Bekijk originele versie : Mijn verhaal
salamelekoem
Ben een getrouwde vrouw heb drie kinderen, ben elhamdulileh gelukkig met me gezin, alleen wat me al heel lang dwars zit is dat me kinderen mij schoonfamilie niet kennen, het zit zo:
me huidige man leerde ik ken via me broer, me broer vroeg een heel lang tijd geleden nu bij acht jaar geleden of ik mij huidig man wilde leer kennen, of ik er al aan toe was om te trouwen, was toen 24 jaar, was net klaar met me studie wou gaan werken, toe kwam me broer met dat voorstel, zo zeg zo gedaan, we zijn wat gaan drinken met z'n drietjes drie maanden later zijn we in de zomervakantie in marokko getrouwde, maar zijn ouders wou er niks van weet die heb ook niet me hand gevraagde, het waar zijn familie ooms en tante die mij te hand kwamen vragen, en de iman van de moskee! omdat mij broer en mij vader mij man een goed man vonden hebben ze toegestemd zonder er moeite me te hebben dat zijn ouders niet wouden. zijn ouders waar dus niet aanwezig op de bruiloft, en zijn broers en zussen ook niet alleen de naast familie zoals ooms tante van hem!
terug in Nederland zijn we gewoon ons leven begonnen, ik ging werken en me man ook, twee later werd ik elhamdulileh zwanger van me eerste, ( we hebben in die twee jaar nog contact met z;n ouders gezocht maar die wouden niks met ons te maken) me man heeft vaak poging gedaan om de contact te herstellen maar ze wou niks met ons te maken.
me man dacht zodra we een kleintje hebben dat moet ze wel nieuwsgierig zijn naar hun eerst kleinkind, nee hoor zo harteloos als ze waren nog steeds geen contact, ze deden de deur dicht , voor me man.
me pijn in z'n hart kwam hij thuis om te vertellen dat ze nog steeds niks met ons te maken wouden, me man heeft imans' over gesproken wat hij kon doen om toch contact te krijgen met ze ouders de iman advies hem om het steeds te blijven proberen het blijven toch zijn ouders. toen hebben zijn ouders hem voor een keuze gestelde of je kies voor haar of voor ons. me man heeft voor ze gezin gekozen! hij heeft heel veel verdriet gehad om wat z'n ouders hem aan hebben gedaan. we hebben inmiddels drie kinderen de vier is onderweg. Je raad het al nog steeds geen contact. heb mijn schoonfamilie nog nooit ontmoet, ze hebben mij nog nooit gezien.
mij kinderen zijn nu ook wat oudere ze vragen nu om hun oma en opa. ik vindt ze nog te jong om het ze uitleggen!!!
Mosowira
16-02-2007, 13:30
Allah je goud fiehoum el haq. Harteloze mensen. Ze kunnen hun zoon geen geluk gunnen. Misschien ben je zo wel beter af. Allah ou 3alam hoe zuur ze je anders het leven hadden gemaakt.
ik zou mijn kids pakken en aankloppen ONAANGEKONDIGD!
HIER ZIJN WIJ!
dit is le3jaqa:jammer:
THát's kinda faktab. Allahi 3tiekoum as sabr.
tangawia82
16-02-2007, 13:37
mag ik vragen wat de reden is dat ze geen contact met jullie willen..
Als ze jouw nooit hebben gezien of jouw helemaal niet kennen, waarom dan?
Of wilden ze gewoon niet dat hun zoon ging trouwen?
Diaspora
16-02-2007, 13:38
Ik vraag me af, hoe jouw ouders en famillie hiermee omgingen, dat zijn ouders jouw niet kwamen vragen?
sousialll
16-02-2007, 13:39
salamelekoem
Ben een getrouwde vrouw heb drie kinderen, ben elhamdulileh gelukkig met me gezin, alleen wat me al heel lang dwars zit is dat me kinderen mij schoonfamilie niet kennen, het zit zo:
me huidige man leerde ik ken via me broer, me broer vroeg een heel lang tijd geleden nu bij acht jaar geleden of ik mij huidig man wilde leer kennen, of ik er al aan toe was om te trouwen, was toen 24 jaar, was net klaar met me studie wou gaan werken, toe kwam me broer met dat voorstel, zo zeg zo gedaan, we zijn wat gaan drinken met z'n drietjes drie maanden later zijn we in de zomervakantie in marokko getrouwde, maar zijn ouders wou er niks van weet die heb ook niet me hand gevraagde, het waar zijn familie ooms en tante die mij te hand kwamen vragen, en de iman van de moskee! omdat mij broer en mij vader mij man een goed man vonden hebben ze toegestemd zonder er moeite me te hebben dat zijn ouders niet wouden. zijn ouders waar dus niet aanwezig op de bruiloft, en zijn broers en zussen ook niet alleen de naast familie zoals ooms tante van hem!
