Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : hoofddoek dragen en vriend erbij.....

Pagina's : [1] 2 3

oma
15-07-2002, 13:42

Hallo alle mensen, Ik heb een vraagje aan jullie allemaal en wil graag van iedereen een eerlijk antwoord hebben als dat kan. Ik ben een marokkaans meisje en heb al een tijdje een vriend( bijna 3 jaar). Ik draag geen hoofddoek, maar wil het wel heel graag. Het probleem is , hoe moet ik dan met mijn vriend omgaan? Ik zal niet schijnheilig doen, en mensen moeten ook niet komen met: een vriend en hoofdoek??En al die andere opmerkingen. Ja ik zoen met mijn vriend, hoef niet uit te leggen wat je allemaal met je vriend doet. Ik vraag me af: als ik een hoofddoek ga dragen. moet ik dan nog toestaan dat hij mij bijvoorbeeld aanraakt. Ik vind het namelijk knap scheinheilig, dat ik nu ineens tegen hem ga zeggen: he afstand houden. Of moet ik hem gewoon niet meer zien? Maar dan weet ik dat ik kapot ga, want als je achter komt wat liefde is dan wil je het niet meer los laten. Ik ben helemaal gek op hem. En jongens hoe zouden jullie willen dat je vriendin zich moet gedragen wanneer ze een hoofddoek gaat dragen? Ik wil heel graag een hoofddoek dragen, maar ik zeg nog niets, inshallah. wachtend op jullie antwoord mensen, en wel serieuse..( want ja ik weet: vriendje mag zo wie zo niet) groetjes jullie liefste oma ;)

Abagoedam
15-07-2002, 14:55
salamo3leikom allemaal ik geef fiassa groot gelijk. wordt het niet tijd dat je aan trouwen gaat denken.

oma
15-07-2002, 15:02
Origineel gepost door Abagoedam salamo3leikom allemaal ik geef fiassa groot gelijk. wordt het niet tijd dat je aan trouwen gaat denken. Geloof mij, het liefst wil ik ook trouwen. Maar ik ben nog jong en heb nog zussen en nooit zullen mijn ouders me nu al weggeven. Ik ben de jongste thuis. Denk maar niet dat ik het leuk vind om stiekem te doen. Iedere keer als ik bij hem ben, zit ik met twijfels en dat is niet leuk. Zelf wil ik ook nog mijn opleiding afmaken en dan pas aan trouwen denken. Maar misschien is hem loslaten toch wel het beste, willie als hij dit zou lezen zou hij me dood maken. Maar ja jullie hebben wel gelijk. Maar makkelijk gezegd dan gedaan oma

Abagoedam
15-07-2002, 15:08
salmo3leikom allemaal het verstandigste is natuurlijk. nou je nog jong bent doorgaan met je opleiding en aan je toekomst denken. en zet alle jongens uit je hoofd. het is natuurlijk makkelijk gezegd dan gedaan. maar je doet het voor jezelf en vooral voor je geloof.

oma
15-07-2002, 15:14

Origineel gepost door Abagoedam salmo3leikom allemaal het verstandigste is natuurlijk. nou je nog jong bent doorgaan met je opleiding en aan je toekomst denken. en zet alle jongens uit je hoofd. het is natuurlijk makkelijk gezegd dan gedaan. maar je doet het voor jezelf en vooral voor je geloof. Je hebt gelijk, maar ik weet van mezelf dat ik het niet kan. Ik krijg al tranen als ik er alleen al aan denk. Maar je hebt echt gelijk en ik denk er al een tijdje aan, ik weet niet. oma :(

nadia523
15-07-2002, 15:23
sorry hoor maar je moet je leven leiden zoals jij dat wilt en negeer die dooie opmerkingen hierboven. so what je hebt een vriend. je denkt er toch niet echt over na om het naar drie jaar uit te maken omdat het niet zo hoort te gaan. Soms lopen dingen anders in het leven dan je zou willen maar wees blij dat je iemand hebt die van je houdt. Veel mensen hebben dit geluk niet. En waarom zou je meteen trouwen volgens mij trouwen al die meisjes zo jong omdat ze bang zijn om achter te blijven, bang zijn voor geroddel of ze zijn bang dat hun vriendje er anders met iemand anders vandoor gaat. Ik vind het heel goed van je dat je eerst je studie wilt afmaken dat ga ik zelf ook doen. Studie is het belangrijkst !!! je hebt meer aan een studie dan aan vroeg trouwen. Een studie is je toekomst , een studie zal er vooor zorgen dat je een eigen leven kan opbouwen met of zonder man. Als je alleen een man hebt en daar gebeurt wat mee heb je niets meer en ben je niets meer. Als jij een hoofddoek wilt dragen moet je dat doen, wat boeit jou het nou wat anderen zeggen die mensen zijn zelf fout want in de koran staat dat je mensen absoluut niet mag beoordelen dat doet alleen GOD.

