Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Koopwoning????

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Chaimaez
13-02-2007, 22:41

Wie van de dames heeft hier een koopwoning? Waar hebben jullie je hypotheek afgesloten? En wat voor soort hypotheek? Wat zijn je nettomaandlasten?? Kortom geef elkaar hier tips zodat starters weten waar ze aan moeten denken en op moeten letten bij het kopen van een huis. Je wordt namelijk doodgegooid met al die reclames over hypotheken, leningen en lage rente :maf2:

Cheetos
13-02-2007, 22:43
ben ik ook wel benieuwd naar.

Chaimaez
14-02-2007, 08:08
Niemand die een koopwoning heeft??????????????

hardvshard
14-02-2007, 08:34
Niemand die een koopwoning heeft?????????????? jawel ik, maar ik ga het gelijk verkopen! Die rente zorgt voor heel zware schuldgevoelens!!

noona
14-02-2007, 09:36

ik heb een beleggingshypotheek maar dat ik wel op zijn minst de helft afgelost heb. je moet gewoon bij verschillende banken gaan kijken en alvast kijken wat je draagkracht is. in mijn tijd een paar jaar terug was de rabobank het voordeligst.

RemmiLs
14-02-2007, 09:43
Is een hypotheek afsluiten om een huis te kopen halal/haram als je vindt dat een huis huren verspilling(alfasad) is? Antwoord: Bismillah wa salatoe wa salaamoe 'ala rasoelillah, Allah heeft zowel geboden als verboden, Allah heeft niet zomaar iets verboden zonder wijsheid. Eén van die verboden daden is rente oftewel woekergeld. Allah zegt in de volgende vers: "Degenen die van de rente eten zullen niet anders opstaan als degene die opstaat en door de satan tot bezetenheid is geslagen. Dat is omdat zij zeggen: "De handel is te vergelijken met rente." Maar Allah heeft de handel toegestaan en de rente verboden. En wie nadat de vermaning van zijn Heer heeft, zijn zaak is aan Allah, maar wie het herhaalt: zij zijn de bewoners van de hel, zij zijn daarin eeuwig levenden'. (soerat Al baqara aya 275). In dit vers is duidelijk te lezen dat rente ontvangen haram is, maar hoe zit het met rente betalen. De grote islamitische geleerden van ons natie zijn het overeens dat zowel rente betalen als ontvangen haram zijn. Als je rente betaalt help je in feite de bank om mensen krediet te verstrekken, en zo heb je zonde begaan. De reden die u geeft dat het alfasad is om huur te betalen is geen reden (voor de geleerden) om daar een uitzondering van te maken. Geloof me zulke redenen zijn van de duivel, hij fluistert in uw oor en zegt: je gaat toch niet je hele leven huur betalen aan de ongelovigen, koop een huis en je bent over paar jaar van hen af. Djabir (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd:"De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft degene die rente eet, geeft, opschrijft en degene die er getuige van is vervloekt. En hij zei: ze zijn gelijk wat betreft de zonde" Moesliem 1598

aliyaah
14-02-2007, 09:44
Ik heb een spaarhypotheek. Ik hou niet van verrassingen, dus ik wil een zo zeker mogelijk hypotheek hebben. Een aantal jaren dezelfde uitgaven, ligt dus aan de rentevast periode. En ja de meeste mensen willen hier niet reageren, omdat ze dan meestal aangevallen worden over het feit dat ze zich inlaten met rente. Ieder voor zich toch? Ieder wordt voor zijn doen en laten berecht door Allah, wie zijn de andere om te beoordelen over een ander?

Fabuleux
14-02-2007, 09:45
Weten die geleerden wel dat je in NL ook rente betaald wanneer je huurt? Groet, N.

aliyaah
14-02-2007, 09:46
Weten die geleerden wel dat je in NL ook rente betaald wanneer je huurt? Groet, N. Die discussie hebben ze al zovaak gehouden hier, zonder resultaat helaas :moe: .

noonah
14-02-2007, 09:47
Is een hypotheek afsluiten om een huis te kopen halal/haram als je vindt dat een huis huren verspilling(alfasad) is? Antwoord: Bismillah wa salatoe wa salaamoe 'ala rasoelillah, Allah heeft zowel geboden als verboden, Allah heeft niet zomaar iets verboden zonder wijsheid. Eén van die verboden daden is rente oftewel woekergeld. Allah zegt in de volgende vers: "Degenen die van de rente eten zullen niet anders opstaan als degene die opstaat en door de satan tot bezetenheid is geslagen. Dat is omdat zij zeggen: "De handel is te vergelijken met rente." Maar Allah heeft de handel toegestaan en de rente verboden. En wie nadat de vermaning van zijn Heer heeft, zijn zaak is aan Allah, maar wie het herhaalt: zij zijn de bewoners van de hel, zij zijn daarin eeuwig levenden'. (soerat Al baqara aya 275). In dit vers is duidelijk te lezen dat rente ontvangen haram is, maar hoe zit het met rente betalen. De grote islamitische geleerden van ons natie zijn het overeens dat zowel rente betalen als ontvangen haram zijn. Als je rente betaalt help je in feite de bank om mensen krediet te verstrekken, en zo heb je zonde begaan. De reden die u geeft dat het alfasad is om huur te betalen is geen reden (voor de geleerden) om daar een uitzondering van te maken. Geloof me zulke redenen zijn van de duivel, hij fluistert in uw oor en zegt: je gaat toch niet je hele leven huur betalen aan de ongelovigen, koop een huis en je bent over paar jaar van hen af. Djabir (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd:"De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft degene die rente eet, geeft, opschrijft en degene die er getuige van is vervloekt. En hij zei: ze zijn gelijk wat betreft de zonde" Moesliem 1598 80% van de marokkanen profiteren van een uitkering waar ze geen recht op hebben, daar wordt nooit wat over gezegd

Manhattan girl
14-02-2007, 09:51
Je kan het een niet met het ander vergelijken. Je kan niet zeggen, ik draag geen hoofddoek, dus ga ik ook maar niet bidden. Ik had vroeger bijna een huis gekocht, maar toen ik hoorde hoe haram het is om rente te hebben, hebben wij er vanaf gezien. Het is ook nog eens zo dat je 30 jaar in een zonde leeft, dat heb ik er niet voor over.

noona
14-02-2007, 09:52
80% van de marokkanen profiteren van een uitkering waar ze geen recht op hebben, daar wordt nooit wat over gezegd neeee DAT is anders;)

RemmiLs
14-02-2007, 09:52
80% van de marokkanen profiteren van een uitkering waar ze geen recht op hebben, daar wordt nooit wat over gezegd "Degenen die van de rente eten zullen niet anders opstaan als degene die opstaat en door de satan tot bezetenheid is geslagen. Dat is omdat zij zeggen: "De handel is te vergelijken met rente." Maar Allah heeft de handel toegestaan en de rente verboden. En wie nadat de vermaning van zijn Heer heeft, zijn zaak is aan Allah, maar wie het herhaalt: zij zijn de bewoners van de hel, zij zijn daarin eeuwig levenden'. (soerat Al baqara aya 275). Ik geef het door wat je ermee doet moet jezelf weten.

RemmiLs
14-02-2007, 09:54
neeee DAT is anders;) Waarom je eigen fouten goed praten, met andermans fouten?

noona
14-02-2007, 09:55

Waarom je eigen fouten goed praten, met andermans fouten? mijn eigen fouten? ik heb een 100% beleggingshypotheek, het geld wat ik betaal elke maand, als daarmee word verdiend dan betaal ik mijn huis af en als er niets mee wordt verdiend dan betaal ik de helft niet af.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14