Bekijk originele versie : Ben jij veranderd na je huwelijk?
Alhoeb86
17-02-2007, 00:00
krijg jij ook opmerkingen dat je veranderd bent na je trouwen???
zo ja in welk opzicht is dat??? en is het positief of negatief...
ik begin bij mezelf: mn moeder vind me veel kalmer geworden, toen ik thuis woonde was ik echt een heks! rabi ysmahlna bi al oulidien, amien.
en sommigen vinden al zeggen ze het achter mn rug, dat ik veranderd ben in de negatieve zin, dus heb geen tijd voor ze en zo.... vind je het gek als je ook andere dingen aan je hoofd hebt, je man, huishouden, je werk en nog een kind!
jullie??
ik vindt niet dat ik verandert ben,............ niemand vindt dat in mn omgeving,............ eigenlijk doe ik precies dezelfde dingen en dezelfde omgeving, zowel uiterlijk als innerlijk niet verandert........................
ken wel veel in mn omgeving die dat wel zijn................vaak op een trieste manier
Alhoeb86
17-02-2007, 00:20
ik vindt niet dat ik verandert ben,............ niemand vindt dat in mn omgeving,............ eigenlijk doe ik precies dezelfde dingen en dezelfde omgeving, zowel uiterlijk als innerlijk niet verandert........................
ken wel veel in mn omgeving die dat wel zijn................vaak op een trieste manier
hoe was die persoon dan eerst? en daarna na het huwelijk??
erg zeg!
wil je mijn mening??
in t begin zitten ze vol passie en zien ze heel leuk uit en weten precies wat ze willen!!!
daarna herken je ze met een kinderwagen, onverzorgt, socialdienst, sleuren van luiers en boodschappen, bijna wel dagelijks, slonzige vieze kleren die stinken..................soort van verdwaalde schapen.
niet interssant om mee te praten, als ze praten praten ze alsof ze niet hier zijn geboren en heel traditioneel opeens.
terwijl de samen op jou school hebben gezeten en heel anders waren,
ps ik wist niet dat men zo kan veranderen..................ik bedoel achteruit ipv vooruit...........................
en hoe ervaar jij het??..............
Alhoeb86
17-02-2007, 06:35
en hoe ervaar jij het??..............
ik ben veranderd in de zin van, dat hoor ik dan, dat ik geen tijd meer voor ze heb, ik werk vier dagen in de week en heb een dochtertje, en daarnaast heb ik ook mn huishouden en mn man. Natuurlijk is het voor mij ook belangrijk dat ik mn vriendinnen zie en zo, maar dat gebeurt helaas ook niet zo vaak als toen ik nog vrijgezel was. Dit is nou eenmaal het leven, ik bedoel situaties veranderen waardoor het niet mogelijk meer is om dingen te doen die je als vrijgezel/student deed. Ik heb een paar vriendinnen ook getrouwd zijn die begrijpen het gelukkig. Maar 1 eentje is nog niet getrouwd en eigenlijk hoor ik dan via via dat zij mij vind dat ik veranderd ben...... Ik vind uiterlijke verzorging ook belangrijk, net als toen, dus dat is bij mij niet veranderd. En mijn denkwijze, tja je wordt volwassener en je maakt dus ook volwassen beslissingen, je bent immers wat ouder en wijzer.
En jij vind jij al je klasgenoten/vriendinnen veranderd nu ze getrouwd zijn, of maar enkele??? en stinken ze echt??
diamantje87
17-02-2007, 09:39
ik heb vriendinnen die getrouwt zijn,tuurlijk hebben ze nu niet meer zoveel tijd voor me,maar dat kan ik ook begrijpen.Ik hoef ze niet elke week te zien,er bestaat ook een telefoon om te vragen hoe het met elkaar gaat enz. en ik vind dat ze niet veranderd zijn,geen van alle,want zodra we samen zijn, zijn we nog even gek als vroeger.
NABILA2004
17-02-2007, 09:47
ik ben niet veranderd ik ben gebleven zo ik altijd al was ....
mijn vriendin spreek ik nog altijd en we spreken altijd af zij is ook getrouwd...zij en haar man komen altijd naar ons toe of ik en mijn man gaan naar hun toe mijn andere vriendinnen spreek ik nog en als ze tijd hebben dan spreken we af.
het is helaas niet elke week afspreken of so ik woon ook ver van ze..
dat maakt het moeilijk maar ik probeer altijd af te spreken met elkaar en anders komen ze lekker naar mij toe..
bellen doen we altijd..
maar met werk en huishouden gaat het goed mijn man helpt ook mee...
wat ik wel veel hoor en zie is als meisjes gaan trouwen dan vergeten ze hun vriendinnen en denken ze dat ze heel wat zijn...
ach ja moet ieder zelf weten..
groetjes
tangawia82
17-02-2007, 09:49
Ikzelf ben niet veranderd vind ik, ik ben nog steeds de gekke en hou van gezelligheid meid.
Maar sinds ik getrouwd ben, heb je het drukker gewoon, want je wil ook aandacht aan je man geven, leuke dingen doen met je man, huishouden, op bezoek bij je schoonouders, je eigen ouders, en ik werk ook nog full-time, dus het is heel moeilijk.