terug in Nederland zijn we gewoon ons leven begonnen, ik ging werken en me man ook, twee later werd ik elhamdulileh zwanger van me eerste, ( we hebben in die twee jaar nog contact met z;n ouders gezocht maar die wouden niks met ons te maken) me man heeft vaak poging gedaan om de contact te herstellen maar ze wou niks met ons te maken.
me man dacht zodra we een kleintje hebben dat moet ze wel nieuwsgierig zijn naar hun eerst kleinkind, nee hoor zo harteloos als ze waren nog steeds geen contact, ze deden de deur dicht , voor me man.
me pijn in z'n hart kwam hij thuis om te vertellen dat ze nog steeds niks met ons te maken wouden, me man heeft imans' over gesproken wat hij kon doen om toch contact te krijgen met ze ouders de iman advies hem om het steeds te blijven proberen het blijven toch zijn ouders. toen hebben zijn ouders hem voor een keuze gestelde of je kies voor haar of voor ons. me man heeft voor ze gezin gekozen! hij heeft heel veel verdriet gehad om wat z'n ouders hem aan hebben gedaan. we hebben inmiddels drie kinderen de vier is onderweg. Je raad het al nog steeds geen contact. heb mijn schoonfamilie nog nooit ontmoet, ze hebben mij nog nooit gezien.
mij kinderen zijn nu ook wat oudere ze vragen nu om hun oma en opa. ik vindt ze nog te jong om het ze uitleggen!!!
Meid,ik vind t echt heel erg voor jou en je gezin..wollah
De een vind zijn geluk niet met de partner,de ander nie met de schoonouders...
Meid wees blij dat jullie gelukkig zijnmet jullie kids en inshallah de 4e erbij..
Misschien komt t wel inshallah goed..
Maar hmd heb je je man en je kids en je familie en toch nog ook fam van je man aan jou kant staan..
En meid,je kunt beter met de kinderen praten.Kinderen begrijpen meer dan je denkt hoor.Het hoeft nie op de details na
Ik wens jullie echt heel veel sterkte en heel veel geluk
power_girl
16-02-2007, 13:40
miisschien hadden zijn ouders iemand anders voor hem, en daarom zo reageren...!!
maar ik vind het echt raar dat ze zou doen....zoals noona zei: neem ke kids mee en ga naar hun toe..!!
hoe oud zijn je kids als ik het vragen mag..!!
HoneyBee
16-02-2007, 13:42
Ik begrijp het eerlijk gezegd niet. Hoe kunnen ze vooroordelen over jou hebben terwijl ze je helemaal niet kennen. Wat een rare mensen zeg. Ik begrijp niet waarom ze jou geen kans willen geven.
Maar heeft het misschien iets met hun zoon te maken. Want zo uit jouw verhaal lijkt het alsof hij daarvoor ook al geen contact had met z'n ouders.
SweetRose
16-02-2007, 13:42
ik zou zowiezo met niemand trouwen voor k zijn ouders heb gezien (als ie er heeft behda)
Vraag aan de iman of hij met je schoonouders wil praten misschien dat ze het dan inzien dat dit niet kan in de islaam ofzo.
power_girl
16-02-2007, 13:50
ik zou zowiezo met niemand trouwen voor k zijn ouders heb gezien (als ie er heeft behda)
ik ben ook met mijn man getrouwd en had ook zijn ouders nooit gekend, maar toen ik voor de eerste keer ging hebben ze echt met open armen ontvangen...zowel mijn schoonouders als mijn schoonzussen...!!
