Bekijk originele versie : Sommige ouders
ouasimagirl
11-02-2007, 16:19
Mijn beste vriendin is volgende week 2 jaar getrouwd. Ik weet sinds eergisteren dat ze is uitgehuwlijkt door haar ouders:traan1: Ik vind het zo erg.
Maar nog erger is dat ze zijn achtergrond niet wist en haar ouders wel. Zo was hij getrouwd geweest en heeft uit dat huwelijk een kind. Dat hebben haar ouders nooit verteld terwijl ze het wel wisten. 2 dagen voor haar bruiloft heeft haar man haar alles verteld. Hij dacht trouwens dat ze het wist want die opdracht had hij aan haar vader gegeven. Ze wist op dat moment geen raad: de gasten waren uitgenodigd, koekjes waren al af, jurken had ze al en alles wat nog meer bij een bruiloft hoort. Ze wou niet dat mensen over haar zouden roddelen en de bruiloft ging gewoon door.
De eerste maanden hadden ze altijd ruzie. Hij is ook een stuk ouder dan haar dus begrijpen ze elkaar niet zo goed. In de kerstvakantie ging ze naar Marokko en daar heeft ze alles eigenlijk gezien zoals foto's van zijn kind uit het vorige huwelijk. En nu gelooft ze het pas echt.
Ze weet niet meer wat ze moet doen. Ze zegt dat ze nu echt niks meer voor hem voelt maar ze kan geen kant op. Als ze teruggaat naar haar ouders zullen ze haar vermoorden. Ze zullen alles aankunnen maar een dochter die gaat scheiden NO WAY!!! Ik ben nu echt bang dat ze iets verkeerd doet. Zr is zichzelf niet meer, ze is de weg kwijt en huilt aan één stuk door. Ze wil niet eten, iedere keer als ze een hap wil nemen en aan alles denkt gaat haar maag op slot
Heeft iemand van jullie raad, wat kan ze doen, ik maakme echt zorgen:(
Alvast bedankt!!
Groetjes Ouasima
SweetRose
11-02-2007, 17:01
Sommige ouders :jammer:.
BellaAmor
11-02-2007, 17:04
wat erg voor je vriendin :jammer:
tetouanija
11-02-2007, 17:07
meskiena allah ie koefel 3lawn, wees een goede vriendin voor haar,:jammer:
anisanisa
11-02-2007, 17:08
wat erg zeg,hoe kunnen ouders dit achterhouden voor hun eige dochter?
ze willen toch ook het beste voor haar :jammer:
ik vind ook dat haar man het zelf had moeten vertellen,hoezo opdracht
geven aan haar vader? wees een echt vent en vertel het ruim van te voren
en niet pas 2 dgn voor het huwelijk zo met de gedachten van dan kanze toch niet meer terug,getrouwd geweest zijn en een kind hebben is iets wat een vrouw moet weten,
misschien heeft ze de tijd nodig om het te verwerken daar heeft ze voor het huwelijk niet de kans voor gekregen omdat ze het niet wist,en daarna was ze natuurlijk net getrouwd dan moet je nog aan alles wennen nu komt
het allemaal naar boven.
Realiteit01
11-02-2007, 17:29
Dat hij kind heeft is niet zo erg, maar dat haar ouders er niks van hebben gezegd kan ik me zwaar aan irriteren. Waarom verbergen ze nou zo iets? Zijn haar ouders dan zo wanhopig, bang dat ze geen ideale man voor haar zouden vinden?
Maar ja, dus de haar man heeft hierboven dus niks mee te maken, kan hij dus ook niks aan doen. En het probleem nu is dat ze niks voor hem voelt en dus ook haar ouders kwalijk neemt voor wat ze hadden verborgen voor haar. Ze zeggen weleens dat houden van elkaar soms ook wel later kan komen je leert van hem te houden dus je kunt nog proberen of het wel wat beter wordt, en dat andere probleem moet ze haar ouders er mee confronteren, dus WAAROm hebben ze niks gezegd? En haar moeder, waarom heeft ze haar mond niet open getrokken, dus vraag naar je antwoorden.
Wens haar veel succes.
miss fleur
11-02-2007, 17:32
wewewwwwww
anisanisa
11-02-2007, 17:41
Dat hij kind heeft is niet zo erg, maar dat haar ouders er niks van hebben gezegd kan ik me zwaar aan irriteren. Waarom verbergen ze nou zo iets? Zijn haar ouders dan zo wanhopig, bang dat ze geen ideale man voor haar zouden vinden?
Maar ja, dus de haar man heeft hierboven dus niks mee te maken, kan hij dus ook niks aan doen. En het probleem nu is dat ze niks voor hem voelt en dus ook haar ouders kwalijk neemt voor wat ze hadden verborgen voor haar. Ze zeggen weleens dat houden van elkaar soms ook wel later kan komen je leert van hem te houden dus je kunt nog proberen of het wel wat beter wordt, en dat andere probleem moet ze haar ouders er mee confronteren, dus WAAROm hebben ze niks gezegd? En haar moeder, waarom heeft ze haar mond niet open getrokken, dus vraag naar je antwoorden.
