Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jullie toekomstige bruiloft

azina17
15-07-2002, 16:55

Hallo iedereen.... Wie heeft (ik kan beter vragen wie niet) de bruiloft gezien van onze malik Mohamed Vl... ik vond het echt prachtig maar nu even een vraagje aan jullie, als jullie ooit een keer (misschien binnenkort) gaan trouwen hoe willen jullie dat dan doen, in een zaal of gewoon thuis? regelen jullie dan ook catering of laat je mammie en de familie voor de eten zorgen?? en nemen jullie genoegen met de stereo en een paar goede bandjes/cd of een bandje ik wil in ieder geval in een zaal met alles erop en eraan ik ga dan ook een hele mooie auto huren (of dat mag mijn man doen) ik wil wel hier in holland trouwen in marokko toch allen maar problems... Groetjes, MOI ;)

gordijntje
15-07-2002, 17:02
nou meid, je moet toch een mooie dag van je leven kunnen beleven en dat is die dag van je huwelijk.en je moet er zeker een mooie dagen van maken,MAAR IK ZAL JE ZEGGEN NIET ALLEEN IN MAROKKO KOM JE DIE PROBLEMEN TEGEN MAAR OOK HIER IN NL,EN TROUWENS IN MAROKKO OM DAAR TE TROUWEN IS ECHT TE GEK JE KUNT DE HELE DAG GENIETEN VAN JE TROUWFEEST MAAR HIER IN NL MOET JE AANHOUDEN AAN DE REGELS VAN DE NERDERLANDERS,JE MAG NIET TOT EEN BEPAALDE TIJD NIET DOORFEESTEN,EN JE MAG MUZIEK NIET HARD OP HEBBEN I.V.M BUREN(OVERLAST) SALAAM WA7KLOM

Missrapster
15-07-2002, 17:07
Ik ben het er mee eens gordijntje.In marokko is het veel leuker.De hele kijk komt erbij kijken.Je kunt daar zelfs buiten feest vieren.Nou,probeer het hier nou maar niet uit,want voor je het weet staat de ME voor je op de stoep!Mijn bruiloft wordt een groot feest iedereen is hier uitgenodigt.Ik vier het in een zaal.Met alles er op en der aan.Catering,dj's limousine huren echt alles!!

alhoceima
16-07-2002, 00:27
Salaam Alaikoem Persoonlijk vind ik dat onze koning een beetje te modern is.... Ik vind dat hij juist als koning van een Islamitisch land een goed voorbeeld hoort te geven, nou laat hij gewoon zijn bruid op televisie zien, ze heeft in de kranten gestaan en noem maar op, waarom is dit nog nooit eerder gebeurd, ik zou het veel mooier hebben gevonden als onze koning zijn bruiloft echt volgens de regels van de Islam had gedaan, dus niet al die onnodige toeters en bellen rondom zijn bruiloft...... Vergis jullie niet door te denken dat dit allemaal is toegestaan, want dat is het niet, ik noem maar een paar voorbeelden zoals:*****, een band, gemengd huwelijk, onnodig veel geld uitgeven,een limo(alsof ik een beroemd persoon zou zijn ofzo).....vaak word vergeten dat dit allemaal eigenlijk niet volgens de Islam is, persoonlijk zou ik het InsjaAllah puur volgens ons geloof willen doen, maar ja tegenwoordig is het alleen maar een wedstrijdje van wie de grootste en mooiste bruiloft geeft, wat is er nou mooier dan een bruiloft waar de engelen bij aanwezig zullen zijn.. Salaam Alaikoem

ilyas_22
16-07-2002, 01:45

Origineel gepost door alhoceima Salaam Alaikoem Persoonlijk vind ik dat onze koning een beetje te modern is.... Ik vind dat hij juist als koning van een Islamitisch land een goed voorbeeld hoort te geven, nou laat hij gewoon zijn bruid op televisie zien, ze heeft in de kranten gestaan en noem maar op, waarom is dit nog nooit eerder gebeurd, ik zou het veel mooier hebben gevonden als onze koning zijn bruiloft echt volgens de regels van de Islam had gedaan, dus niet al die onnodige toeters en bellen rondom zijn bruiloft...... Vergis jullie niet door te denken dat dit allemaal is toegestaan, want dat is het niet, ik noem maar een paar voorbeelden zoals:*****, een band, gemengd huwelijk, onnodig veel geld uitgeven,een limo(alsof ik een beroemd persoon zou zijn ofzo).....vaak word vergeten dat dit allemaal eigenlijk niet volgens de Islam is, persoonlijk zou ik het InsjaAllah puur volgens ons geloof willen doen, maar ja tegenwoordig is het alleen maar een wedstrijdje van wie de grootste en mooiste bruiloft geeft, wat is er nou mooier dan een bruiloft waar de engelen bij aanwezig zullen zijn.. Salaam Alaikoem heel mooi gezegd .. bij de meeste bruiloften tegenwoordig is er geen engel te bekennen . :zwaai:

