Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Meedoen met artikel in Yes?

Pagina's : [1] 2

Lydianina
09-02-2007, 18:29

Dag meiden, Ik ben Lydia vd Weide, journaliste van onder meer het blad Yes. Mij is gevraagd om een artikel te schrijven over discriminatie. Voel jij je wel eens gediscrimineerd? Vanwege je uiterlijk, naam, achtergrond of geloof? Wil jij wel eens eerlijk verteld hoe vervelend je dat vindt, en korte metten maken met dat gedrag? Stuur mij dan een mailtje! Dan zal ik je meer vertellen over het artikel (waar je natuurlijk inzage in hebt!). Ik zoek meiden in de leeftijdscategorie 18 tot 26... Ik hoop van je te horen, Groetjes! Lydia lvanderweide@chello.nl www.lydiavanderweide.nl

powerfull
09-02-2007, 18:36
Dag meiden, Ik ben Lydia vd Weide, journaliste van onder meer het blad Yes. Mij is gevraagd om een artikel te schrijven over discriminatie. Voel jij je wel eens gediscrimineerd? Vanwege je uiterlijk, naam, achtergrond of geloof? Wil jij wel eens eerlijk verteld hoe vervelend je dat vindt, en korte metten maken met dat gedrag? Stuur mij dan een mailtje! Dan zal ik je meer vertellen over het artikel (waar je natuurlijk inzage in hebt!). Ik zoek meiden in de leeftijdscategorie 18 tot 26... Ik hoop van je te horen, Groetjes! Lydia lvanderweide@chello.nl www.lydiavanderweide.nl waarom is de keuze op de leeftijd 18 t/m 26 gemaakt, discriminatie kent geen grenzen in leeftijd! Leeftijdsdiscriminatie, begin bij jezelf ;) Met het woordt discriminatie, kan je alle kanten op. zoeken jullie gericht (huidskleur bv). meer info zou wenselijk zijn denk ik. waarom moet het weer over discriminatie gaan, laat de gids yes, de leuke dingen zien van de Marokkaanse vrouw in Nederland. Negativeit, weg ermee. Positiviteit, welkom!!

tetouanija
09-02-2007, 18:39
waarom is de keuze op de leeftijd 18 t/m 26 gemaakt, discriminatie kent geen grenzen in leeftijd! Leeftijdsdiscriminatie, begin bij jezelf ;) Met het woordt discriminatie, kan je alle kanten op. zoeken jullie gericht (huidskleur bv). meer info zou wenselijk zijn denk ik. waarom moet het weer over discriminatie gaan, laat de gids yes, de leuke dingen zien van de Marokkaanse vrouw in Nederland. Negativeit, weg ermee. Positiviteit, welkom!! :goedzo:

Lydianina
09-02-2007, 18:40
Dag Powerfull, hihi, je hebt helemaal gelijk, ik doe net zo hard mee met die discriminatie door die leeftijdsgrens erbij te zetten! ;-) Daar stond ik helemaal niet bij stil. Maar dat komt omdat ieder blad toch een doelgroep heeft en de doelgroep van Yes is toch vooral jonge meiden. Maar wellicht zullen ze met dit artikel wat minder streng willen zijn ;-) Discriminatie kan juist heel breed zijn, en daar gaat het nu ook om. Niet specifiek om huidkleur maar om alles waardoor iemand zich gediscrimineerd kan voelen... En dit artikel ís juist bedoeld om de leuke dingen van de Marokkaanse vrouw te laten zien hoor! Groetjes, Lydia

Ciham
09-02-2007, 18:51

Ah leuk, ik hoop dat er genoeg aanmeldingen komen. Helaas pas ik niet meer in de leefdtijdsgroep. Succes. :zwaai:

powerfull
09-02-2007, 18:57
Dag Powerfull, hihi, je hebt helemaal gelijk, ik doe net zo hard mee met die discriminatie door die leeftijdsgrens erbij te zetten! ;-) Daar stond ik helemaal niet bij stil. Maar dat komt omdat ieder blad toch een doelgroep heeft en de doelgroep van Yes is toch vooral jonge meiden. Maar wellicht zullen ze met dit artikel wat minder streng willen zijn ;-) Discriminatie kan juist heel breed zijn, en daar gaat het nu ook om. Niet specifiek om huidkleur maar om alles waardoor iemand zich gediscrimineerd kan voelen... En dit artikel ís juist bedoeld om de leuke dingen van de Marokkaanse vrouw te laten zien hoor! Groetjes, Lydia of ik ben blond of lees ik nu dat discriminatie, de leuke dingen van de Marokkaanse vrouwen laat zien. Ik zie niets leuks aan discriminatie, jij wel:confused: Is absoluut niet aanvallend bedoeld, wel vind ik het jammer, dat het weer over discriminatie moet gaan, ik denk dat de mens beu is met discriminatie, genoeg over gepraat en gelezen. Wel wens ik jou heel veel succes en hoop dat er reacties komen. Ik ben ouder dan 26, dus reageren kan ik niet:D Los hiervan..........ligt dit onderwerp ver van mijn bed show!! nogmaals succes:goedzo:

