Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geen Belgische soldaten naar Irak!

Pagina's : [1] 2

sword
25-08-2003, 14:11

Geen Belgische soldaten naar Irak, zegt Louis Michel Bron: Belga BRUSSEL 25/08 (BELGA) = Louis Michel, minister van Buitenlandse Zaken, heeft maandag uitgesloten dat Belgische manschappen zouden meewerken aan de stabilisering van Irak, ook als er een nieuwe resolutie van de VN-veiligheidsraad komt. Michel pleitte voor een versterkte rol van de Verenigde Naties in de naoorlogse periode. "Ik kan me moeilijk inbeelden dat we (België) een bijdrage in manschappen zouden kunnen bieden aan een dergelijk proces. Ik denk dat het eerder moeilijk zal zijn om ons dat te vragen. Ik denk trouwens niet dat men het ons zal vragen", stelde Michel tijdens de uitzending 'Matin Première' op de RTBF-radio. Het hoofd van de Belgische diplomatie sloot echter een financiële participatie aan de heropbouw van Irak niet uit. Hij benadrukte evenwel dat een dergelijke beslissing niet zonder een debat kan genomen worden. "In dat geval moeten de Verenigde Naties een 'centrale rol' spelen in Irak", aldus Michel. (LA België weigert nog steeds om de Amerikaanse reet helemaal "proper" te likken, dat laten we over aan de NL'ers :D :zwaai: Sword

babyvanbelisma
25-08-2003, 14:52
Tja, maar onthoudt wel dat het de Nederlandse regering is die dit besluit genomen heeft....heel veel nederlandse inwoners zijn het er niet mee eens....... Maar dat wil niet zeggen dat belgie het toppunt van verzet tegen amerika is hoor!! Denk maar aan de genocide wet.

ibtisamc
25-08-2003, 15:04
Origineel gepost door sword België weigert nog steeds om de Amerikaanse reet helemaal "proper" te likken, dat laten we over aan de NL'ers :D :zwaai: Sword Belgie is gewoon beter :D

babyvanbelisma
25-08-2003, 15:04
Ik zei ook dat Heel Veel mensen tegen waren, niet iedereen. Ik zal je eerlijk zeggen: ik ben tegen. Amerika is deze oorlog begonnen, laat hen ook maar weer de rommel opruimen dan!! Ik heb medelijden met de mensen in irak maar ik vind niet dat nederland zich in de hele kwestie had moeten mengen... Ik wil hier bij hoge uitzondering toegeven dat onze zuiderburen beter hebben nagedacht dan wij .....;)

babyvanbelisma
25-08-2003, 15:22

Origineel gepost door buddy Ik ben eigenlijk wel blij met het werk dat de VS doet, stel je voor dat regiemes als in afganistan en Irak gewoon konden blijven bestaan. Ik vind dat de westerse wereld best een handje mag helpen. Ik ben het met je eens dat het de plicht is van de rijkere landen om landen waar mensen onderdrukt worden enz. te helpen, maar ik vind het gewoon heel frappant dat de VS altijd haantje de voorste is met het 'helpen'. Als je echter verder kijkt, zie je bijna altijd dat ze eigenbelang hebben. Ook valt het op dat Amerika er een handje van heeft altijd haar zin door te drukken. Ook al stemt de hele VN tegen, ze doen het gewoon toch. En als een land dan durft een negatieve uitlating richting VS te doen, dan worden ze gelijk geboycott (zie Frankrijk: french fries zijn nu uit den boze). De VS doen alsof ze alles kunnen maken en het maakt ze niets uit wat de rest van de wereld ervan vindt. En daar erger ik me mateloos aan. Je kunt je afvragen of er wel oorlog nodig was in Irak. Goed die mensen werden onderdrukt en het regime was vreselijk. Maar hoe is het daar nu? Niet bepaald rozegeur en maneschijn. Natuurlijk heeft het tijd nodig voor de boel zich weer stabiliseert daar, maar kómt het nog wel goed? Kijk naar afganistan; het is nogsteeds een zooitje daar alleen heeft de bron van dat zooitje zich verplaatst. Militairen zijn ook geen lieverdjes hoor vergis je niet. Nu is het wel zo dat de nederlandse militairen daar niet zijn om te vechten, maar toch, ze zijn ook bang en snel opgeschrikt en zullen zich soms genoodzaakt voelen iets te ondernemen. Op de dag dat Amerika landen en mensen helpt puur omdat ze het beste voor die mensen willen, zoals organisaties zoals UNICEF, VN en Amnesty willen, dan zal ik achter ze staan, maar de manier waarop ze het nu doen, straalt zoveel arrogantie en machtsvertoon uit, dat ik er gewoon van walg!!!

an3sdej
25-08-2003, 16:53
hihih, wacht maar tot de economische duimschroeven België opgelegd worden. Dan hebben ze spijt als haren op het hoofd. Op zich is er wat te zeggen voor het beleid van Michel, maar het schaadt België denk ik.

