Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : • Saudische geestelijke verbiedt doden van niet-moslims

Pagina's : [1] 2 3

grendel
22-08-2003, 22:40

• Saudische geestelijke verbiedt doden van niet-moslims UTRECHT - 22/08/03 Moslims mogen geen niet-moslims doden. Dat heeft de Saudische grootmoefti sjeik Abdul Aziz bin Abdullah Al al-Sheik donderdag gezegd. Het religieuze decreet, ook fatwa genoemd, is bedoeld om het terrorisme in Saudi-Arabië een halt toe te roepen. Als moslims niet-moslims doden, verkrachten of hun geld stelen, heeft dat niets te maken met de jihad (heilige oorlog) maar begaan ze een grote zonde waarmee ze zichzelf schade toebrengen, aldus de grootmoefti. Moslimextremisten hebben de heilige oorlog verklaard aan het Westen en Arabieren die het Westen steunen. Al-Sheik zegt echter dat alleen geestelijke leiders kunnen oproepen tot de jihad. Vorige week riep de Saudische Raad van Hoge Geestelijken ook al een fatwa uit waarin terroristen werden veroordeeld en burgers werden opgeroepen terroristen niet te helpen. --------------- ..........zo, weten dat we ook weer :D

babyvanbelisma
22-08-2003, 23:13
Ik ben het helemaal met die geestelijke eens. Dit heeft niets met Jihad te maken maar het is gewoon criminaliteit. De Islam leert mensen vrede (als de mensen goed luisteren tenminste) en geen vernietiging!!!

grendel
23-08-2003, 01:44
Origineel gepost door Jamaah_Islamiya Je doet precies of moslims mochten daarvoor niet moslims doden en verkrachten naar harteleust totdat deze sjeik het verbood. Moslims mogen geen mensen doden,tenzij er reden voor is zoals in tijden van oorlog bij een ter dood veroordeling ed Je doet.......... :D Ik doe niks, ik leef en ga dood ;) Strenght and honour :D

Solid
23-08-2003, 01:50
Origineel gepost door babyvanbelisma Ik ben het helemaal met die geestelijke eens. Dit heeft niets met Jihad te maken maar het is gewoon criminaliteit. De Islam leert mensen vrede (als de mensen goed luisteren tenminste) en geen vernietiging!!! precies, we moeten de voorbeeld nemen van onze profeet vzmh.

Solid
23-08-2003, 02:00

Origineel gepost door achmad wel, en ben je het ook eens met de saudische regime? maar alle, heb ff gekeken......................... “Wanneer hun wordt gezegd: Richt geen onheil op aarde aan dan zeggen zij: Wij zijn slechts vredestichters. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.” Al-baqarah, aayah 11-12. het gaat nu om de uitspraak van de geestelijke leider :confused:

arabchrstn
23-08-2003, 12:32
Origineel gepost door achmad helaas ben ik geen geleerde in de islam maar ik geloof dit verhaal maar tendele, althans het verhaal zelf wel maar wat die persoon heeft gezegd. besef goed dat saudie arabie een regime is, dat regime kan zich niet veroorloven om een pro al-qaida of pro weet ik wat uitspraken te doen. wat als een geleerde andersom zou zeggen? heel amerika en het westen op zijn dak................... nee, het regime heeft dit soort uitspraken wel een beetje in de hand. wie is een geleerde om mij te vertellen wanneer een jihad geoorloofd is? wel, hij heeft meer kennis en wijsheid dan ik, ok maar een ieder mag toch het martelaarschap zoeken? hoe hij dat doet is zijn verantwoording. met deze soort geleerden zou er nooit een jihad komen, dat mag niet van amerika :rolleyes: maar goed, allah weet beter en is de beste rechter Okay...indirect beweer jij dus dat in Saoudi-Arabië geen geestelijken zijn die pro-al-quaida-stellingen aanhangen... Hier wordt ik dus zo moe van. Een geleerde spreekt een fatwa uit... Wanneer moet men zich daar aan houden en wanneer niet. Als dat volgens je eigen verstand wel of niet okee is? Wel, an kunne die fatwa's gewoon vergeten worden, want dan komt het gewoon op jezelf neer. Wat jou als persoonlijkheid het beste uitkomt...

arabchrstn
23-08-2003, 12:38
Origineel gepost door Jamaah_Islamiya Je doet precies of moslims mochten daarvoor niet moslims doden en verkrachten naar harteleust totdat deze sjeik het verbood. Moslims mogen geen mensen doden,tenzij er reden voor is zoals in tijden van oorlog bij een ter dood veroordeling ed En wie of wat bepaalt wat wel of niet een oorlog is? Want sommige lieden, welke religie ze ook aanhangen, denken bij de eerste de beste kogel dat het al totale oorlog is. En zo hebben ze een argument om alle verschrikkelijke dingen uit te voeren. Sommigen spreken over een 'oorlog tegen het Westen', wat dat ook moge zijn. Awel, dan is men dus, met de Profeet in de hand, gerechtigd om te doden? Doen mensen niet veel eerder hetgeen wat het best in hun eigen straatje past, en gebruiken de woorden van de Profeet om hun foute daden (proberen) te rechtvaardigen...

