Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat doe je tegen ongewenste intimiteiten?

Pagina's : [1] 2

Shinny
15-02-2007, 10:41

Het hoeft niet persé op het werk te zijn. En wat heb je daar tegen gedaan? Want een vriendin van mij volgt zo'n verplicht traject die via UWV gaat, en het is de bedoeling dat ze daar elk week gaat om begeleid te worden. Maar laatste tijd ziet ze er vaak tegenop omdat ze daar lastig wordt gevallen door haar begeleider. Ze heeft hier eerder over geklaagd, maar dat was niet officieel, en nou gaat ze dus een officiele en schriftelijke klacht indienen. Alleen vraagt ze zich af waar ze aan begint, en wat haar te wachten staat. Ze is bang dat ze niet geloofd wordt omdat ze geen bewijzen heeft, en dat ze dan problemen gaat krijgen. Of dat ze een rechtzaak moet aanspannen die ze misschien zal verliezen. En misschien wel boete krijgen omdat ze niks kan bewijzen. Ik weet hier zelf niet veel van, dus zou ik graag ervaringen willen uitdelen om haar te helpen.

Shinny
15-02-2007, 11:53
Via pm mag ook.

cesmeli
15-02-2007, 11:59
Ik heb ook zo 'n functie (wel in België), het is zo dat alle begeleiders bij ons in een lanschapsbureau zitten, dus bestaat er wel een beetje sociale controle ... Uw vriendin mag zeker niet bang zijn om een klacht in te dienen, er zal niets nadeligs gebeuren in haar geval, dat is haar volste recht, ze kan ook vragen naar een andere trajectbegeleidster ...

Shinny
15-02-2007, 12:03
Ik heb ook zo 'n functie (wel in België), het is zo dat alle begeleiders bij ons in een lanschapsbureau zitten, dus bestaat er wel een beetje sociale controle ... Uw vriendin mag zeker niet bang zijn om een klacht in te dienen, er zal niets nadeligs gebeuren in haar geval, dat is haar volste recht, ze kan ook vragen naar een andere trajectbegeleidster ... Ja dat gaat ze ook doen, alleen ze kan 't niet zo goed op papier zetten. En straks vragen ze of er ook getuigen zijn en of ze bewijs heeft en zo niet, dat ze haar dan niet geloven. Dat is waar ze bang voor is, want hij gaat zeker ontkennen.

mimi_tangaouia
15-02-2007, 12:12

Kan ze niet nog een keer haar begeleider ontmoeten en dan haar tel meenemen en het een en ander opnemen zo heeft ze wel bewijzen

cesmeli
15-02-2007, 12:19
Woont die vriendin van u in België?? En dat van de gsm opname vind ik trouwens een geniaal idee. Trouwens bij ons is het zo dat elke werkzoekende het recht heeft om van trajectbegeleider te veranderen mits gegronde reden (en dit is er zeker één he). En ze kunnen een werkzoekende zeker niet kwalijk nemen dat ze een klacht neerlegt, wat ook de reden is ...

cesmeli
15-02-2007, 12:21
Als er geen bewijzen zijn, zullen ze de voordeel van de twijfel toepassen en toch een andere begeleider toewijzen aan uw vriendin, en dat is toch wat ze wil ?

Vlinder_V
15-02-2007, 12:29
als het een viespeuk is zal ze niet de eerste zijn ze kan eerst een klacht richten aan zijn baas maar goed het ligt eraan wat voor initimidatie het is als ik het was zou ik terplekke stennis schoppen (niemand raakt mij aan behalve mijn echtgenoot) en als het praatjes zijn dan weet ik er wel raad mee :) vervolgens naar dichtsbijzijnde politiebureau stappen om aangifte te doen vervolgens naar een advocaat als ik er op enigerlei wijze nadeel aan ondervind.

Shinny
15-02-2007, 12:30
Van die GSM meenemen weet ik niet of ze dat zal doen, want ze vertikt 't om daar nog naartoe te gaan en meld zich daarom ook steeds ziek. En volgens mij zal dat ook niet echt lukken want het gaat er heel subtiel aan toe. En ze woont in NL, en hier kun je volgens mij ook van begeleider veranderen en daar is ze dus nu ook mee bezig.

Shinny
15-02-2007, 12:36
als het een viespeuk is zal ze niet de eerste zijn ze kan eerst een klacht richten aan zijn baas maar goed het ligt eraan wat voor initimidatie het is als ik het was zou ik terplekke stennis schoppen (niemand raakt mij aan behalve mijn echtgenoot) en als het praatjes zijn dan weet ik er wel raad mee :) vervolgens naar dichtsbijzijnde politiebureau stappen om aangifte te doen vervolgens naar een advocaat als ik er op enigerlei wijze nadeel aan ondervind. Ja maar zij is zo iemand die niet assertief is en dat weet die loser blijkbaar ook want hij heeft haar ook op een assertiviteitscursus gezet aan het begin van het traject. En het gaat om subtiele dingen zoals per ongeluk aanraken als hij voorbij loopt of met zijn gezicht heel erg dichtbij haar nek komen als ze achter de pc zit en hij zogenaamd meekijkt. En bij de politie kan je alleen aangifte van aanranding of verkrachting maken. Maar ze is dus met die klacht bezig en ze weet niet of ze nu al om een advocaat kan vragen ofzo

salwa23
15-02-2007, 12:39
Tegen de baas vertellen

toffe_chick
15-02-2007, 12:42
Jammer dat vrouwen vaak bang zijn om niet geloofd te worden F*ck hem dien een aanklacht in! Anders zal ie er niet mee ophouden en op die manier nog tal van meiden lastigvallen.:kwaad:

Shinny
15-02-2007, 15:00
Maar wat als zij zeggen dat ze hem onterecht heeft beschuldigd (dat gebeurd namelijk heel vaak) en dat ze daarom vervolgd zal worden? Of gebeurd dat niet?

Vlinder_V
15-02-2007, 15:35
nee schat zij kan niet vervolgd worden , het OM gaat namelijk over op sancties namens haar dus als iemand al wat moet betalen of schuld heeft of wat dan ook dan is dat het OM en niet zij (openbaar ministerie) maar ik wil er wel bij zeggen: kun je misschien precies vertellen wat hij doet want mijn zijn gezicht dicht bij de hare en per ongeluk aanraken, waat raakt hij haar per ongeluk aan? misschien werkt het wel als ze gewoon tegen hem zegt of hij even afstand wil houden.....aangifte is namelijk inderdaad voor als je aangerand bent of verkracht of sexueel geintimideerd heel duidelijk....

cesmeli
15-02-2007, 15:36

Maar wat als zij zeggen dat ze hem onterecht heeft beschuldigd (dat gebeurd namelijk heel vaak) en dat ze daarom vervolgd zal worden? Of gebeurd dat niet? Als ze de beschuldiging alleen tegen zijn baas zegt, zal dit niet gebeuren. Maar als ze hem voor de rechter sleept, kan dat wel gebeuren, denk ik.

Pagina's : [1] 2