Bekijk originele versie : zeg nee okal durf je het niet
tangerpower
09-02-2007, 14:17
salaam,
uit ervaring weet ik dat ouders niet altijd de juiste keuzen voor je kunnen maken, ik ben zelf 10 jaar geleden uit gehuwlijkt en nu gescheiden met kinderen allemaal omdat mijn ouders wilden dat ik met iemand zou trouwen waarvan ik de naam niet eens wist, ik durfde toen geen nee te zeggen omdat mijn vader het een geschikte kanidaat vond en dan telt mijn mening niet maar ik moest met hem door het leven en niet pa en jaren later gaat het zo slecht en dan zeggen ze ga maar scheiden want het wordt toch niks ,
DUS ZEG NEE OOKAL DURF JE HET NIET ,beter had ik toen gewoon mijn mening volgehouden ondank alle drukte dus hou vast aan je eigen mening je ouders draaien wel bij ik moet nu de gevolgen daarvan leven en dat valt zwaar tegen
http://media.marokko.nl/wg/img/banner.gif (http://ads.marokkomedia.nl/adclick.php?bannerid=719&dest=http%3A%2F%2Fwensenengrenzen.marokko.nl%2Find ex.php%3Fnav%3Dfront%26tid%3D3)
faaatje66
09-02-2007, 14:22
moge allah swt jou veel geluk schenken in je verdere leven..
naar je ouders luisteren is goed maar wat betreft huwelijk moet het uiteindelijk je eigen beslissing zijn vind ik
aytoesia
09-02-2007, 14:22
allah ihawnak meid en ergens heb je gelijjk maar diep nagedacht willen ze enkel het beste voor je en ja hellaas komt het tegenovergestelde uit
allah ismahna men walidine
gair inshalah
tangerpower
09-02-2007, 14:23
soukran meissie dat vind ik ook
aytoesia
09-02-2007, 14:28
is daardoor je band veranderd met je ouders
of heb je nog je woede ( om het maar zo te zeggen )
je hoeft niet te antwoorden als je niet wil meid
gair inshalh
tangerpower
09-02-2007, 14:31
jawel maar hoe je het wend of keert het blijven je ouders en ik hou ontzettend veel van hun maar ik weet niet of ik het hun echt met hart en ziel zou kunnen vergeven als ik naar mijn kinderen kijk
aytoesia
09-02-2007, 14:59
jawel maar hoe je het wend of keert het blijven je ouders en ik hou ontzettend veel van hun maar ik weet niet of ik het hun echt met hart en ziel zou kunnen vergeven als ik naar mijn kinderen kijk
dat is volkomen begrijpelijk
belangrijk is echter dat je kinderen dat nooit zullen voelen wat hun mam van binnen voelt als ze naar opa of oma gaan begrijp je
als je dat voor elkaar kunt krijgen dat lukt het wel
hoe rot je je af en toe voelt laat je kinderen niets merken sobhana allah
allah heeft ons zo gevoelig gemaakt dat ieder kind met je mee volet daar ben je mama voor ..
ze nemen alles op
en blijf in je achterhoofd houden dat ze neits fouts hebben gedaan
voor ej kinderen is dit heel belangrijk
in de tussentijd weet jij wel beter
wat ieder moeder meemaakt is voor haar zelf maar wat nu geldt zijn je kinderen geen vrienden kennissen etc als je om je heen kijkt dan zijn het je kinderen die je zowel links als rechts van je hebt
gair inshalah
Leila1982
09-02-2007, 22:14
Je moet maar denken... je ouders dachten dat ze er goed aandeden.
zij wisten ook niet beter. Als ze dit hadden kunnen voorkomen hadden ze dat wel gedaan. Eigenlijk is het ook een beetje jouw schuld... trouwen om je ouders te plezieren is ook niet slim, hoe groot de druk ook was.
Wat gebeurd is is gebeurd en ga gewoon verder met je leven, je kan er altijd nog iets moois van maken!
Je ouders hadden toen jouw mening moeten vragen als je ja zei ok maar als je nee had gezegd, hadden ze dat ook moeten accepteren. Een gedwongen huwelijk is niet iets van de islam. Sommige ouders denken meer aan hun eer dan het geluk van hun dochter. Ik zou zeggen maak er het beste van met jouw kinderen en wie weet kom je inschallah de ware tegen. Ghair inschallah.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.