halfbloedje__
20-02-2007, 18:01
Er komt maar geen geluid uit mijn luidsprekers.
Ik denk dat ik een programme heb verwijderd daarvan.. heeft er iemand verstand van:(
kaaskop100
21-02-2007, 01:51
Maakt je PC nog wel geluid bij het opstarten of afsluiten? Je moet eerst te weten komen of misschien jouw geluidskaart kapot is gegaan...
__halfbloedje__
21-02-2007, 14:04
Maakt je PC nog wel geluid bij het opstarten of afsluiten? Je moet eerst te weten komen of misschien jouw geluidskaart kapot is gegaan...
Ik denk dat het met mijn geluidskaart te maken heeft.. balen!
kaaskop100
21-02-2007, 14:26
Die dingen gaan niet zómaar kapot, tenzij je machine wat ouder is en je 'm wat hardhandig hebt verplaatst. Het is waarschijnlijker dat de driver van je geluidskaart een beetje de kluts is kwijtgeraakt. Weet je hoe je dat kunt vaststellen?
Ik denk dat het met mijn geluidskaart te maken heeft.. balen!
pakistan
21-02-2007, 14:29
Ga naar start-uivoeren-typ Services.msc en dan zoek windows audio en druk op starten :) Probeer
abdel_rel
21-02-2007, 15:26
ey kheb een nieuwe pc gekocht en eb geprobeerd want kheb ook geen geluid maar werkt niet :s ik kan zelfs ni op starten drukken (op het laatste)
__halfbloedje__
21-02-2007, 17:16
ey kheb een nieuwe pc gekocht en eb geprobeerd want kheb ook geen geluid maar werkt niet :s ik kan zelfs ni op starten drukken (op het laatste)
ik denk dat er ook wat met je geluidskaart is..
__halfbloedje__
21-02-2007, 17:17
Die dingen gaan niet zómaar kapot, tenzij je machine wat ouder is en je 'm wat hardhandig hebt verplaatst. Het is waarschijnlijker dat de driver van je geluidskaart een beetje de kluts is kwijtgeraakt. Weet je hoe je dat kunt vaststellen?
Ik zou niet weten hoe dat moet.. Kun je me helpen ?
__halfbloedje__
21-02-2007, 17:21
Ga naar start-uivoeren-typ Services.msc en dan zoek windows audio en druk op starten :) Probeer
starten?? er staat opnieuw starten. En daar heb ik opgeklikt maar er gebeurt verder niets
pakistan
21-02-2007, 17:39
Het zou kunnen dat je de audio-controller voor je chipset ook opnieuw moet installeren. Meestal staan de drivers/controllers voor je moederbord op een CD die je bij de PC hebt gekregen. Kijk dan naar mapjes als LAN, Audio of Sound, enz. De controller in Audio of Sound moet je dus hebben. Heb je die CD niet (meer), zoek de drivers dan op de site van je moederbord-fabrikant
pakistan
21-02-2007, 17:42
Maar download Everest (http://www.majorgeeks.com/download4181.html) en noteer de gegevens bij Multimedia, Windows Audio en bij PCI/PnP Audio. Noteer ook wat er staat bij Moederbord, Moederbord.
Wat staat er in Apparaatbeheer bij Besturing voor geluid, video en spelletjes? Staat daar zoiets als Realtek 97 Audio, of Realtek HD Audio?
Geef al die gegevens door bij je antwoord.
__halfbloedje__
21-02-2007, 17:44
Maar download Everest (http://www.majorgeeks.com/download4181.html) en noteer de gegevens bij Multimedia, Windows Audio en bij PCI/PnP Audio. Noteer ook wat er staat bij Moederbord, Moederbord.
Wat staat er in Apparaatbeheer bij Besturing voor geluid, video en spelletjes? Staat daar zoiets als Realtek 97 Audio, of Realtek HD Audio?
Ik zal het proberen.. dankjewel :sjans:
__halfbloedje__
21-02-2007, 17:45
Ik zit nu op die site, Maar ben een beetje verdwaald. Ik weet niet zo goed waar ik op moet klikken
pakistan
21-02-2007, 17:54
Ik zit nu op die site, Maar ben een beetje verdwaald. Ik weet niet zo goed waar ik op moet klikken
http://files3.majorgeeks.com/files/3e49d4ec10aad7c623659c37e011665a/systeminfo/everesthome220*****
__halfbloedje__
21-02-2007, 18:15
voltooid! moet ik nu op moederbord klikken of multimedia.. dr staan nog maar programma's maar ik denk toch dat ik uit die 2 moet kiezen?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.