Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wardt het oorlog tussen marokko en spanje????????????

Pagina's : [1] 2

mocro_souhaila
15-07-2002, 20:00

ik denkd at iedereen het wel op het nieuws heeft gezien. Die ruzie over het eilandje vlakbij sebta. Wat vinden jullie er nou van, ik vind gewoon dat spanje zich gewoon moet terug trekken het is toch van maghreb???? :confused: Maar weet je wat nou zo erg is: als er oorlog uitbreekt, end an bedoel ik nu in deze vakantie, dan is het voor de mensen die op vakantie zijn gegaan naar marokko heel moeilijk om terug te komen naar nederland. Ik wil graag jullie meningen horen over dit alles much love from your lady souhaila :Iluvu: Mocros 4 eva!!!!!!!!!!!

tha_lady
15-07-2002, 20:06
ik weet niet hoe het zit, oorlog??? ik denk(hoop) het niet want ik ga dit jaar op vakantie naar marokko. laterZ :blauwkus:

mocro_souhaila
15-07-2002, 20:37
VOLGT NIEMAND HET NIEUWS????????????????????? :confused: :confused: :confused:

tha_lady
15-07-2002, 20:49
Origineel gepost door mocro_souhaila VOLGT NIEMAND HET NIEUWS????????????????????? :confused: :confused: :confused: jawel ik kijk altijd naar het jeugd journaal laterZ :blauwkus:

Ismahane82
15-07-2002, 22:10

ik hoop dat de boel zodanig escaleert dat het vraagstuk Melilla en Cueta naar boven komt, en dat Spanje eindelijk krijgt wat het toekomt, namelijk de teruggave van de 2 enclaves, het is toch te gek voor woorden dat in het europa van vandaag Spanje nog steeds kolonies bezit!!!! Als het ooit mocht uitmonden in een oorlog dan ben ik ervoor ook al nekt het de marokkaanse economie!!

Ismahane82
15-07-2002, 22:12
Spanje moet weg! Spanje moet weg! all together now!! Spanje moet weg! Spanje moet weg! ik zie dat ik me laat meeslepen maar als je ziet hoe die spanjaarden marokkanen op hun eigen bodem behandelen, dan kun je niet anders dan kwaad worden

mocro_souhaila
15-07-2002, 22:20
Origineel gepost door Ismahane82 Spanje moet weg! Spanje moet weg! all together now!! Spanje moet weg! Spanje moet weg! ik zie dat ik me laat meeslepen maar als je ziet hoe die spanjaarden marokkanen op hun eigen bodem behandelen, dan kun je niet anders dan kwaad worden ik denk e rprecies hetzelfde over!!!!!!!!!!!!! you go girl spanje moet weg spanje moet weg ik doe al met je mee nu effe kijken hoeveel er voor hun medemens opkomen ;)

oOBentagadirOo
15-07-2002, 22:32
ewa ik ben het helemaal eens met jullie... maar wat moeten wij nu.. als er nu een oorlog uitbreekt tussen marokko en spanje.. wat moeten wij dat als onschuldige gezinnetjes doen.. NIET MEER GAAN OP VAKANTIE????? ewa safi ik heb heeeel dit jaar naar deze vakantie toegeleefd.. IK MOET WIL EN ZAL GAAN inchallah! maar ja.. wat ALS HET WEL GEBEURD.. ik heb nog maar 3 daagjes te gaan..!!!!!!!!!!! :( :( Ik hoop echt dat het goed komt..! OF BEN IK WEER EENS EEN KEERJE AAN HET OVERDRIJVEN?!

camjo
15-07-2002, 22:38
Origineel gepost door Ismahane82 ik hoop dat de boel zodanig escaleert dat het vraagstuk Melilla en Cueta naar boven komt, en dat Spanje eindelijk krijgt wat het toekomt, namelijk de teruggave van de 2 enclaves, het is toch te gek voor woorden dat in het europa van vandaag Spanje nog steeds kolonies bezit!!!! Als het ooit mocht uitmonden in een oorlog dan ben ik ervoor ook al nekt het de marokkaanse economie!! Je moet het anders bekijken..ceuta en melilla zijn enclaves van Spanje in Marokko..met andere woorden..ceuta en mellila zijn Europese enclaves..dus Europa in Marokko..Europese producten in Marokko..de duizenden Marokkaanse mensen die hun brood verdienen van de handel met deze producten mag je niet vergeten..zo kunnen ze hun gezinnen onderhouden.. Marokko weet dat..de enclaves belangrijk zijn voor de plaatselijke economie..