remii
25-08-2003, 18:18
Origineel gepost door sword Geen Belgische soldaten naar Irak, zegt Louis Michel Bron: Belga BRUSSEL 25/08 (BELGA) = Louis Michel, minister van Buitenlandse Zaken, heeft maandag uitgesloten dat Belgische manschappen zouden meewerken aan de stabilisering van Irak, ook als er een nieuwe resolutie van de VN-veiligheidsraad komt. Michel pleitte voor een versterkte rol van de Verenigde Naties in de naoorlogse periode. "Ik kan me moeilijk inbeelden dat we (België) een bijdrage in manschappen zouden kunnen bieden aan een dergelijk proces. Ik denk dat het eerder moeilijk zal zijn om ons dat te vragen. Ik denk trouwens niet dat men het ons zal vragen", stelde Michel tijdens de uitzending 'Matin Première' op de RTBF-radio. Het hoofd van de Belgische diplomatie sloot echter een financiële participatie aan de heropbouw van Irak niet uit. Hij benadrukte evenwel dat een dergelijke beslissing niet zonder een debat kan genomen worden. "In dat geval moeten de Verenigde Naties een 'centrale rol' spelen in Irak", aldus Michel. (LA België weigert nog steeds om de Amerikaanse reet helemaal "proper" te likken, dat laten we over aan de NL'ers :D :zwaai: Sword verreweg de allergrootste kontenlikker is zonder twijfel jaap de hoop scheffer ...... maar zijn likwerk word waarschijnlijk ook goed beloond want hij schijnt goede kans te maken om robertson op te volgen als secr.generaal van de navo :D

remii
25-08-2003, 18:23
Origineel gepost door an3sdej hihih, wacht maar tot de economische duimschroeven België opgelegd worden. Dan hebben ze spijt als haren op het hoofd. Op zich is er wat te zeggen voor het beleid van Michel, maar het schaadt België denk ik. economisch gewin gaat volgens jou altijd boven principes of rechtvaardigheid ???

an3sdej
25-08-2003, 19:24
Dat zeg ik niet, maar het gebeurt wel vaak. Als het Belgische volk achter deze beslissing staat is het OK.

sword
25-08-2003, 21:53
Origineel gepost door vikker Regeringsleiders kunnen het zich niet permiteren principes of rechtvaardigheid boven de economische belangen te laten gaan.. Er zijn arbeidsplaatsen mee gemoeid...werkzekerheid voor mensen..en deze politiek word gevolgd door elke regering..eigenbelang is nog steeds het voornaamste..principes..rechtvaardigheid of andere edele gevoelens horen niet thuis in wereldpolitiek..niet internationaal..noch nationaal. Dat...is de realiteit van het leven.Die is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn. HET EIGEN VOLK EERST PRINCIPE !!! we kunnen al raden waar je in de leer bent geweest hé rukkertje! :zwaai: Sword

sword
26-08-2003, 08:49
Origineel gepost door vikker Wel beste simpele sword..alvorens je zulke domme insinuaties maakt inplaats van effe te lezen en na te denken .....lees nog maar eens, denk eens na..en wat zou ik bedoelen met dit. :rolleyes: eigenbelang is nog steeds het voornaamste..principes..rechtvaardigheid of andere edele gevoelens horen niet thuis in wereldpolitiek..niet internationaal..noch nationaal. Dat...is de realiteit van het leven.Die is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn. Zwart gelaarsd rukkertje, Als kapitalisme jouw uitgangspunt is, dan klopt jouw redenering! Eigenbelang,uitbuiting, hebzucht en winstbejag zullen voor altijd de pijlers van het Westers Kapitalisme zijn, maar als het kapitalisme zou verdwijnen of vervangen worden door een meer humaner economisch systeem dan maakt de derde wereld nog een kans om uit het moeras van de miserie weg te geraken! :zwaai: Sword

sword
26-08-2003, 08:53
Origineel gepost door vikker Maar dat .......dear sword......is een utopie. :D aan alles komt een eind, mijn rukkertje, aan alles !!! ;) :zwaai: Sword

sword
26-08-2003, 09:21
Origineel gepost door vikker Macht..geld en vrouwen zullen altijd zolang de mens bestaat in de bovenste la van de mens steken..Aan alles komt een end...behalve aan dat dear sword... Of de mens moest uitgestorven zijn.....in dat geval is de kans op een humanere samenleving uiteraard onbestaande...dus......nooit dear sword...dus...een utopie dear sword. :D als men jouw redenering volgt rukkertje, dan zal de mensheid er nooit in slagen om zich op te tillen naar een niveau van beschaving waar oerinstincten zoals hebzucht, macht, sexuele driften zullen beteugeld worden. het is zeer triest om te beseffen dat mensen zoals jij al de hoop en de moed hebben opgegegeven op een betere wereld!!! :zwaai: Sword

Billalthefirst
26-08-2003, 11:47
zijn de Belgen weer de weg kwijt ik zei nog eerste links tweede ook en de derde ook, zitten ze nog steeds in België pfffff

Zelfkritiek
26-08-2003, 12:18

Origineel gepost door sword Zwart gelaarsd rukkertje, Als kapitalisme jouw uitgangspunt is, dan klopt jouw redenering! Eigenbelang,uitbuiting, hebzucht en winstbejag zullen voor altijd de pijlers van het Westers Kapitalisme zijn, maar als het kapitalisme zou verdwijnen of vervangen worden door een meer humaner economisch systeem dan maakt de derde wereld nog een kans om uit het moeras van de miserie weg te geraken! :zwaai: Sword Wie is hier nu het simplistische kortzichtige loosertje? Als er voor één iemand eigenbelang, uitbuiting, hebzucht en winstbejag een pijler was, dan geldt dat wel voor Saddam! Om van zijn martelingen en gifgas- en moordpartijen nog maar te zwijgen..... In het ernstigste geval zou je kunnen zeggen dat in Irak kwaad met kwaad is bestreden, maar ga nu niet opeens de wreedheden van het Saddam regime vergelijken met "Westerse Kapitalisme" of andere goedkope puberale middelbareschool dogma's....

Pagina's : [1] 2