Bekijk originele versie : boulimia!
sweet_sihem
10-02-2007, 19:36
http://www.eetstoornis.be/zelf_boulimia.htm
Wie lijdt hier onder?
ik doe het af en toe:kweetnie: maar ben niet verslaafd!:o
wie is hier echt slacht offer van??
en sinds wnr besefte je da je verslaafd was?
wat deed je er aan?
Meid, ik zou er meteen mee stopppen!!!!!! Je beseft niet hoe schadelijk het vooor je is. Stop ermee en zoek hulp, want de gevolgen kunnen heel erg zijn. Als je alleen maar kijkt naar je tanden, braaksel is heel erg zuur, het tast meteen je glazuur aan.
Dus ik zou geen risicos nemen, wil je afvallen doe het op een gezonde manier door gezond te eten en te sporten!
lief_meisii
10-02-2007, 20:16
Ik zou snel stoppen, nu t nog kan.
Je tanden worden idd aangetast en kunnen zelfs afbreken,
tis ook bovendien ook niet goed voor je keel.
en t ergste van je je kan onregelmatig ongesteld worden of helemaal niet meer!! als je een kinderwens hebt kan je er beter mee stoppen!
sweet_sihem
10-02-2007, 21:29
Dus je braakt?
Jaah..
Meid, ik zou er meteen mee stopppen!!!!!! Je beseft niet hoe schadelijk het vooor je is. Stop ermee en zoek hulp, want de gevolgen kunnen heel erg zijn. Als je alleen maar kijkt naar je tanden, braaksel is heel erg zuur, het tast meteen je glazuur aan.
Dus ik zou geen risicos nemen, wil je afvallen doe het op een gezonde manier door gezond te eten en te sporten!
:confused:
Ik zou snel stoppen, nu t nog kan.
Je tanden worden idd aangetast en kunnen zelfs afbreken,
tis ook bovendien ook niet goed voor je keel.
en t ergste van je je kan onregelmatig ongesteld worden of helemaal niet meer!! als je een kinderwens hebt kan je er beter mee stoppen!
wajaaaw?? tast het ook men maandstonden aan?:eek:
Jaah ik voel het enorm in men keel, zoals nu op het moment, het brand dan echt:kweetnie:
maar ik weet uit ervaring dat het sevens trg weg is..
Missbehavior
10-02-2007, 23:53
http://www.eetstoornis.be/zelf_boulimia.htm
Wie lijdt hier onder?
ik doe het af en toe:kweetnie: maar ben niet verslaafd!:o
wie is hier echt slacht offer van??
en sinds wnr besefte je da je verslaafd was?
wat deed je er aan?
meid als ik jouw was zou ik er mee stoppen nu het nog kan! het is echt superslecht. ik studeer hbo-v en we hebben eetstoornissen pas behandeld. ik kan je hier wel even wat lichamelijke gevolgen geven..als je meer informatie wilt.kan je me altijd pm-en
De lichamelijke gevolgen van Boulimia kunnen zijn:
-verstoring of uitblijving van de menstruatie
-Verstoring van het honger- en verzadigingsmechanisme. De patiënten weten niet meer wanneer zij honger hebben of wanneer zij vol zitten.
- gebitsproblemen en keelpijn, door veelvuldig braken komen de slokdarm en de mondholte voortdurend in contact met het maagzuur. Hierdoor wordt het glazuur van het gebit aangetast (cariës) en kunnen de speekselklieren opzetten.
-Door braken en door het gebruik van laxeer- en vochtafdrijvende middelen:
* raakt de vochthuishouding verstoord. Het gevolg hiervan kan een lage
bloeddruk zijn met klachten als duizeligheid, zwakte, een licht gevoel in het
hoofd en flauwvallen.
-tekort aan kalium kan leiden tot nier- en leverbeschadigingen, spierkrampen, hartritmestoornissen en hartstilstand.
–tekort aan vitaminen en mineralen
-bloedarmoede
-Bij patiënten die regelmatig veel eten, rekt de maag uit. In het ernstigste geval kan de maagwand scheuren door het plotselinge uitzetten van de maag. Dit komt echter niet zo vaak voor.
