Bekijk originele versie : Meisjes met hoofddoek zitten in een cafe
Bachelorette
23-08-2003, 14:35
waarom worden ze scheef aangekeken??
Het is haram voor beide partijen, jongen EN meisje. en om even tussen meiden onderscheid te maken....ook voor meiden met en zonder hoofddoek.
Als je er geen berouw voor toont, word je gestraft voor het feit dat je daar ZAT. niet omdat je wel of geen hoofddoek draagt. Meisjes die geen hoofddoek dragen EN daar zitten worden meer gestraft, zij dragen immers geen hoofddoek. MITS je natuurlijk oprecht berouw toont.
Allah yaghfirna....amin
Het zijn afzonderlijke straffen, laat dat even duidelijk zijn :)
:zwaai:
Bachelorette
23-08-2003, 14:38
vanuit islamitisch oogpunt is het haram omdat er alcohol wordt geschonken.
vanuit marokkaanse cultuur gezien hoort een meisje daar niet te zitten :rolleyes:
:)
Bachelorette
23-08-2003, 14:42
Origineel gepost door sexmaster
Je moet wel ff onderscheid maken tussen cafés als ik in marokko in een café zit dan zit ik echt geen alcohol te zuipen, en mocht het voorkomen dat ik hier in een cafe zit (wat nauwelijks voorkomt) dan zit ik ook geen alcohol te zuipen...dus haram??
Ik hebhet nu alleen over cafe hier in NL
ja het is nog steeds haram, jij bevindt je in een omgeving waarin alcohol gedronken wordt. Ik zal wel naar hadith gaan zoeken, misschien dat je dan overtuigd wordt ;)
Bachelorette
23-08-2003, 14:46
Origineel gepost door TooCool
Goed. Eerst maar even die cultuur. Boeiuh! I couldn't care less.
Het alcoholgedeelte begrijp ik dan nog wel, maar dan zou je Dirk van der Seroual in principe ook niet binnen mogen wandelen. Hele rekken met Moët en Heineken. :D
Speculatie-kwestie, maar ik vind dat 't moet kunnen. Of je nou een stukje textiel op e haar hebt of niet.
Kijk mij eens, alsof ik dagelijks op een terras te vinden ben. :D
haha :D
Eigenlijk mag dat ook niet nee, want met jouw geld, kopen zij alcohol in en dus ehb je er ook ietsiepietsie mee te maken. maar omdat wij niet anders kunnen, we leven tenslotte in een westers land, is het denk k niet een ernstige zaak als we shoppen bij DvdB....maar allahoe a3lam
Ik ben er wel weekelijks te vinden met doek over me heen :D
Origineel gepost door MissAmani
Ik hebhet nu alleen over cafe hier in NL
ja het is nog steeds haram, jij bevindt je in een omgeving waarin alcohol gedronken wordt. Ik zal wel naar hadith gaan zoeken, misschien dat je dan overtuigd wordt ;)
Dat het wordt geschonken is toch niet het zelfde als dat je het zelf drinkt neem ik aan, en trouwens een hoofddoek is toch een soena en geen verplichting. Je moet wel goed en slecht van elkaar kunnen onderscheiden denk ik en niet alleen maar zeggen dit is haram en dat is haram.
Bachelorette
23-08-2003, 14:51
Ik ook! :hihi:
Welke doe jij wekelijks aan? Die van Mercator, Heinekenplein, Sierplein, Bilderdijkkade... You name it, ik ken ze allemaal. :stout:
:D
three sisters, cafe de jaren, de kroon, l'opera
:p
lilmaroc
23-08-2003, 14:52
in marokko zijn er 98736546854 cafes...(niet dat ik daar ga ofzo...:rolleyes: )
maar als het haram is dan moeten alle 687254754687654 cafes in Marokko worden gesloten...
Bachelorette
23-08-2003, 14:52
Origineel gepost door deheks
Dat het wordt geschonken is toch niet het zelfde als dat je het zelf drinkt neem ik aan, en trouwens een hoofddoek is toch een soena en geen verplichting. Je moet wel goed en slecht van elkaar kunnen onderscheiden denk ik en niet alleen maar zeggen dit is haram en dat is haram.
hoofddoek is zeer zeker een verplichting, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
en ik begrijp dat het allemaal tegenstrijdig is, maar nog even geduld, k zoek nog naar daliel ;)
MoCrO_PRiDe
23-08-2003, 15:01
Wat is er mis met in een cafe zitten?
moet je dat nog vragen?!?!?! :lol:
Bachelorette
23-08-2003, 15:05
Haha! Wat ben jij een koe zeg! :haha:
Ik doel op Dirk! Niet op cafe's!
ja alsof ik effe lekker ga zeggen waar ik mn boodschappen doe :rolleyes:
Bachelorette
23-08-2003, 15:06
he bummer, k kan niks vinden!
wie weet waar ik nog meer kan zoeken dan bij www.islamqa.com ?
Bachelorette
23-08-2003, 15:10
Origineel gepost door MoCrO_PRiDe
moet je dat nog vragen?!?!?! :lol:
nou wat dan?
Als jij daar gewoon rustig met je vrienden gaat zitten is er toch niets aan de hand?
MoCrO_PRiDe
23-08-2003, 15:11
Origineel gepost door MissAmani
nou wat dan?
Als jij daar gewoon rustig met je vrienden gaat zitten is er toch niets aan de hand?
heb ik wat aan jou gevraagd?!?!..........................NEE
Bachelorette
23-08-2003, 15:14
Origineel gepost door MoCrO_PRiDe
heb ik wat aan jou gevraagd?!?!..........................NEE
jeetjemina, ik vraag je alleen wat er dan is?
moeilijk he, normaal antwoorden :rolleyes:
MoCrO_PRiDe
23-08-2003, 15:15
en ik vroeg het nie aan jou...:D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.