azina17
16-07-2002, 08:49
Origineel gepost door alhoceima Salaam Alaikoem Persoonlijk vind ik dat onze koning een beetje te modern is.... Ik vind dat hij juist als koning van een Islamitisch land een goed voorbeeld hoort te geven, nou laat hij gewoon zijn bruid op televisie zien, ze heeft in de kranten gestaan en noem maar op, waarom is dit nog nooit eerder gebeurd, ik zou het veel mooier hebben gevonden als onze koning zijn bruiloft echt volgens de regels van de Islam had gedaan, dus niet al die onnodige toeters en bellen rondom zijn bruiloft...... Vergis jullie niet door te denken dat dit allemaal is toegestaan, want dat is het niet, ik noem maar een paar voorbeelden zoals:*****, een band, gemengd huwelijk, onnodig veel geld uitgeven,een limo(alsof ik een beroemd persoon zou zijn ofzo).....vaak word vergeten dat dit allemaal eigenlijk niet volgens de Islam is, persoonlijk zou ik het InsjaAllah puur volgens ons geloof willen doen, maar ja tegenwoordig is het alleen maar een wedstrijdje van wie de grootste en mooiste bruiloft geeft, wat is er nou mooier dan een bruiloft waar de engelen bij aanwezig zullen zijn.. Ik ben het wel met je eens, lijkt m eook wel prachtig zo een bruiloft met alleen koran enzo, heb ik wel eens meegemaakt en dat is ook leuk hoor, maar nee misschien is het niet goed van mij te zeggen maar ik heb toch liever een grote bruiloft met alles erop en eraan, ik hou de mannen en vrouwen wel gescheiden maar limo enzo doe ik wel hoor, ik vind dat prachtig....... en als je geen last van de buren wilt hebben nodig je ze toch gewoon uit?? nederlanders vinden dat echt prachtig..... LIEFS, MOI ;) Salaam Alaikoem

nedermarokje
16-07-2002, 08:56
Hallo Alhoceima, Wat bedoel je met "de engelen erbij aanwezig zijn" ik ben NLse moslim, dus begrijp deze uitspraak niet goed. Alvast bedankt en heb ik weer wat geleerd.

doenya
18-07-2002, 22:14
so als ik ga trouwen moet het echt een top feest worden bedoel als het goed is trouw ik maar 1 keer in mijn leven en dat moet gewoon toppie zijn een bruiloft om nooit te vergeten gewoon en ja natuurlijk hoort daarbij een zaal en catering en al die dingen dat moet gewoon mijn mam en pap en hele familie moet gewoon als gast komen in plaats van koken zelf enz.. en ja muziek moet zelf geregeld worden daarom is natuurlijik geld heeeeeel belangerijk dus jongens werken he??dan vervul je onze wens bedoel we willen een bruiloft om nooit te vergeten dus ja dat kost wel gedl hahha het liefst wil ik dat laila chakir komt das mijn favoriete zangeres maar ja dromeland want zo ver gaan ze niet hahah oke groetjes

Najib26
18-07-2002, 22:17
Origineel gepost door nedermarokje Hallo Alhoceima, Wat bedoel je met "de engelen erbij aanwezig zijn" ik ben NLse moslim, dus begrijp deze uitspraak niet goed. Alvast bedankt en heb ik weer wat geleerd. Ze bedoelt dat Allah dan je huwelijk zal zegenen. Ik ben het met haar eens. Begin je huwelijk niet met muziek en vrouwen die met hun lichamen staan te schudden.

hij
25-07-2002, 20:01
het allermooiste huwelijk is een islamitische huwelijk zowel op aarde als in het hiernamaals see ya