-Patiënten kunnen verslaafd raken aan de laxeermiddelen.
ps: door veelvuldig te braken kan je zelfs slokdramperforatie krijgen.door het zuur kan je dus gaatjes (perforatie) in je slokdarm krijgen en dat wil je natuurlijk niet.. nogmaal als je meer info wilt hebbenkan je me altijde pm-men.
Juffrouw_Tjee
11-02-2007, 00:04
:traan1:
Ik ook:(
AdvocaatHanan
11-02-2007, 00:31
anorexia.
Juffrouw_Tjee
11-02-2007, 00:32
Boulimia...
lief_meisii
11-02-2007, 10:01
hoe vaak doe je het eigenlijk??
en wat is de reden dat je het doet?
sweet_sihem
11-02-2007, 12:27
Hééy meiden, ik wil zo graag afvallen, en het is niet dat ik het dagelijks doe..
en ik doe het niet zoals beschreven staat, het is bv gistere avond tegen 20.00 at ik 2 paar boterhammen met kaas, ik had heel de dag niets gegeten.. moehim ik had spijt dat ik ze had gegeten dus ging ik ze er uit kotsen, dus het is niet dat ik me eerst echt letterlijk volprop en dan alles er uit laat komen..
en nogmaals, ik ben niet verslaafd ik doe het maar heeeeeel af en toe..
En Juffrouw_tjee, zou je wat meer kunnen vertellen er over..?
:sjans:
Superficial
11-02-2007, 12:46
Wat begint met een paar keer, eindigt met een verslaving.
lief_meisii
11-02-2007, 12:49
Hééy meiden, ik wil zo graag afvallen, en het is niet dat ik het dagelijks doe..
en ik doe het niet zoals beschreven staat, het is bv gistere avond tegen 20.00 at ik 2 paar boterhammen met kaas, ik had heel de dag niets gegeten.. moehim ik had spijt dat ik ze had gegeten dus ging ik ze er uit kotsen, dus het is niet dat ik me eerst echt letterlijk volprop en dan alles er uit laat komen..
ik denk niet dat je af zal vallen als je zo door gaat.
de hele dag niks eten in niet gezond,
je lichaam heeft ook energie nodig etc.
je moet ZEKER ontbijten das echt heel belangrijk.
verder moet je gwn veel sporten & veel water drinken.
AdvocaatHanan
11-02-2007, 13:00
deze twee oplossingen eindigen niet met wat je wilt. Het eindigt met jezelf kapot maken
Missbehavior
11-02-2007, 18:50
lieve schat als je wilt afvallen dan moet je niet de hele dag niks eten..:jammer: maar gewoon verantwoord afvallen, eet genoeg groente en fruit, eet 3 keer per dag en tussendoor alleen iets lichts zoals fruit of iets anders, genoeg vochtiname en genoeg lichaamsbeweging is meer dan genoeg hoor. aan crash dieëten heb je niks, maar dan ook echt helemaal niks. het is miss wel een snelle manier van afvallen, maar zeker niet de beste manier, want het komt er sneller weer bij dan dat je het er af heb gehaald!!
btw 's avonds eten ( na 20.00 uur) is slecht, dan kom je juist aan, omdat je dan lichamelijk niet meer actief bezig bent. je lichaam moet dan harder werken om het voedsel door je lichaam te krijgen. en daardoor kom je dus ook sneller aan..
nog een tip: weet je zeker dat je moet afvallen?? heb je wel naar je lichaamslengte en lichaamsgewicht gekeken?? BMI waarde?? want miss hoef je wel helemaal niet af te vallen :hadj:
en je eten uit kosten is helemaal slecht :jammer: eetstoornissen is een psychische ziekte, als ik jou was zou ik maar hulp gaan zoeken meid voordat het te laat is!
AMANI_86
11-02-2007, 19:43
Je zegt dat je de hele dag niks hebt gegeten, je eet maar 2 boterhammen om ze dan terug uit te kotsen... waarom kots je ze uit, ik denk niet dat je veel verschil zal merken als het op kilo's aankomt. Want je had sowieso niks gegeten dus meisje wat je doet is niet echt normaal. Wat ga je doen als je meer dan alleen maar boterhammen hebt gegeten. Ook al doe je het af en toe toch stap voor stap gaat de situatie onbewust verergen, ik hoop van niet :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.