gandora
09-02-2007, 19:01
Dag meiden, Ik ben Lydia vd Weide, journaliste van onder meer het blad Yes. Mij is gevraagd om een artikel te schrijven over discriminatie. Voel jij je wel eens gediscrimineerd? Vanwege je uiterlijk, naam, achtergrond of geloof? Wil jij wel eens eerlijk verteld hoe vervelend je dat vindt, en korte metten maken met dat gedrag? Stuur mij dan een mailtje! Dan zal ik je meer vertellen over het artikel (waar je natuurlijk inzage in hebt!). Ik zoek meiden in de leeftijdscategorie 18 tot 26... Ik hoop van je te horen, Groetjes! Lydia lvanderweide@chello.nl www.lydiavanderweide.nl ga toch weg ,met je gezeik :moe:

noonah
09-02-2007, 19:06
waarom is de keuze op de leeftijd 18 t/m 26 gemaakt, discriminatie kent geen grenzen in leeftijd! Leeftijdsdiscriminatie, begin bij jezelf ;) Met het woordt discriminatie, kan je alle kanten op. zoeken jullie gericht (huidskleur bv). meer info zou wenselijk zijn denk ik. waarom moet het weer over discriminatie gaan, laat de gids yes, de leuke dingen zien van de Marokkaanse vrouw in Nederland. Negativeit, weg ermee. Positiviteit, welkom!! duuuuuh omdat dat blad niet voor alle leeftijdscategorieen is slimmerik?

Lydianina
09-02-2007, 19:06
of ik ben blond of lees ik nu dat discriminatie, de leuke dingen van de Marokkaanse vrouwen laat zien. Nee, aan discriminatie is helemaal níets leuk, dat klopt, maar de vrouwen die erover vertellen zijn dat vast wél, en ze hebben zoveel meer in hun mars dan dat ene waarop ze worden beoordeeld. En daar wordt de nadruk op gelegd in het stuk... Zodat mensen die het lezen inzien hoe idioot en onrechtvaardig die discriminatie is. Groetjes, Lydia

Zij_is_Nadina
09-02-2007, 19:15
Dag meiden, Ik ben Lydia vd Weide, journaliste van onder meer het blad Yes. Mij is gevraagd om een artikel te schrijven over discriminatie. Voel jij je wel eens gediscrimineerd? Vanwege je uiterlijk, naam, achtergrond of geloof? Wil jij wel eens eerlijk verteld hoe vervelend je dat vindt, en korte metten maken met dat gedrag? Stuur mij dan een mailtje! Dan zal ik je meer vertellen over het artikel (waar je natuurlijk inzage in hebt!). Ik zoek meiden in de leeftijdscategorie 18 tot 26... Ik hoop van je te horen, Groetjes! Lydia lvanderweide@chello.nl www.lydiavanderweide.nl Kan ik er een paar 100 euro's mee verdienen dan? Want dan kan ik wel een leuk spannend verhaaltjes bij elkaar verzinnen.

gandora
09-02-2007, 19:19
Kan ik er een paar 100 euro's mee verdienen dan? Want dan kan ik wel een leuk spannend verhaaltjes bij elkaar verzinnen. wat denk je zelf:moe: wat wou ze hier mee bereiken behalve wat medelijden hebben ooh wat zijn die marokkanen weer zielig bla bla

shariza
09-02-2007, 19:27
jeetje wat zijn we allemaal lief zeg..................t is dat ik nooit echt gediscrimineerd ben andrs had ik wel meegedaan.....................