Wens haar veel succes.
sorry meid maar daar ben ik het niet mee eens,als man en vrouw zijnde
vertel je elkaar toch alles,het is niet erg dat hij gescheiden is en een kind heeft daar ben ik het helemaal mee eens,maar ik vind dat hij dit zelf had moeten vertellen daar heeft zij recht op en niet pas 2 dagn van te voren,
of gewoon aan haar vader overlaten,kijk maar wat hem dat heeft gebracht alleen elende want har ouders hebben haar gewoon niks verteld.
imaane911
11-02-2007, 17:44
:(
miskiena!
Moge Allah ta3ala haar bijstaan
wa amien!
Leila1982
11-02-2007, 17:44
Nou zulke ouders ben ik liever kwijt dan rijk... Vermoorden? allahiefed... ze zouden haar in een geval van een scheiding om vergiffenis moeten vragen.
Moge Allah ons leiden insahallah.
Realiteit01
11-02-2007, 17:46
sorry meid maar daar ben ik het niet mee eens,als man en vrouw zijnde
vertel je elkaar toch alles,het is niet erg dat hij gescheiden is en een kind heeft daar ben ik het helemaal mee eens,maar ik vind dat hij dit zelf had moeten vertellen daar heeft zij recht op en niet pas 2 dagn van te voren,
of gewoon aan haar vader overlaten,kijk maar wat hem dat heeft gebracht alleen elende want har ouders hebben haar gewoon niks verteld.
Maar ja, je hebt wel gelijk, ik zou het ook niet via mijn ouders te weten willen komen, hij moet zijn mond opentrekken en het haar vertellen, vind het ook eigelijk wel beetje vreemd, dat hij het niet tegen haar heeft gezegd, dus dacht ik dat hij haar niet heeft gesproken pas 2 dagen ofzo ervoor, zoiets dacht ik.
Maar ja ik vind het wel allemaal vreemde situatie allemaal,
Wens haar veel succes!
76Noortje76
11-02-2007, 21:15
dat er zulke ouders nog bestaan zeg
echt erg voor haar maar ja ze moet eerst maar aansterken
en niks overhaasten .
ik vind dat ze haar huwelijk een kans moet geven .
en haar man is niet de boosdoener maar haar vader .
maar moge allah bij staan in haar moeilijke keuzes
ik leef echt met haar mee
Mijn beste vriendin is volgende week 2 jaar getrouwd. Ik weet sinds eergisteren dat ze is uitgehuwlijkt door haar ouders:traan1: Ik vind het zo erg.
Maar nog erger is dat ze zijn achtergrond niet wist en haar ouders wel. Zo was hij getrouwd geweest en heeft uit dat huwelijk een kind. Dat hebben haar ouders nooit verteld terwijl ze het wel wisten. 2 dagen voor haar bruiloft heeft haar man haar alles verteld. Hij dacht trouwens dat ze het wist want die opdracht had hij aan haar vader gegeven. Ze wist op dat moment geen raad: de gasten waren uitgenodigd, koekjes waren al af, jurken had ze al en alles wat nog meer bij een bruiloft hoort. Ze wou niet dat mensen over haar zouden roddelen en de bruiloft ging gewoon door.
De eerste maanden hadden ze altijd ruzie. Hij is ook een stuk ouder dan haar dus begrijpen ze elkaar niet zo goed. In de kerstvakantie ging ze naar Marokko en daar heeft ze alles eigenlijk gezien zoals foto's van zijn kind uit het vorige huwelijk. En nu gelooft ze het pas echt.
Ze weet niet meer wat ze moet doen. Ze zegt dat ze nu echt niks meer voor hem voelt maar ze kan geen kant op. Als ze teruggaat naar haar ouders zullen ze haar vermoorden. Ze zullen alles aankunnen maar een dochter die gaat scheiden NO WAY!!! Ik ben nu echt bang dat ze iets verkeerd doet. Zr is zichzelf niet meer, ze is de weg kwijt en huilt aan één stuk door. Ze wil niet eten, iedere keer als ze een hap wil nemen en aan alles denkt gaat haar maag op slot
Heeft iemand van jullie raad, wat kan ze doen, ik maakme echt zorgen:(
Alvast bedankt!!
Groetjes Ouasima
Dat uithuwelijken nog bestaat! Niet te geloven zeg. Enige raad wat ik voor je heb is laat je vriendin haar hart volgen. En ze moet leren voor zichzelf te kiezen en niet leven zoals die ouders dat willen . Maar ja iemand die zich laat uithuwelijken daar verwacht ik eerlijk gezegd weinig van.
ouasimagirl
12-02-2007, 14:02
Dat uithuwelijken nog bestaat! Niet te geloven zeg. Enige raad wat ik voor je heb is laat je vriendin haar hart volgen. En ze moet leren voor zichzelf te kiezen en niet leven zoals die ouders dat willen . Maar ja iemand die zich laat uithuwelijken daar verwacht ik eerlijk gezegd weinig van.
ja he niet normaal:rolleyes: :(
liefs Ouasima
roemaisa78
12-02-2007, 14:36
er was ook een tijd dat veel ouders verzwegen dat de aanstaande van hun dochter een illi was. en pas na het trouwen erachter komen dat ze een witte illi getrouwd zijn.
veel ouders zien die dochters als een last. en zijn bang dat ze hun schande brengen. of dat ie dochters nooit zullen trouwen
en daarom als ze zien dat een vent een beetje normaal uit ziet. dan gaan ze echt niet aan hun dochter zeggen dat het een illi is of een gescheidde man is.
wat kan je er aan doen. gewoon het beste van maken.
en dat moet je vriendin ook doen. gewoon een kans geven en het beste ervan maken.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.