oma
15-07-2002, 15:28
Origineel gepost door nadia523 sorry hoor maar je moet je leven leiden zoals jij dat wilt en negeer die dooie opmerkingen hierboven. so what je hebt een vriend. je denkt er toch niet echt over na om het naar drie jaar uit te maken omdat het niet zo hoort te gaan. Soms lopen dingen anders in het leven dan je zou willen maar wees blij dat je iemand hebt die van je houdt. Veel mensen hebben dit geluk niet. En waarom zou je meteen trouwen volgens mij trouwen al die meisjes zo jong omdat ze bang zijn om achter te blijven, bang zijn voor geroddel of ze zijn bang dat hun vriendje er anders met iemand anders vandoor gaat. Ik vind het heel goed van je dat je eerst je studie wilt afmaken dat ga ik zelf ook doen. Studie is het belangrijkst !!! je hebt meer aan een studie dan aan vroeg trouwen. Een studie is je toekomst , een studie zal er vooor zorgen dat je een eigen leven kan opbouwen met of zonder man. Als je alleen een man hebt en daar gebeurt wat mee heb je niets meer en ben je niets meer. Als jij een hoofddoek wilt dragen moet je dat doen, wat boeit jou het nou wat anderen zeggen die mensen zijn zelf fout want in de koran staat dat je mensen absoluut niet mag beoordelen dat doet alleen GOD. Nadia echt hartstikke bedankt voor je lieve woorden. Ik heb zoveel met hem meegemaakt e wallah iedere keer als ik thuis kom denk ik: waar ben ik mee bezig en heb echt vaak de neiging gehad om hem op te bellen en te zeggen: het hoeft voor mij niet meer. Maar ik weet , met hem is het zwaar maar zonder hem ga ik dood. Ik weet ik moet schijt hebben, maar ik ben mietje. hahah echt waar. Islam zit in mijn hart, bid en doe alles, maar heb een vriend. Je hebt gelijk, ik leid mijn leven hoe ik wil en inshallah komt alles goed. Bedankt :) oma

Abagoedam
15-07-2002, 15:36
salamo3leikom allemaal .................................................. .................................................. ..... Als jij een hoofddoek wilt dragen moet je dat doen, wat boeit jou het nou wat anderen zeggen die mensen zijn zelf fout want in de koran staat dat je mensen absoluut niet mag beoordelen dat doet alleen GOD. .................................................. .................................................? ??? lees eerst goed wat je schrijft en dan mag je het vortaan plaatsen. ten eerste wij beoordelen haar niet en ten tweede vergeet niet dat je de mensen wel de goede weg moet wijzen en zeggen waar het opstaat en wat wel en niet goed voor hun is. dat is zelf een plicht voor elke moslim om haar of zijn broeder de goede nasiha te geven. dus wat jij nou doet is zo wie zo al niet goed. mensen toejuigen naar het kwade estagforolah. en trouwens verwijs nooit naar de koran als je het niet zeker weet. moge god jou vergeven voor je uitspraken inshalah. wasalamo3leikom warahmatolah wabarakatoh

azina17
15-07-2002, 15:39
Hallo lieverd, ff mijn mening als jij hoofdoek wilt dragen moet je het gewoon doen, misschien is een vriend hebben wel haram maar niemand is heilig ik heb misschien geen vriend maar ik loop ook gewoon in een broek en dat is eigenlijk ook haram ik werk met mannen dat is ook haram...... als je een hoofdoek gaat dragen doe je dat voor Allah swt hij kan als enige in jouw hart kijken en ik vind het niet scheinheilig hoor, je doet het immers voor Allah swt, ik wens je echt veel geluk samen ik hoop dat jullie heel gelukkig zullen worden.... :) Liefs, MOI ;)