Ismahane82
15-07-2002, 22:44
waarom verkopen we de hele boel niet aan Europa!! Komt helemaal goed uit, het gaat om ardna, onze geliefde marokkaanse aarde, begrijp je, onze trots, voel jij dan geen woede opkomen dat iemand je onderdrukt, jouw bezit in handen heeft en het uitbuit!!!

Ismahane82
15-07-2002, 22:58
tfoeoeoeo! waar is jullie trots gebleven, marokko redt zich heus wel zonder Spanje! dit soort gebrek aan zelfvertrouwen is wat marokko nou niet kan hebben!

remii
15-07-2002, 23:33
jullie zijn allemaal zo egoistisch , alleen maar denkend aan je zelf en bang dat je vakantie gevaar loopt , wat denk je van de bevolking in marokko zelf wat die niet moet doorstaan in geval van oorlog (illah ista ) hoe je het wend of keert marokko kan het toch niet winnen , zeker niet op on-diplomatieke manier ik vind het ook oneerlijk dat bijna alle eilandjes rond marokko van die spanjaarden zijn , maar 1 ding is zeker de weg die marokko nu inslaat lost het niet op !!

ithran
16-07-2002, 01:53
Weten jullie wel hoe klein het peterselie eiland wel niet is,die 12 politie agenten die marokko daar neer heeft gezet is puur en alleen even chargeren richting de E.U. en Spanje omternt de visserij en het nieuwe asielbeleid wat die de E.U. drastisch wil wijzigen,drugshandel ,en de westelijke Sahara. Er komt geen oorlog. Wat de eer van ons marokanen betreft:Ik ken mijn geschiedenis heel goed,en ik weet welke bevolkingsgroep hardnekkig heeft gevochten tegen de Spanjaarden(rif). En ik vind niet dat ceuta en mellila(betekent wit in het berbers) terug moet naar marokko want:a.Dat is 1 van de weinige inkomstenbronnen die de bevolking in bijv Nador heeft,b.Omdat als ik moet kiezen tussen bezetting door de familie van moh6 en bezetting door de Spanjaarden dan is de keus heel duidelijk(lang leve spanje),c.Toen Ceuta en Mellila zo'n 500 jaar geleden ingenomen werd door de Spanjaarden deze Marokaanse staat nog niet bestond,en deze twee enclaves dus ook niet TERUGgegeven kunnen worden.

souuhaila
16-07-2002, 09:08
Wat is dit nou voor gezeik?? Marokko moest eerst zijn binnenlandse problemen oplossen dan pas naar de rest. Noord Marokko is totaal afhankelijk van Spanje, hoe durft Marokko zo'n domme stunt uit te hallen en de hele Marokkaans economie nog meer onderdruk te zetten. De hele Marokko zit al jaren onder economisch ressesie. Dit is niet de juist moment om zulke grapjes uit te hallen. Marokko moet via ander weg zijn recht ophallen en niet een weg die de hele Marokko in gevaar brengt. Marokko is niet sterk zowel economisch als militaire om zo te gaan avontureren.

mocro_souhaila
16-07-2002, 21:55

bedankt voor jullie reacties allemaal. ik vind het zelf heeeeeel erg dom dat er nog kolonies zijn, dat eilandje is gewoon van marokko!!!!!!!!!!!! sommige van jullie doen net alsof marokko niet zonder spanje kan ofzo.............. nou denk het wel hoor!!!!!!!!!! love from your lady souhaila

Pagina's : [1] 2