bedankt voor jullie reactie
mijn man had juiste goede contact met z'n ouders, hij was hun lieverlings zoontje( al zijn al je kinderen even lief) Allah is getuige van onze intentie wij hebben hun niks mis daan. mij schoonfamilie kent mij en mij kinderen niet ze kunnen niet over mij oordelen. ze had gewild dat mij man met een nicht van hem uit marokko zou trouwen, maar allah heeft het anders gewild. we hebben met heel wat broerders en zusters en geleerde over gesproken niemand heeft er antwoordt hoe harteloos iemand kan zijn tegenover een persoon die hij nog nooit heeft gezien of gesproken. ik bid bij elke gebed die ik verricht dat allah mij vergeeft, en dat hij hun vergeeft voor geen kennis van de islam en dat allah hun moge leiden in het goedheid van de islam, want zoals veel van ons weten die hoort niet in de islam we moet vrede met elkaar omgaan. mensen hebben ook gezegt misschien behoed allah ons we voor het slecht dat in hun schuilt. elhamdullieh me man en ik en de kids kom niks te kort, me moeder en vader en de rest van de familie behandelen mij man als hun zoon en broerder in de islam. we richt ons tot allah swt! we hoop inshalla dat zijn ouders ons ooit toe laat in hun leven want het is fijn voor me man om ook zijn ouders naar zolang tijd weer te zien. we hebben echt van alles geprobeert we zijn met de iman wezen praten hij heeft ook nog met zijn ouders gesproken ze waren beleeft tegen totdat hij het huis uit was. kreeg we een telefoontje dat we niet welkom waar. we hebben echt van alles geprobeert op de islam itische weg maar ze wil niks met ons te maken hebben. (laat ik zo zeggen ben zelf nooit aan de deur geweest. want zijn moeder schreeuwt al tegen me man dat hij niet langs moet komen dat heel de buurt mee kan geniet dus ik krijg het niet over me hart om bij haar langs te gaan. moge allah swt haar leiden inshalla.
mij kids die vertel ik ze wel al de tijd er rijp voor is. we hebben ze niks misdaan het is de lot van allah dat wij met elkaar getrouwd zijn en kinderen hebben gebaart elhamdulileh ben ik allah swt zeer dank baar voor
wajooooow wat erg.
Ik denk dat het aan de ene kant beter is dat je kinderen hun niet leert kennen, want wil jij dat je kinderen zulke mensen leert kennen? ookal zijn het de ouders van je man.
Jou man heeft moeite, moeite en nog eens moeite gedaan, maar ooit houdt het op.
Ze komen vanzelf wel
ouafaetoen
16-02-2007, 22:34
subhanaallah......maar elke verhaal heeft 2 kanten niet dat ik jouw ergens van beschuldig zuster...maar zij zullen er anders over denken....sommige mensen denken meer als cultuur...volgens mij omdat ze hun lievelings zoon was...wouden zij de vrouw voor hem uitzoeken maar ipv is hij zelf een vrouw gaan uitzoeken iets waar ze het niet mee eens zijn............ze hadden volgen smij meer het gevoel van jij bent onze zoon wij bepalen wie jouw vrouw wordt en dat is je nicht en omdat je man daar niet mee ingestemd heeft zijn ze daardoor zeer teleurgesteld in hem geraakt en begrijpen het kennlijk ook niet waarom bv zijn ouders niet voor hem de vrouw hebben mogen uitzoeken en zien dat misschien als een vorm van geen respect hebben voor jeouders zoals ik al zei is meer cultuur dan geloof maar bij sommige mensen is het gewoon zo..........8 jaar is wel erg lang.....maar geduld hebben is een mooie eigenschap...het zal echt moeilijk zijn voor je man kan het me niet voorstellen om me familie 8 jaar niet te zien.....jij moet je man hierin steunen en achter je man staan....jij kan misschien het ook wel proberen om contact op te zoeken met je familie des noods maak je een video opname voor ze zodat ze kunnen zien wie jij bent en de kleinkinderen geloof me zuster elke marokkaanse gezin is wel nieuwsgierig dus er naar kijken zullen ze vast wel inschaallah give that a try zou ik zeggen.......probeer meer dingen te doen zodat je hem bij zijn ouders weer zal brengen met de hulp van Allah swt....zodat jullie beide later geen spijt zullen krijgen dat jullie niets geprobeerd hebben in ieder geval niet veel.........
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.