Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Onvruchtbaarheid-TIP.

BrainCandy
17-02-2007, 01:40

Hallo dames, Ik las hier en daar over onvruchtbaarheidsproblemen die sommigen ervaren. Ik besprak het met mijn moeder, omdat 1 bepaald verhaal mij erg bij was gebleven. Mijn moeder vertelde mij dat een kennis van ons (dit wist ik niet over die betreffende persoon) ook niet zwanger kon worden, en iets van 6/7 jaar onvruchtbaar was. Zij heeft toen in Marokko het advies gekregen om zuivere honing, dus niet die uit het potje, maar "el3sel horra" zoals we dat zeggen tot zich te nemen. Dit heeft ze ongeveer een maand gedaan, elke ochtend voor het ontbijt een grote lepel. Daarna zeker een uur niet eten en dan pas ontbijten. Zij is binnen een maand zwanger geworden. Zij heeft nu 1 zoon. Allah ou a3lam, ik denk persoonlijk dat allah het haar op dat moment gegund heeft, maar nia kan goede dingen brengen. Ik denk maar: baat het niet, schaadt het niet....Voor elke afwijking is wel een medicijn op aarde, maar de mens heeft ze nog niet allemaal gevonden, zegt men.

Insania
17-02-2007, 02:30
Te veel honing eten is niet goed.

_GoudSterretje_
17-02-2007, 10:49
Hoezo?

kamar20
17-02-2007, 10:57
Als ik eerlijk moet zijn geloof ik helemaal niet in onvruchtbaarheid, want ik denk dat Allah alles in zijn handen heeft en bepaald! Dus kinderen krijg je van Allah hoe veel en wanneer hij wil! Maar ja dat is mijn nia hoe ik erover nadenk, ou Alah ou ahlem

noona
17-02-2007, 11:00

dan had ze last van kouwelijkheid, dat is moordend voor de vruchtbaarheid je hebt ook een kruidenmengsel dat MSAGEN heet en dit is ook heel goed tegen kouwelijkheid. is geen voodoo ben TEGEN die praktijken. zo heb je ook een bepaalde kruid uit mekka die je als thee moet drinken en velen zijn zwanger geworden na het drinken van het Zemzem water het heeft ook een psychologisch aspect natuurlijk en zoals je zegt: baat het niet dan schaadt het niet.

_GoudSterretje_
17-02-2007, 11:22
Ik heb eens een kruidendrankje van mijn tante gedronken, het is echt vies. Na je menstruatie elke dag een glaasje drinken. Ik ben na ongeveer 2 maanden zwanger geworden na een lange tijd bezig te zijn geweest Alhamdoelillah.

fatt
17-02-2007, 11:32
Ik heb eens een kruidendrankje van mijn tante gedronken, het is echt vies. Na je menstruatie elke dag een glaasje drinken. Ik ben na ongeveer 2 maanden zwanger geworden na een lange tijd bezig te zijn geweest Alhamdoelillah. hoe heten die kruiden?

fatt
17-02-2007, 11:33
dan had ze last van kouwelijkheid, dat is moordend voor de vruchtbaarheid je hebt ook een kruidenmengsel dat MSAGEN heet en dit is ook heel goed tegen kouwelijkheid. is geen voodoo ben TEGEN die praktijken. zo heb je ook een bepaalde kruid uit mekka die je als thee moet drinken en velen zijn zwanger geworden na het drinken van het Zemzem water het heeft ook een psychologisch aspect natuurlijk en zoals je zegt: baat het niet dan schaadt het niet. klopt msagen is goed tegen de kou...

Insania
17-02-2007, 15:10
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=742658

hounaidatje
17-02-2007, 15:39
Te veel honing eten is niet goed. maar de hoeveelheid die zij beschrijft is niet veel. Honing wordt ook door onze profeet(saws) als medicijn aangeduid, zijn advies was iedere ochtend een lepel oplossen in lauw water. met alles geldt natuurlijk: ashayó ida zaada 3an 7addihi in9alaba ila diddihi (als iets over de grens gaat, krijgt het een tegengesteld effect)

Diaspora
17-02-2007, 16:07
Zoals Allah swt in de koran al kareem verteld, zijn er 2 dingen die shifae (genezing) voor de mens bevatten, als eerste, 1. Al koran al kareem, het lezen, luisteren reciteren van verschillende soerat.... Geeft een mens ook nog eens veel rust. 2. Honing, en inderdaad 3sel el 7orra, oftwel pure honing wat moeilijk te krijgen is .... ( zie soerat an na7l, de bij), bevat ook shifae voor de mens..... Wa Allaho a3lam, sorry maar heb geen excacte citaten...

Insania
17-02-2007, 16:26
maar de hoeveelheid die zij beschrijft is niet veel. Honing wordt ook door onze profeet(saws) als medicijn aangeduid, zijn advies was iedere ochtend een lepel oplossen in lauw water. met alles geldt natuurlijk: ashayó ida zaada 3an 7addihi in9alaba ila diddihi (als iets over de grens gaat, krijgt het een tegengesteld effect) :goedzo:

_GoudSterretje_
18-02-2007, 15:19
hoe heten die kruiden? Ik weet het niet, het zijn geen marokkaanse kruiden, ik zal navragen incha allah.

noona
18-02-2007, 15:26
waar is msagen te verkrijgen in nederland? en heeft het ook een andere benaming? een soussi kruidenier in brussel heeft ze. bij de straat voor groothandel. ik ken het niet precies maar waar de marokkaanse winkels in het groot gaan inkopen. daar tussenin kennen ze de soussi el3attar. die heeft ze

hello2
18-02-2007, 16:05

Gewoon bij de beverwijkse bazaar, daar zit een winkeltje op de hoek van een marrakchie en die verkoopt allerlei soorten kruiden voor alle doeleinden.