Bekijk originele versie : Houding Israëli?s slaat om na recente aanslagen (peiling)
Houding Israëli?s slaat om na recente aanslagen (peiling)
Bron: Belga
22/8/2003 21:7
TEL AVIV 22/08 (BELGA/AG) = De houding van de Israëlische bevolking ten aanzien van de Palestijnen is volledig omgeslagen na de recente terreuraanslagen van de Palestijnse groeperingen Hamas en Jihad. Dat blijkt uit een peiling die vrijdag werd gepubliceerd in de Israëlische krant "Jediot Achronot". Tot voor kort was twee derde van de Israëlische bevolking nog voorstander van een dialoog met de Palestijnen en van toegevingen aan de Palestijnen. Na de recente aanslagen wil echter 62 procent van de Israëli?s geen verdere gesprekken met hen. De overgrote meerderheid van de 501 ondervraagden (78 pct) denkt dat de Palestijnse leider Yasser Arafat achter de recente aanslagen zit. Slechts 18 procent is nog bereid om op militaire vlak terughoudend te blijven. En meer dan de helft (58 pct) vreest dat er nog meer aanslagen op Israëli?s zullen volgen. Op de vraag of het bestand van 29 juni moet worden voorgezet, reageerden de ondervraagden verdeeld. Bijna de helft (47 pct) wil dat het staakt-het-vuren van kracht blijft terwijl 49 pct wil dat het wordt opgezegd. (LAN)
Belga ().
Bachelorette
23-08-2003, 02:14
Ik word doodziek van israel. Waarom klampen ze zich vast aan iets wat niet van hun is? Waarom beseffen ze gewoon niet dat ze geen land hebben. Dat ze die nooit meer zullen krijgen?
Bekrompen mensen zijn het ook, denken dat ze nog steeds uitverkoren zijn :jammer:
Het is altijd al palestina geweest en het zal altijd zo blijven!
Bachelorette
23-08-2003, 03:15
Origineel gepost door buddy
uhhh ik wil je lol niet verpesten, maar er is een staat gevestigd die toch echt Israel heet. Waar mensen wonen en waar een erkende regering is.
Palestina staat niet in mijn atlas... Israel wel.
Dat komt omdat je van jongs af aan leert op school dat het israel is. terwijl we allemaal weten dat zij palestina hebben afgepakt van de palestijnen.
Elk volk heeft zijn land toch? Waarom denk je dat zij geen land hebben? Waarom kiezen ze van alle landen palastina uit?
beantwoord es deze vragen en dan discussieren we wel verder!
arabchrstn
23-08-2003, 11:56
Ach joh... al die mensen die in de discussie blijven hangen: "wie was er het eerst op het grondgebied van Israel, de Palestijnen, of de Israeliers. Die mensen kijken alleen naar het verleden en hebben een balk in de ogen voor de toekomst.
Ieder heeft zijn versie van het verhaal, de objectieve waarheid bestaat niet. Deze objectieve waarheid is allang verwoest door vooroordelen, onderbuikgevoelens, anti-zionisme en anti-arabisme. De enige oplossing kan gevormd worden door mensen met een pragmatische blik, mensen die naar vrede streven.
Vaak wordt dat pragmatisme verwart met het 'overlopen naar de vijand', zoals nu gebeurt met Abu Mazen. Toch hoeft een pragmatische benadering jouw versie van de waarheid niet in de weg te staan. Wat ben ik blij in zo'n klein kikkerlandje als Nederland te wonen, hoewel sinds het gebeuren rond de dood van het Heilige Lijk -lees professor Pim- ook de pragmatische aard van het Nederlandse volk...
Respecteer de geschiedenis, maar richt je op de toekomst: dat hoort volgens mij het motto te zijn om vrede voor de Palestijnen en het Israelische volk te verkrijgen...
En sleep Jahweh, God en/of Allah er niet aan de haren bij... laat het pragmatisme zegevieren
arabchrstn
23-08-2003, 12:16
Waar ik op wil duiden is dat dingen gewoon praktisch geregeld moeten worden, zonder juist al die sentimenten.
Ik geloof dat er voor veel dingen, veel kwesties, gewoon oplossingen gezocht kunnen worden, maar dat ze tegengehouden worden door -vaak historische- sentimenten. Ik ga hier geen kant-en-klare oplossingen geven voor het vluchtelingenprobleem. Daar zijn jij en ik niet toe in staat.
Maar waar een probleem is, daar dient een oplossing gezocht te worden. Die houding mis ik bij beide partijen te veel.
'Israel zal ze niet willen accepteren' zeg jij, ik weet niet waar dat op gebaseerd is. Ik neem aan dat je bedoelt de huidige Israelische regering, 'Israel' is een begrip waar je veel onder kan verstaan. Inderdaad, mijn vertrouwen in die regering is heel klein, juist door het gebrek aan pragmatisme, is mijn stelling.
Bachelorette
23-08-2003, 13:21
Waarom lees ik nooit wat over de palestijnse doden?? zij worden daar ook dagelijks vermoord...ook kinderen!!
Dus houd eens een keer op met het zeggen van 'terreurorganisaties' want dat zijn ze zeker niet! iemand moet voor zn volk opkomen!
Bachelorette
23-08-2003, 14:03
ik heb het hier over dit forum
iedereen vindt het o zo erg wanneer een palestijn een martelaar wordt!
maar wanneer je ziet dat israeliers palastijnen doodschieten dan lees k niks
:jammer:
ibtisamc
23-08-2003, 15:51
Origineel gepost door MissAmani
Waarom beseffen ze gewoon niet dat ze geen land hebben.
Ze hebben al een land !!
Ze hebben het namelijk van palestina afgepikt !!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.