Maar wat shariza zei, heb ik ook vroeger op school een goeie vriendin gehad, en ze trouwde op de achttiende, maar ze was zo een rat vroeger, want ze had zoveel vriendjes, en ze kwam met allerlei verhalen, de ene dag had ze een zuigzoen in haar nek, en de andere dag zei ze dat ze in de garage had gezoend met haar vriendjes, ikzelf durf dat niet zo gauw, en was wat dat betreft heel rustig en preuts, maar zij, toen ze trouwde, was ze meteen zwanger, en als je haar ziet, gewoon een turk...ziet er gewoon niet uit!! terwijl ze vroeger echt goed uitzag......echt raar vind ik dat...
-Bubbels-
17-02-2007, 10:15
ik zelf ben wat volwassener geworden en wat rustiger..
Insaan_feshkel
17-02-2007, 12:45
Ik ben NOG bijdehanter dan dat ik al was en ben best wel straight to the point geworden (vroeger zei ik via de grootste omweg via de A10 langs de A 50 over de Ijselmeerbrug dingen maar nu zeg ik meteen wat ik bedoel, dat schept meer duidelijkheid :o) en kan meer hebben (ben nie meer zo snel op mn teentjes getrapt, vroeger zei je BOE en ik jankte :huil: nu zeg je la3zjeb en kijk ik je alleen zo aan :rolleyes: :confused:
Of het door huwelijk komt weet ik niet maar voel me wel een stuk volwassener en voel me een wereldvrouw (ik heb t gevoel dat ik de hele wereld aankan :jammer: :hihi:)
ik zou het raar vinden als je niet verandert door het huwelijk.....:rolleyes:
Moslima22
17-02-2007, 13:15
Ik ben ook gewoon hetzelfde gebleven! Mijn nichtjes en familie kijken daarvan op omdat zij heel anders zijn. Zij zijn eerst heel vrij enzo en daarna lijkt het alsof je ze vastgeketend thuis houdt :confused: ze hebben ook weinig contact met familie zoals eerst.
Ik ben een open en spontane persoon die graag contacten houdt met familie. SOms heeft mijn man geen zin om mee te gaan, dan ga ik gewoon alleen! dit vinden die 'oudere vrouwtjes' vaak dan ook raar... zo van... mocht dat van je man....?
Ik ben wel veel bewuster geworden van de persoon die ik ben! Ik kom gewoon voor mijn rechten op en doe waar ik zelf zin in heb! Ik spreek nog regelmatig met mijn vriendinnen ook af. NIet meer zo vaak als eerst, maar we zijn allemaal drukke dames: werk, huishouden, huwelijk, kinderen ed. Dat zijn dan ook heerlijke momenten samen :) Als je echt wilt lukt dat wel. We werken allemaal veel met agenda's! we plannen gewoon bij iedere bijeenkomst een afspraak voor de volgende keer, geen smoesjes ed.
Als je je afhankelijk gaat maken van je man heb je geen leven vind ik! Je moet gewoon die dingen blijven doen die je graag doet! Je bent een volwassenen geen kind meer :hihi: (tenzij je vroeg getrouwd bent, want dan kan je schoonfamilie je nog 'kneden' in die positie die zij willen:jammer: )
XCindarellaX
17-02-2007, 13:18
Mijn omgeving zegt juist dat ik niet verandert ben. Ik ben nog mezelf. Ik doe de dingen die ik deed voor dat ik getrouwd ben. Ik ben nog steeds druk zegt mijn man.
XCindarellaX
17-02-2007, 13:21
Ik ben ook gewoon hetzelfde gebleven! Mijn nichtjes en familie kijken daarvan op omdat zij heel anders zijn. Zij zijn eerst heel vrij enzo en daarna lijkt het alsof je ze vastgeketend thuis houdt :confused: ze hebben ook weinig contact met familie zoals eerst.
Ik ben een open en spontane persoon die graag contacten houdt met familie. SOms heeft mijn man geen zin om mee te gaan, dan ga ik gewoon alleen! dit vinden die 'oudere vrouwtjes' vaak dan ook raar... zo van... mocht dat van je man....?
Ik ben wel veel bewuster geworden van de persoon die ik ben! Ik kom gewoon voor mijn rechten op en doe waar ik zelf zin in heb! Ik spreek nog regelmatig met mijn vriendinnen ook af. NIet meer zo vaak als eerst, maar we zijn allemaal drukke dames: werk, huishouden, huwelijk, kinderen ed. Dat zijn dan ook heerlijke momenten samen :) Als je echt wilt lukt dat wel. We werken allemaal veel met agenda's! we plannen gewoon bij iedere bijeenkomst een afspraak voor de volgende keer, geen smoesjes ed.
Als je je afhankelijk gaat maken van je man heb je geen leven vind ik! Je moet gewoon die dingen blijven doen die je graag doet! Je bent een volwassenen geen kind meer :hihi: (tenzij je vroeg getrouwd bent, want dan kan je schoonfamilie je nog 'kneden' in die positie die zij willen:jammer: )
Dit heb ik dus ook. Ik doe wat ik wil als het maar volgens de islam toegstaan is en als mijn man geen zin heeft om naar mijn familie te gaan dan ga ik alleen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.