arabchrstn
23-08-2003, 14:13
Origineel gepost door achmad slap :rolleyes: nederlandse militairen schoten in '40 ook terug Volgens mij deden ze dat voor Volk en Vaderland, en niet met de bijbel in de hand. Hoewel ik er weinig verstand van heb, moet ik toegeven. Ik kan nog enigzins begrijpen dat je omwille van etnische redenen de wapens oppakt, maar dat je omwille van religie (de jihad) de wapens oppakt, dat vind ik een grove misbruik van het geloof. In mijn visie: een ware volgeling van God, zal nooit en te nimmer door geweld zijn doel bereiken. Zelfs al wordt hij aangevallen. Als je op de wang geslagen wordt, keer hem de andere wang toe, zodat hij ook die kan slaan. Verdraag het lijden. Zij die geweld gebruiken, zij weten niet wat zij doen. In het hiernamaals zal er een zijn die recht spreekt: EN DAT IS NIET DE MENS Dan zie je dus dat ware volgenlingen niet bestaan. Dat wij allemaal door de zonde vervukd zijn. En dat er maar een weg is om tot verlossing te komen. Naar mijn geweten de kruisdood en opstanding van Jezus...

arabchrstn
24-08-2003, 00:50
Origineel gepost door achmad dat is het verschil tussen misleidde christenen en moslims. laat jij je maar slaan jongen en geef hem je andere wang maar, ik ken dat stukje uit de bijbel.................maar er staat meer in de bijbel die het andere voorschrijven. helaas kan iki je niet de citaat geven maar in de toekomst zal ik proberen het neer te schrijven voor je om je te laten zien dat niet de andere wang toekeren de enige opsie is voor de christen. Ik vind het prima Achmad als mij weer terug probeert te bekeren. Ik sta open voor al het spirituele. Ik vraag mij af of jij dat bent. Bij deze verklaar jij al dat je de bijbel al beter ken dan ik. Dat vind ik knap en gedurfd, maar ik vraag mij alleen af of jij weet welke positie de Bijbelse geschriften hebben voor een christen. Of kopieer jij gewoon jouw geloof naar die van een christen, en denk je dat onze 'structuur' hetzelfde is als die van jij als moslim. By the way, ik neem aan dat je weet dat er verschil is in positie voor de christen tussen het Oude Testament en het Nieuwe Testament?

Esau
24-08-2003, 08:33
Alleen geestelijken oproepen tot jihad? Vallen daar ook engelen onder die met vele gelovigen spreken. die quote over vredestichters, ik denk dat die eerder van toepassing in op de westerse in disharmonie zijnde wereld dan op de arab. jihadstrijders. vergeet ook niet hoe moesa meeliep met een gelovige die schijnbaar zonder reden een schip liet zinken en een 'on'schuldige doodde. Ikzelf zal echter het liefst bij gewelddadige bejegening arabchristen s visie volgen. met liefde vind je alles goed wat je overkomt.

arabchrstn
28-08-2003, 23:38
Origineel gepost door achmad ennuh, wees niet bang, ik wil je niet terug bekeren hoor, als allah jou heeft laten dwalen, dan laat allah je op deze pad voortgeen, mits allah wilt. de keus is aan jou Okay, ik zal er dan niet te veel op ingaan. In ieder geval markeert de komst, het leven, de dood en de opstanding van Jezus het begin van het christendom. Hij zelf zei dat er een nieuw begin was met hem. Het oude, de structuur van regels was niet meer belangrijk, deze waren vervuld. Vanaf nu gold liefde als leidraad. De oude tien geboden bleven nog wel van het grootste belang. Vooral de samenvatting: Heb de naaste lief als jezelf en God boven alles. De naaste? Dat is iedereen. Jij en ik... Jouw laatste opmerking intreigeert mij wel. In jouw visie kan het toch nooit Allah zijn die 'mij laat dwalen'. Allah zou zijn onderdanen toch nooit loslaten. Het is toch de shaytan die in de islamitische visie mij laat zwemmen... Overigens, mensen kunnen elkaar niet bekeren, het is de kracht van de geest van God. Dus ik maak mij weinig zorgen...

haileselassie
29-08-2003, 00:07
Nou, ik zou me maar wel zorgen maken, arabkrstn. een hele sloot kwakende kikkers weet bij belangrijke onderwerpen, zoals het doden van andere mensen, niet precies wat de goede keus is!!!!!!!!! Dan is het opeens, " een Geestelijke, een AYatollah, een Sjeikh of een Mufti" die hun voorschrijft, wat ze moeten denken in dit soort gevallen; uiterst gevaarlijk, "Führer, Ihr Befehl, wir folgen Dir!!!!!! Wat is uit die denktrant voorgekomen? zo'n figuur als achmat, die als het bevel hem niet uitkomt, omdat het "te vredig klinkt", eerst bedenktijd vraagt, en dan aanvoert, dat de imam waarschijnlijk onder druk staat, en dan een hadith wil raadplegen, is gewoon een lafbek, die geen eigen mening heeft. Maar, we moeten respekt voor onze moslimmensen hebben; wij christenen durven pas sinds 1500 na christus met de woorden van de Paus onze bips af te vegen, en de moslims leven nog maar in het jaar 1400 na Mohammed. En pas sinds 1800 durven westerlingen zich af te vragen, of er meer waarheid is, dan in de Bijbel staat. En denkend daarover, ontstond een prachtige beschaving, waar menig moslim zijn heil zocht. Zolang wij nog niet in grote mate naar het Islamitiese Heilsrijk in het Midden Oosten emigreren, "omdat het daar zo fijn is", denk ik niet dat we wat voor Islamities gedachtengoed dan ook als prakties toepasbaar moeten beschouwen, of dat nu een positief of een negatief "FATWA" is over het doden van mensen! Dat je je daarover UBERHAUPT nog moet nadenken, geeft wel aan wat een barbaarsheid hier spreekt. Punt uit. Niks geen excuses, niks geen respekt, BARBARIJ, niks meer! en dit gekwaak bedoel ik dus;ook; ennuh, wees niet bang, ik wil je niet terug bekeren hoor, als allah jou heeft laten dwalen, dan laat allah je op deze pad voortgeen, mits allah wilt. de keus is aan jou

Pagina's : [1] 2 3