Bekijk originele versie : Afgeronde opleiding is een pré!
El maghribia
13-02-2007, 22:19
Ben van mening dat het van belang is dat iemand zijn zaken redelijk op orde dient te hebben, alvorens diegene de stap neemt om te gaan trouwen. Persoonlijk vind ik dat je pas aan trouwen moet beginnen als je afgestudeerd bent. Je hebt dan toch in zekere mate een bepaalde stabiliteit in je leven bereikt. Studie en een getrouwd leventje is gewoon moeilijk. Trouwen is een verantwoordelijkheid op zich, jammer genoeg onderschat men dat vaak. Je hoeft naar mijn mening geen topcarriere te maken alvorens je het huwelijksbootje instapt, maar een afgeronde studie is voor mij een pré. Een HBO of WO- opleiding kan je op je 21ste afgerond hebben. Lijkt mij voor de dames in ieder geval een goede leeftijd om te trouwen. Je hebt dan ook altijd nog iets om op terug te vallen.
Verder ben ik van mening dat het krijgen van kinderen een ontplooing en ontwikkeling op zich is. Een kind krijgen is naar mijn mening het mooiste wat er is. Kinderen hebben bewust en onbewust een grote impact op het leven van de ouders, die zich door het laten opgroeien van hun kind alleen maar meer en meer ontplooien. Zelf zou ik na het voltrekken van een huwelijk maximaal één jaar wachten met kinderen, gewoonweg om eerst aan het gehuwde leventje te wennen. Daarna zie ik geen redenen waarom ik geen kind op de wereld zou moeten zetten. Het mooiste is om als jonge moeder en vader te mogen genieten van en het zien opgroeien van je kinderen.
Groetjes El maghribia
http://media.marokko.nl/wg/img/banner.gif (http://ads.marokkomedia.nl/adclick.php?bannerid=719&dest=http%3A%2F%2Fwensenengrenzen.marokko.nl%2Find ex.php%3Fnav%3Dfront%26tid%3D4)
ik heb mijn middelbare school verpest, toen ging ik gelijk naar mbo, kwam daar laag terecht. Daar leerde ik mijn man kennen. We werden een relatie zat en trouwden. Ik maakt mijn opleiding af. Beviel van mijn zoontje aan het einde van mijn laatste jaar.
Nou ben ik 3 jaar getrouwd, doe nu mbo niveau 4 en wil hierna hbo doen en geloof me het valt reuze mee.
Ik heb niks onderschat. Mijn man wist hoe ik er over dacht en heeft me zo geaccepteerd.
gaan wel veel topics over dit onderwerp.
Mijn tante is nog bezig met een WO opleiding. ze heeft 2 kinderen en is nog langggggggg niet klaar. Ze is nu 27 dus makkelijk een wo opleiding of een hbo gaat niet altijd zo makkelijk.
BeWithYou
13-02-2007, 22:38
ben 21 en zit in 1e jaars HBO en over 4 jaar klaar dus...
kan moeilijk 4 jaar haram relatie aangaan... jouw redenering klopt niet helemaal vind ik!
denk dat huwelijk en studie goed te combineren is! tijd zat namelijk voor ander dingen!
verder ligt het aan de persoon!
lieffies
ben 21 en zit in 1e jaars HBO en over 4 jaar klaar dus...
kan moeilijk 4 jaar haram relatie aangaan... jouw redenering klopt niet helemaal vind ik!
denk dat huwelijk en studie goed te combineren is! tijd zat namelijk voor ander dingen!
verder ligt het aan de persoon!
lieffies
jij hebt helemaal gelijk!
riffia_1980
13-02-2007, 22:45
Inderdaad studie en huwelijk zijn heel goed te combineren. Je kunt een afgeronde opleiding hebben, maar na je huwelijk thuiszitten. Dat zie ik ook heel veel, dan doe je geen ervaring op en ervaring is vaak ook een pre
BeWithYou
13-02-2007, 22:56
jij hebt helemaal gelijk!
:goedzo:
BeWithYou
13-02-2007, 23:00
Inderdaad studie en huwelijk zijn heel goed te combineren. Je kunt een afgeronde opleiding hebben, maar na je huwelijk thuiszitten. Dat zie ik ook heel veel, dan doe je geen ervaring op en ervaring is vaak ook een pre
ik ken meiden die gestopt zijn met een opleiding omdat ze gingen trouwen en geen tijd meer hebben ze3ma. uiteindelijk gaan ze na een paar jaar toch terug naar de schoolbanken en hebben ze een paar jaar verknald!
Vlinder_V
13-02-2007, 23:44
21 jaar kun je afgesestudeerd zijn aan het WO?
moet je dan wel een vroege leerling voor zijn he? :)
verder is jouw mening voor velen helemaal niet interessant want ieders leven loopt anders, jij hebt misschien nooit iemand ontmoet die je ook maar de moeite waard vind om naar te luisteren maar een ander kan op haar 20e al de liefde van haar leven tegen komen en geen relatie willen dan zit er maar 1 ding op: trouwen..
ik ben zelf ook getrouwd geweest maar geen haar op mn hoofd die d8 aan kappen met studie of uitstel of wat dan ook, vind het al erg genoeg dat ik een paar maanden vertraging heb opgelopn door alle problematiek...
