Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vinden Marokkanen cultuur belangrijker dan geloof

Pagina's : [1] 2

FaruQ
14-07-2002, 00:43

Vinden marokkanen cultuur...oude tradities beter en belangrijker als dat is stijd komt met het geloof??? zo als bijvoorbeeld uithuwelijken? -------------------NIEUW-------------------NIEUW------------------------------ Zou jij (algemeen) je kinderen anders op voeden? dat geloof voor cultuur komt? en denk je dan dat de marokkaanse cultuur in nederland dan zou veranderen? :confused:

Muslimah
14-07-2002, 01:08
salaam elaikoom ik denk dat ons ouders meer cultuur toepassen dan geloof. Maar ik hecht meer belang aan geloof. Dat vindt ik toch belangerijker en beter. wa salaam

ithran
14-07-2002, 01:23
Duuuuuuuuuh, Als je dom word gehouden en niets anders leert dan wat je van pa en ma hebt geleerd dan lijkt het mij vrij logisch dat je dan een grote waarde hecht aan je cultuur,ook omdat je denkt dat deze conform de islam is. Maar gelukkig is zelfs voor het bewust domhouden,het niet voeden,het vermoorden,het wegjagen van mensen een last die alleen hassan 2 het zwaarst zal vallen,en voor de hoogste rechtbank zal hij staan.

beppie_truus
14-07-2002, 01:25
ik denk dat ze het een met andere combineren

ithran
14-07-2002, 01:29

Als je nu een oude marokaan zou vragen: Is naam voor je kind iut de koran verplicht?Antwoord zal JA zijn. Is het uithuwelijken geoorloofd?Het antwoord zal JA zijn. Is het eten van landslakken geoorloofd?Het antwoord zal JA zijn.

beppie_truus
14-07-2002, 01:41
Origineel gepost door ithran Als je nu een oude marokaan zou vragen: Is naam voor je kind iut de koran verplicht?Antwoord zal JA zijn. Is het uithuwelijken geoorloofd?Het antwoord zal JA zijn. Is het eten van landslakken geoorloofd?Het antwoord zal JA zijn. ???????????????????????????????? ik denk dat de leeftijd niks met deze wijsheden te maken heeft.

beppie_truus
14-07-2002, 01:51
Origineel gepost door elmarocani er is niks beters dan het geloof!!!!!!!!!! :kwaad: jawel hoor namelijk het pure geloof in geloof.

beppie_truus
14-07-2002, 01:56
Origineel gepost door elmarocani ahjaaa bijdehand!!!! :D solly :stout:

ithran
14-07-2002, 02:12
Met oude marokanen bedoel ik mensen van de eerste generatie ,dus die daar zijn opgegroeid in een tijd long ago, Ben je nou blij?

beppie_truus
14-07-2002, 02:24
Origineel gepost door ithran Met oude marokanen bedoel ik mensen van de eerste generatie ,dus die daar zijn opgegroeid in een tijd long ago, Ben je nou blij? tjeempie heb ik op je teentjes getrapt.

Jamal2002
14-07-2002, 22:49
Origineel gepost door FaruQ Vinden marokkanen cultuur...oude tradities beter en belangrijker als dat is stijd komt met het geloof??? zo als bijvoorbeeld uithuwelijken? -------------------NIEUW-------------------NIEUW------------------------------ Zou jij (algemeen) je kinderen anders op voeden? dat geloof voor cultuur komt? en denk je dan dat de marokkaanse cultuur in nederland dan zou veranderen? :confused: Oude gewoontes haal je niet zomaar weg! er zullen mensen zijn die alles doen om hun "cultuur" te behouden zo als het is. En ja ik ga mijn kinderen opvoeden volgens de Islam. Mijn motto is ZUIVERHEID=WAARHEID=DE QU'RAAN

FaruQ
21-07-2002, 18:10
het blijkt maar weer marokkanen geven niks om het geloof ze vinden cultuur belangijker en wat andere marokkanen zeggen dan aan de woorden van allah (swt)................... echt zonde

_Star_
21-07-2002, 20:30
Origineel gepost door FaruQ het blijkt maar weer marokkanen geven niks om het geloof ze vinden cultuur belangijker en wat andere marokkanen zeggen dan aan de woorden van allah (swt)................... echt zonde Nee, dat is niet altijd zo dat wij cultuur belangrijker vinden of wat andere Marokkanen zeggen of zo. En niet alle ouders hechten belang aan wat andere Marokkanen zullen zeggen maar zoals je weet zijn Marokkanen soms mensen die zich graag met anderen bemoeien. Beste is volgens islam te leven en de anderen gerust te laten. :zwaai:

FaruQ
25-07-2002, 14:47
jij bent een van de weinig die zo denken...... toch blijf ik mijn stand punt houden...... isha'allah zal er ooit verandering in gebracht worden. ma3 al salama

FaruQ
10-02-2003, 23:19

Origineel gepost door FaruQ Vinden marokkanen cultuur...oude tradities beter en belangrijker als dat is stijd komt met het geloof??? zo als bijvoorbeeld uithuwelijken? -------------------NIEUW-------------------NIEUW------------------------------ Zou jij (algemeen) je kinderen anders op voeden? dat geloof voor cultuur komt? en denk je dan dat de marokkaanse cultuur in nederland dan zou veranderen? :confused: Assalamu Alaikeom Wa Rahmatullahi Wa Barakatoe Nu bijna een half jaar verder vraag ik mij af hoe de Marokkanen van dit forum nog over dit onderwerp denken. Ik verwacht intellectuele en oprechte antwoorden graag. Wa'alaikoem Salaam FaruQ

Pagina's : [1] 2