Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : polygamie uitsluiten?

Pagina's : [1] 2 3

moehakoes_lady
15-02-2007, 23:10

sinds de nieuwe mudawwana is het mogelijk om polygamie in het huwelijkscontract uit te sluiten. je man KAN dus geen tweede huwelijk afsluiten. wie zou dit doen en wat zijn de redenen daarvoor

tetouani79
15-02-2007, 23:19
dat is tegen de wet van Allaah in. hoe kan een mens iets veranderen wat Allaah halal heeft verklaard??

moehakoes_lady
15-02-2007, 23:27
dat is tegen de wet van Allaah in. hoe kan een mens iets veranderen wat Allaah halal heeft verklaard?? polyamie kan alleen wanneer de eerste vrouw ermee instemt. als zijn vrouw niet instemt kan een man niet hertrouwen. ik houd niet van verassingen. je moet vanaf het begin totaal duidelijk zijn naar elkaar toe. dus als je weet dat je er nooit mee zal instemmen, kun je dat vooraf het beste duidelijk maken. dit kun je doen door polygamie in het huwelijkscontract uit te sluiten. mocht de man toch een andere vrouw trouwen, dan moet hij eerst van je scheiden. we weten allemaal hoe lang het duurt voor een vrouw om een scheiding aan te vragen. dus dit bespaart heel veel ellende.

fatt
15-02-2007, 23:39
Marokko kent zoveel regels die in tegenstrijd zijn met de Islam... Maar daarnaast ook al hebben ze regels zwart of wit staan, een beetje geld onder de tafel of connectie's en je krijgt toch alles geregeld... Groetjes Fat

Nysha
17-02-2007, 15:09

dat is tegen de wet van Allaah in. hoe kan een mens iets veranderen wat Allaah halal heeft verklaard?? omdat iets toegestaan is hoeft toch niet te betekenen dat je het moet doen? rundvlees is halal.....maar iemand houdt niet van rundvlees en eet het niet. is dat dan haram?

Insaan_feshkel
17-02-2007, 15:47
Ik ben er op tegen omdat Allah iets heeft toegestaan in de Koran en dan komt Mootje van 6 hoog het ff veranderen, ff aan het westen laten zien dat ze óók aan het ''emanciperen'' zijn. Verder heeft een man shar3an (volgens islamitische wetgeving) geen toestemming nodig van zijn vrouw om te hertrouwen MAAR hij moet het haar wel vertellen (dus niet stiekem trouwen en zij weet nergens van af). Ik hoor vaak van marokkaanse vrouwen dat hun mannen niet mogen trouwen zonder haar toestemming, is totaal niet waar en er staat nergens in de Koran en/of Soena ''En vraag jullie vrouwen om toestemming'' Verder vind ik dat door de nwe muwada NOG meer fitna is in Marokko, ze stimuleren de mannen hierdoor om maar lekker vreemd te gaan, als het thuis maar ''haaks'' is. Wat is de hikma (wijsheid) van Polygamie? Stel een man wilt om welke redenen dan ook een 2e vrouw, misschien is die sexuale drang heel sterk en is hij bang zina te plegen, Allah yahfed, dan is de oplossing binnen de shari3a voor zo een man te hertrouwen. Zo blijft de maatschappij schoon en pleeg je geen zondes (helaas zien we niks anders dan dit laatste om ons heen) Vrouwen willen LIEVER dan hun man vreemdgaat dan dat hij een 2e neemt. als je ECHT van je man houdt zou je met heel je hart een 2e vrouw gunnen LI LAH, hoe pijnlijk het ook is, uiteindelijk zullen we terugkeren naar Allah. Anyway, ik vind het alleen maar meer fasad, de broeders die graag een 2e of 3e of 4e willen (ze vrezen Allah en gaan niet vreemd vandaar meerdere vrouwen) worden onderdrukt en mannen die erop los sexen als een kudde dieren kunnen ongestoord aan de gang want er is geen wet die ze tegenhoud. La hawla wala qawata ila billah. Ik vind het een schande!

Insaan_feshkel
17-02-2007, 15:48
omdat iets toegestaan is hoeft toch niet te betekenen dat je het moet doen? rundvlees is halal.....maar iemand houdt niet van rundvlees en eet het niet. is dat dan haram? Nee Nysha, als iets HALAL is betekent dat het TOEGESTAAN is en niet VERPLICHT is want iets wat VERPLICHT is is FARD.

tetouani79
17-02-2007, 21:58
polyamie kan alleen wanneer de eerste vrouw ermee instemt. als zijn vrouw niet instemt kan een man niet hertrouwen. ik houd niet van verassingen. je moet vanaf het begin totaal duidelijk zijn naar elkaar toe. dus als je weet dat je er nooit mee zal instemmen, kun je dat vooraf het beste duidelijk maken. dit kun je doen door polygamie in het huwelijkscontract uit te sluiten. mocht de man toch een andere vrouw trouwen, dan moet hij eerst van je scheiden. we weten allemaal hoe lang het duurt voor een vrouw om een scheiding aan te vragen. dus dit bespaart heel veel ellende. in de islaam heb je geen toestemming nodig van de eerste vrouw. dat is marokkaans recht/wet en niet islamitisch. ik zeg niet dat elke man meedere vrouwen moet hebben, maar wil hier duidelijk maken dat we de wetten van Allaah niet moeten veranderen omdat ons begeertes dat niet willen

tetouani79
17-02-2007, 22:00
omdat iets toegestaan is hoeft toch niet te betekenen dat je het moet doen? rundvlees is halal.....maar iemand houdt niet van rundvlees en eet het niet. is dat dan haram? ik zeg ook niet dat het moet. we moeten niet iets wat Allaah halal heeft verklaard op een bepaald manier gaan verbieden. zelfs als de man een contract tekent is die contract niet geldig in de islaam en mag hij gewoon trouwen. hij kan dan bij een imam een tweede vrouwen huwen.

Nysha
17-02-2007, 23:15
Nee Nysha, als iets HALAL is betekent dat het TOEGESTAAN is en niet VERPLICHT is want iets wat VERPLICHT is is FARD. hey Insaantje, ik begrijp dit niet zo.... maar een een vrouw mag dan toch het niet mee eens zijn als haar man een ander wilt huwen en scheiden.....toch?

ainzorapowerr
17-02-2007, 23:22
Volgens mij mag ze wel scheiden... ALLAH WA3LAM!

StylishWoman
18-02-2007, 01:31
Daar heb ik geen contract voor nodig, wil hij zoiets, dan ben ik gewoon weg.

Shifae
18-02-2007, 01:36
Daar heb ik geen contract voor nodig, wil hij zoiets, dan ben ik gewoon weg. Precies.. Ik ga niet iets in een contract zetten als ik weet dat het door Allah Subhana Wa Ta3ala is toegestaan maar wil hij wel ene tweede vrouw trouwen dan ben ik weg..

StylishWoman
18-02-2007, 01:38
Precies.. Ik ga niet iets in een contract zetten als ik weet dat het door Allah Subhana Wa Ta3ala is toegestaan maar wil hij wel ene tweede vrouw trouwen dan ben ik weg.. Juist. Ik verbied het 'm niet, van mij mag hij zelfs vier vrouwen trouwen, maar dan wel zonder mij. :hihi:

Shifae
18-02-2007, 01:39

Juist. Ik verbied het 'm niet, van mij mag hij zelfs vier vrouwen trouwen, maar dan wel zonder mij. :hihi: :hihi:

Pagina's : [1] 2 3