powerfull
09-02-2007, 19:39
Nee, aan discriminatie is helemaal níets leuk, dat klopt, maar de vrouwen die erover vertellen zijn dat vast wél, en ze hebben zoveel meer in hun mars dan dat ene waarop ze worden beoordeeld. En daar wordt de nadruk op gelegd in het stuk... Zodat mensen die het lezen inzien hoe idioot en onrechtvaardig die discriminatie is. Groetjes, Lydia Hoe idioot en onrechtvaardig discriminatie is, is niet weg te halen door middel van een artikel of duizenden artikelen. Hier geloof ik niet in namelijk. Maar goed, als 1 iemand al omgedraaid is, dan heb je succes toch. Zo zie ik dat. Zwart zijn, Gehandicapt zijn, Oud zijn, is 1 van de discriminatie punten. Hier een interessante link: Misschien om eens naar te kijken, ik denk dat dit de mens zal wakker maken en neem echt de moeite om dit te bijken. http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=3949327&md5=8ad1ff521607d093e7453c2efffe321c zal hier een topic van openen, daar zullen waarschijnlijk de reacties op los komen, misschien dat je er wat aan hebt voor je artikel. Dit is de waarheid, wat je ziet in de uitzending.

Vlinder_V
09-02-2007, 19:46
hier heb je een discriminatie-verhaal een vriendin van me is net afgestuurd HBO Human Resource Managment ofzo anyway ze zocht werk ging solliciteren via uitzendbureaus, op een gegeven moment zegt de intercendent tegen haar 'we hebben wel een vacature bij ING maar ben jij bereid jouw hoofddoek af te doen want ik weet van ING dat ze liever geen mensen met hoofddoek aannemen' je reinste discriminatie! ps http://www.mijnsluierenik.nl voor meer discriminatieverhalen

-Zonnestraal-
09-02-2007, 19:56

Ik zal je het omgekeerde verhaal vertellen, dus niet negatief maar positief.. Denk dat je lezeressen daar meer behoefte aan hebben dan aan een drama artikel... Ik ben een 25 jarige Amsterdamse, ben geboren en getogen in de pijp, jawel de diamantbuurt waar iedereen zo negatief over is. Ik heb er een gewelige jeugd gehad, heerlijk kind kunnen zijn het was de fijnste tijd van mijn leven. Heerlijke buurt waar we tot laat in de avond veilig buiten konden spelen, Nederlanders, Marokkanen, Turken, Surinamers, noem het maar op, een buurt waar iedereen elkaar kende en voor elkaar klaar stond. Op mijn 15de verhuisden we naar Amsterdam West, Slotervaart.. Ik groeide op met de bescherming van mijn familie en buren.. Heb me nooit onveilig gevoeld waar ik ook was.. Je kan zien dat ik geen volbloed Nederlandse ben, draag hijaab kleed me modern maar bedekt, maar zodra ik mijn mond open doe ben ik Amsterdamse! Nooit ben ik gediscrimineerd, ik draag hoofddoek en heb een Marokkaanse naam, ik solliciteer op banen die me leuk lijken en ben nooit afgewezen, ik ben meestal degene die een luxeprobleem heeft, heb altijd genoeg keus gehad. Mijn collega's zien mij niet als Marokkaanse of moslima, ik ben gewoon Summergirl en ben een gelijkwaardige collega. Het is belangrijk dat mensen het probleem niet groter maken dan dat het is, er is wel sprake van discriminatie in Nederland maar dat is op elk vlak mogelijk, leeftijdsdiscriminatie, discriminatie op basis van sexe, rassendiscriminatie, positievediscriminatie enz enz Dit is een bestaand veel voorkomend probleem, het bestaat en het zal blijven bestaan totdat de mensen zelf er een einde aan zullen maken. Iemand in een hoekje zetten of zelfmedelijden hebben is makkelijk, maar dat daar moeten we een einde aan maken! Ik wil niet dat mensen denken dat ik een andere behandeling verdien of nodig heb, ik ben een zelfstandige meid van 25, kan goed voor mezelf opkomen en laat discriminatie niet toe, wanneer ik merk dat ik anders benaderd word dan zeg ik er wat van.. Dat zou iedereen moeten doen!! Meldpunt discriminatie bestaat niet voor niets, mensen zouden aan de bel moeten trekken als het over de schreef gaat. Wanneer men het zelf niet kan oplossen dan kunnen dit soort instanties ingrijpen. Wanneer er vaak genoeg actie wordt ondernomen verdwijnt het probleem zeker. Als iedereen op zijn eigen manier een bijdrage levert komen we ene stuk verder. Samen sta je sterk..

Pagina's : [1] 2