oma
15-07-2002, 15:43
Origineel gepost door azina17 Hallo lieverd, ff mijn mening als jij hoofdoek wilt dragen moet je het gewoon doen, misschien is een vriend hebben wel haram maar niemand is heilig ik heb misschien geen vriend maar ik loop ook gewoon in een broek en dat is eigenlijk ook haram ik werk met mannen dat is ook haram...... als je een hoofdoek gaat dragen doe je dat voor Allah swt hij kan als enige in jouw hart kijken en ik vind het niet scheinheilig hoor, je doet het immers voor Allah swt, ik wens je echt veel geluk samen ik hoop dat jullie heel gelukkig zullen worden.... :) Liefs, MOI ;) Je hebt gelijk, ik doe het voor mijn geloof toch? Dan moet ik het gewoon doen. Ik haat dit weet je dat? Je kan echt niets doen in deze wereld. Altijd moet je kijken naar wat andere mensen denken en vinden. Je hebt gelijk , die hoofddoek komt eraan. Shoekran, heel veel :)

Abagoedam
15-07-2002, 15:52
slamo3leikom allemaal he lieve oma begrijp me niet verkeerd. zoals al die andere hier. je hebt gevraagd wat het beste voor je was en ik geef jou nasiha volgens ons geloof. maar uiteindelijk ben jij toch degene die zelf een beslissing neemt. en moge god jou helpen de goede weg te kiezen inshalah. en ik ik ben maar een mens hoor dus ik kan ook fouten maken als jullie vinden dat ik fot zit dan mogen jullie gerust wat van zeggen hoor. wasalamo3leikom wara7atolahi wabarakatoh

fatimael
15-07-2002, 15:57
Hey omaatje, Doen wat je zelf wilt, je wil later nergens spijt van hebben toch???!!!!! laterzzz.

oma
15-07-2002, 15:57
Maar kijk dan. Ik wil met deze jongen echt trouwen inshallah. Ik wet niet hoe het gaat lopen maar ik hoop dat het eindigt in een huwelijk. Alleen nu nog niet, en hallo het is niet zo dat ik hem iedere dag zie. Als ik geluk heb zie ik hem 1 keer in de week. Het dragen van een hoofddoek doe ik toch voor mezelf? En wat dan heb ik een vriend? Zolang die mij niet in de weg staat bij het dragen van een hoofddoek. Of heb ik het fout. Een vriend en een hoofddoek dragen, is hetzelfde als een hoofddoek dragen en niet bidden?? oma

azina17
15-07-2002, 16:01
Origineel gepost door Abagoedam slamo3leikom allemaal he lieve oma begrijp me niet verkeerd. zoals al die andere hier. je hebt gevraagd wat het beste voor je was en ik geef jou nasiha volgens ons geloof. maar uiteindelijk ben jij toch degene die zelf een beslissing neemt. en moge god jou helpen de goede weg te kiezen inshalah. en ik ik ben maar een mens hoor dus ik kan ook fouten maken als jullie vinden dat ik fot zit dan mogen jullie gerust wat van zeggen hoor. wasalamo3leikom wara7atolahi wabarakatoh FOUT??? nee natuurlijk niet, het is altijd goed om iemand te nsah, maar ik begrijp haar wel, zei heeft een vriend en het is wel haram maar ze heeft er al voor gekozen ze houd van hem dan kan je toch niet verwachten dat ze het gelijk uitmaakt?? dat is mijn mening daarom kies ik bewust voor geen vriend heb, zoiezo geen zin in die problemen... en OMA doe wat je hart zegt, en je moet niet doen wat de mensen willen dat je doet (begrijp je dat) geloof in Allah swt en hij zal je de weg wijzen insa^allah Als je wilt mag je mij ook mailen naoual17@hotmail.com Groetjes & heel veel liefs, MOI ;)

oma
15-07-2002, 16:06

Origineel gepost door azina17 FOUT??? nee natuurlijk niet, het is altijd goed om iemand te nsah, maar ik begrijp haar wel, zei heeft een vriend en het is wel haram maar ze heeft er al voor gekozen ze houd van hem dan kan je toch niet verwachten dat ze het gelijk uitmaakt?? dat is mijn mening daarom kies ik bewust voor geen vriend heb, zoiezo geen zin in die problemen... en OMA doe wat je hart zegt, en je moet niet doen wat de mensen willen dat je doet (begrijp je dat) geloof in Allah swt en hij zal je de weg wijzen insa^allah Als je wilt mag je mij ook mailen naoual17@hotmail.com Groetjes & heel veel liefs, MOI ;) Dank je wel, als ik andere vragen heb of als ik met iets zit zal ik je mailen. Dank je wel poepie. En echt je weet niet hoe erg ik mijn verdere leven met deze jongen wil delen. oma :(

Pagina's : [1] 2 3