21 jaar kun je afgesestudeerd zijn aan het WO?
moet je dan wel een vroege leerling voor zijn he? :)
verder is jouw mening voor velen helemaal niet interessant want ieders leven loopt anders, jij hebt misschien nooit iemand ontmoet die je ook maar de moeite waard vind om naar te luisteren maar een ander kan op haar 20e al de liefde van haar leven tegen komen en geen relatie willen dan zit er maar 1 ding op: trouwen..
ik ben zelf ook getrouwd geweest maar geen haar op mn hoofd die d8 aan kappen met studie of uitstel of wat dan ook, vind het al erg genoeg dat ik een paar maanden vertraging heb opgelopn door alle problematiek...
ja wallah! ik wou niet eens dat mijn school onder mijn bruiloft zou leiden. heb alles in schoolvakantie gedaan. Mij interesseerde alleen dat we eindelijk samen kunnen zijn zonder leugens of stiekeme gedoe.
Dat ie gewoon mee kan naar mijn ouders en dat ze hem leren kennen.
Ik ging ook gewoon door met school
Ik kan me er ook wel in vinden, maar sommige meiden hebben zo'n intense relatie gehad dat ze het mss toch beter een huwelijk van konden maken. Ze kunnen geen relatie onderhouden zonder intensief (elke dag afspreken en sneaky dingen uithalen) met die persoon om te gaan. Dat leidt denk ik tot heel veel spanningen bij het meisje..twijfelt..beter trouwen, dan ben ik toch niet zo'n slecht persoon..Ja dus ze gooit die druk heel erg op haar zelf.
Ik ben van mening dat je mensen, dus vrouwen en mannen, ook op verschillende manieren leren kennen. Het huwelijk is wel een uitkomst om het halal te maken, maar goed..dan gebruik je het huwelijk dus om iemand goed te leren kennen en doing the right thing.
Ik zou persoonlijk niet willen studeren en trouwen en kinderen krijgen, alles op zijn tijd.
Ik kan me er ook wel in vinden, maar sommige meiden hebben zo'n intense relatie gehad dat ze het mss toch beter een huwelijk van konden maken. Ze kunnen geen relatie onderhouden zonder intensief (elke dag afspreken en sneaky dingen uithalen) met die persoon om te gaan. Dat leidt denk ik tot heel veel spanningen bij het meisje..twijfelt..beter trouwen, dan ben ik toch niet zo'n slecht persoon..Ja dus ze gooit die druk heel erg op haar zelf.
Ik ben van mening dat je mensen, dus vrouwen en mannen, ook op verschillende manieren leren kennen. Het huwelijk is wel een uitkomst om het halal te maken, maar goed..dan gebruik je het huwelijk dus om iemand goed te leren kennen en doing the right thing.
Ik zou persoonlijk niet willen studeren en trouwen en kinderen krijgen, alles op zijn tijd.
Het valt mee hoor. Je hebt met studeren juist meer tijd voor je gezin. Je hebt meer vakantie en ondertussen ben je in jezelf aan het investeren. Daarbij vind ik het heerlijk om afwisseling te hebben. Je geniet zo meer van de tijd thuis.
Ik heb bijvoorbeeld nog 1 week school en dan voorjaarsvakantie. 1 week heerlijk met mijn zoontje doorbrengen. Je zit niet volle dagen op school, dat scheelt ook weer.
Ik wil nog laaaaaaaaaaaaaang niet werken.
Je kan ook later besluiten om door te studeren (WO of zo) ga je dat dan niet doen omdat je getrouwd bent? Dat is wel zonde als je het echt wilt.
Vrouw van mijn oom was afgestudeert en bleek dat ze het niet leuk vond om als arts in het ziekenhuis te werken. Ze wilde liever huisarts zijn, nou zonde als ze al die jaren gestudeert had en het nu liet liggen omdat ze getrouwd is.
Ze is weer gaan studeren en heeft zelfs 2 kleintjes. Ik vind het juist heel goed.
Het valt mee hoor. Je hebt met studeren juist meer tijd voor je gezin. Je hebt meer vakantie en ondertussen ben je in jezelf aan het investeren. Daarbij vind ik het heerlijk om afwisseling te hebben. Je geniet zo meer van de tijd thuis.
Ik heb bijvoorbeeld nog 1 week school en dan voorjaarsvakantie. 1 week heerlijk met mijn zoontje doorbrengen. Je zit niet volle dagen op school, dat scheelt ook weer.
Ik wil nog laaaaaaaaaaaaaang niet werken.
Je kan ook later besluiten om door te studeren (WO of zo) ga je dat dan niet doen omdat je getrouwd bent? Dat is wel zonde als je het echt wilt.
Vrouw van mijn oom was afgestudeert en bleek dat ze het niet leuk vond om als arts in het ziekenhuis te werken. Ze wilde liever huisarts zijn, nou zonde als ze al die jaren gestudeert had en het nu liet liggen omdat ze getrouwd is.
Ze is weer gaan studeren en heeft zelfs 2 kleintjes. Ik vind het juist heel goed.
Jij hoeft niet te werken en te studeren, dus dan is een studie een leuke afwisseling naast het huishouden.
Iedereen heeft natuurlijk een eigen visie op zijn toekomst. Maar ik doe het liever niet allemaal gecombineerd.
Jij hoeft niet te werken en te studeren, dus dan is een studie een leuke afwisseling naast het huishouden.
Iedereen heeft natuurlijk een eigen visie op zijn toekomst. Maar ik doe het liever niet allemaal gecombineerd.
ik begrijp niet wat je bedoelt :)
bedoel je dat je voor thuis zitten bent of voor werken?
Ik ben voor eerst studeren, diploma behalen en dan evt trouwen of eerst werken en dan trouwen incha'allah en blijven werken.
Fabuleux
14-02-2007, 13:07
Alleen al in mijn directe omgeving is geen enkele dame of heer gestopt met studeren omdat hij / zij ging trouwen. En dan zijn er mensen tussen geweest die redelijk zware studies volgden, zoals geneeskunde. Het ligt gewoon aan je eigen doorzettingsvermogen.
Groet,
N.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.