Bekijk originele versie : Babynamen
DalilahS
09-02-2007, 09:06
Misschien dat jullie ons een beetje kunnen helpen. Ik zit nu even voor Dalilah (misschien kennen sommige van jullie haar wel) op marokko.nl omdat ze haar verhaal af wil maken.
Nou heb ik even een vraag voor jullie, over 3 weken is Dalilah uitgerekend van ons 2de kindje. Ze is alleen nogal een zeurpiet over namen en dus hebben we heel veel moeite om een naam uit te kiezen. En we moeten nu toch wel op gaan schieten met een naam.
Misschien dat jullie een paar jongens en meisjesnamen weten, hopelijk ziet ze er een die leuk is want ik weet het ook niet meer.
Ze houd absoluut niet van namen zoals mohammed of fatima. Het moeten een beetje moderne namen zij.
Ik hoor het wel van jullie!
Alvast bedankt!
Groetjes Souffian (en Dalilah)
Moderne namen? trr 3liek. Noem hen Willem of Sjaan. past goed
Mevrouw_Mamita
09-02-2007, 09:23
Jongens Naampjes:
Wisaal
Sayfudeen
Marouan
Redouan
Mohammed zinedeen
Meisjes Naampjes:
Leena
Maroua
Manar
Salsabil
Inas
Jinen
Nou hoop dat er wat tussen zit voor Jullie kind Inscha Allah...
Ladyloubke
09-02-2007, 09:27
Jongensnamen:
Farhan
Rais
Samir
Adil
Imrane
Meisjesnamen:
Farah
Rihame
Nisae
Rouwaida
Manar
Dit zijn mijn top5 namen. Modern en leuk. (Vind ik)
XLOubnaX
Jongensnamen:
Farhan
Rais
Samir
Adil
Imrane
Meisjesnamen:
Farah
Rihame
Nisae
Rouwaida
Manar
Dit zijn mijn top5 namen. Modern en leuk. (Vind ik)
XLOubnaX
echt waar smerige mensen als jij hebben zware klappen nodig. Wat is er modern aan? omdat egyptenaren en libanezen die namen gebruiken? Of moet het beetje als negernamen gaan klinken ?
mini_mouse
09-02-2007, 09:33
jongens
adil
tariq
bilal
marouan
ilias
amir
louay
sohaib
yasir
adnan
wa'iel
tamir
shaker
shaheed
hicham
badr
het zal dan vast ook een "modern" kindje worden...
mini_mouse
09-02-2007, 09:42
meisjes
amira
marwa
tasneem
hanaadi
tahaani
amaani
loubna
oumaira
leena
yasmina
shams
basma
dikra
imaan
raghad
reem
rihaan
shorooq
sanaé
salima
nisrine
paar jongens nog er bij:D
rayan, fares,
DalilahS
09-02-2007, 09:44
het zal dan vast ook een "modern" kindje worden...
Wat bedoel je daarmee, met het zal ook wel een modern kindje worden?
DalilahS
09-02-2007, 09:45
Dankjewel allemaal voor jullie namen. Ik hoop dat er iets bij staat wat Dalilah leuk vind zodat ze eindelijk een keuze kan maken. :D
Wat bedoel je daarmee, met het zal ook wel een modern kindje worden?
Noem hem hamza, Mohammed, omar enz. of als het een vrouw is: khadija, aicha enz.
Je vernoemd je kind dan naar mensen die veel hebben betekend voor de islam, dat is toch veel beter dan modere namen die niets betekenen?
Een goed islamitische opvoeding begint al bij de naam.
DalilahS
09-02-2007, 10:20
Noem hem hamza, Mohammed, omar enz. of als het een vrouw is: khadija, aicha enz.
Je vernoemd je kind dan naar mensen die veel hebben betekend voor de islam, dat is toch veel beter dan modere namen die niets betekenen?
Een goed islamitische opvoeding begint al bij de naam.
Dalilah is niet islamitisch. Ze is half maar leeft niet volgens de moslim cultuur.
Dalilah is een moderne meid. Uitdrukking op meid want het is ook een jonge moeder. En ze vind het niet leuk om haar kind de standaard namen te geven. Dalilah vind dat die namen zo vaak voorkomen bij moslim mensen dat zij dat niet wilt voor haar kinderen.
En inderdaad het zullen modene kinderen worden, tenminste dat hopen we, vind je dat een slecht iets dan?
Ibtissam19_
09-02-2007, 10:21
Ftos, hma, hmidoe, mnoes, kltoem, s3haib of fadma. Succes :)
p.s. als je er nog meer wilt geef je maar seintje.
ik vind ook dat je een islamitische naam moet bedenken .al heb ik nog altijd respect voor mensen die dat niet doen het is uiteindelijk hun kind. ik heb drie zoons met prachtige goed doordachte islamitische namen waarvan een kind met de naam mohamed amin. de profeet vzmh heeft ons aangespoort een islamitische naam te geven aan je kinderen, daar ieder mens inscallah in jenneh met deze naam zaal aageroepen worden. een islamitische opvoeding begint inderdaad bij een islamitische opvoeding. succes dallilah en souffiane bij het zoeken van een mooie naam voor een mooi kindje. laat ons over drie weken wat het is geworden
DalilahS
09-02-2007, 10:34
ik vind ook dat je een islamitische naam moet bedenken .al heb ik nog altijd respect voor mensen die dat niet doen het is uiteindelijk hun kind. ik heb drie zoons met prachtige goed doordachte islamitische namen waarvan een kind met de naam mohamed amin. de profeet vzmh heeft ons aangespoort een islamitische naam te geven aan je kinderen, daar ieder mens inscallah in jenneh met deze naam zaal aageroepen worden. een islamitische opvoeding begint inderdaad bij een islamitische opvoeding. succes dallilah en souffiane bij het zoeken van een mooie naam voor een mooi kindje. laat ons over drie weken wat het is geworden
Ik weet ook wel dat een islamitische naam een goed begin is. Maar ja Dalilah is de moeder en zij heeft er ook iets over te zeggen. Het kindje krijgt zoiezo een marokaanse naam maar het hoeft niet perse islamtisch.
Kijk Dalilah is niet gelovig en ik ben wel geloving. Het is dus een beetje geven en nemen in een relatie. Ik kan niet mijn zin doordringen omdat ik een moslim ben en omdat het zo hoort. Want dan had ik een meisje moet vinden die wel moslim is.
Misschien was dat voor de relatie en de opvoeding van kinderen een stuk makkelijker geweest. Maar goed Dalilah is een schat van een meid en een schoonheid, en ik heb het er voor over om een paar kleine dingen voor haar op te geven zoals een islamitische naam.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.