Bekijk originele versie : De PIL uit het ziekenfonds
SaraZena
24-08-2003, 17:16
wat vinden jullie daarvan?
:)
ik slik hem niet dus heb er geen problemen mee:) wat d8 je van studie terugbetalen als je zakt:huil:
SaraZena
24-08-2003, 17:30
Origineel gepost door JAAPIE
ik vind het een ramp !!!
waarom?
Ik heb geen ziekenfonds, ik ben particulier, maar dat heeft daar toch niks mee te maken? :confused:
soennia83
24-08-2003, 17:36
Hoe kom je erbij dat de pil uit het ziekenfonds gaat?(niet dat ik het gebruik)
en Ouidath, ik vind het terecht dat je je studie moet terug betalen als je zakt. dat geld ook voor de eerste jaars HBO'ers, als je niet meer dan de benodigde studiepunten haalt mag je oprotten en als je dan een andere studie richting opgaat halen ze dat geld dat je gekregen hebt af van je studieduur.
Het werd tijd dat ze ook wat gaan doen aan de MBo'ers waarvan heel wat marokkanen alleen maar liepen te niksen.( heb genoeg voorbeelden) of ze nou zakten ofniet, studiefinanciering kregen ze toch altijd. Volgens mij ging het op de MBO meer om de aanwezigheid,als ik het goed begrepen had.
wasalaam
MissShera
24-08-2003, 17:39
Valt te begrijpen dat hij niet vergoed wordt, het is tenslotte geen medicijn waar je niet zonder kan.
Dan moet je maar een andere AC gebruiken.
SaraZena
24-08-2003, 17:42
Origineel gepost door soennia83
Hoe kom je erbij dat de pil uit het ziekenfonds gaat?(niet dat ik het gebruik)
wasalaam
kijk jij geen nieuws? :)
elmoemien
24-08-2003, 17:49
de pil is verboden hoor:D ik bedoel in de islam, omdat het een een soort aborterende werking heeft.
en wat het mbo betreft, tja ik hoorde van iemand laatst hoeveel ze daar aan studiefinanciering krijgen.....niet te geloven meer dan op het hbo/wo en ze hoeven daar helemaal niks voor te doen:rolleyes: geen prestatie- of tempobeurs, alleen incasseren:D
Origineel gepost door elmoemien
de pil is verboden hoor:D ik bedoel in de islam, omdat het een een soort aborterende werking heeft.
Aborterende werking!??
De pil doet zijn werk al voor er enige bevruchting heeft kunnen plaatsvinden hoor.
Als de pil al een vorm van abortus is, dan is simpelweg ongesteld worden dat helemaal! Deze maand alweer geen kind en alweer een eitje verspild!
Ja mijn vader had het er laatst nog over, maarre... NL word steeds strenger jammer genoeg.
Origineel gepost door SaraZena
wat vinden jullie daarvan?
:)
Salaam SaraZena...ik vind het een ramp en belachelijk dat het uit het ziekenfonds gaat, er zijn genoeg vrouwen die de pil gebruiken. Wanneer zij het zelf moeten betalen (en velen kunnen het betalen niet betalen..kost 17.50 euro p/mnd..:() dan is de kans groot dat ze het niet gaan gebruiken want dat geld kan wel voor iets anders besteedt worden. Het aantal ongewenste zwangerschappen zal daardoor alleen maar gaan stijgen en op den duur zou dat voor de ned. maatschappij niet gunstig zijn.
Zelf gebruik ik de pil om mijn hormonen spiegel op peil te houden, niet als anti-conceptie middel en hoop dat het in het ziekenfonds blijft.
Wat ik niet begrijp is de redenatie van de regering om het uit het ziekenfonds te halen....van de week las ik een verhaal over een transsexueel...die werd geholpen en alles werd vergoedt door het ziekenhuis...we praten dan over een behandeling die ruim 7.500 euro kost..sorry, maar dat gaat me te ver!
SaraZena
24-08-2003, 23:15
Misschien zien ze dit als dé oplossing voor vergrijzing.
Misschien zien ze dit als dé oplossing voor vergrijzing.
de oplossing voor vergrijzing.... :rolleyes: echt niet!
SaraZena
24-08-2003, 23:29
Dit gaat echt wel een probleem worden>
je zult zien er worden dan meer abortussen gepleegd.
Omdat mensen het geld niet hebben voor de pil en dit geldt vooral voor de jeugd. Kijk maar naar als die SOA's die ze oplopen omdat ze condooms te duur vinden. En daar komt zo dus ook de pil bij.
Dit gaat echt wel een probleem worden>
je zult zien er worden dan meer abortussen gepleegd.
Omdat mensen het geld niet hebben voor de pil en dit geldt vooral voor de jeugd. Kijk maar naar als die SOA's die ze oplopen omdat ze condooms te duur vinden. En daar komt zo dus ook de pil bij.
dat bedoel ik nou...het wordt erger ipv beter...:(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.