Bekijk originele versie : halla el madania
slippertje1982
09-02-2007, 00:23
hoi wie helpt me ik heb 2 kids van 5 en 3 en die zijn in derland geboren net als ik , maar mijn man is in marokko geboren tot op heden heb ik hun niet ingeschreven bij marokkaanse consulaat en ze hebben dus ook geen marokkaanse nationaliteit hoe kanik dit nu nog regelen
en ik wil dus ook die halkla al madania ( geboorteakte of zoiets) voor hun regelen ik wil dat mijn kids gewoon net als ik 2 nationaliteiten hebben
wie helpt me wat heb ik nodig hoelang duurt het en kan ik het nog regelen
sweet_nadoria
09-02-2007, 12:55
Ja hoor .. dat kan !
Ik ben zelf 21 jaar, geboren in Nederland en mijn ouders hebben nooit de Marokkaanse nationaliteit voor mij aangevraagd. Tuurlijk zeggen ze erbij dat het fout is en blablabla maar goed mijn ouders hadden zoiets van .. we wonen in Nederland, in Marokko zijn we maar een paar weken per jaar dus waarom een Marokkaanse nationaliteit.
Ik heb dit laatst bij de Marokkaanse consulaat in Rotterdam geregeld, maar dat was echt geen pretje !
Ze hebben mij echt 20 keer gevraagd of het klopt dat ik nog nooit iets heb aangevraagd. Mijn vader moest echt 3 keer getuigen dat het echt zo was. Die mensen blijven je maar pushen totdat je tegen ze uitvalt !
En de werkwijze ... daar wordt je echt niet vrolijk van !
Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik had geluk omdat wij een aantal mensen kennen die daar werken want anders was het helemaal een drama geweest !
Overigens zou ik zeker een hele dag hiervoor uittrekken want de wachttijden zijn verschrikkelijk !
Succes !
Nadoria
aangezien jou man in marokko geboren is dan mopet je al hala madania in marokko doen.
voor die papieren die jij nodig hebt is de volgende+
noskha kamila van je geborte akte dat kan je bij de consulaat vragen
die van hem ook die kan hij in zijn geborte plaats krijge1 kopie van marokkanse lacarte wel in het consulaat gestempeld.
plus azawjiya
veel succes
sousia23
13-02-2007, 16:57
Volgens mij kan dat niet meer, als het goed is moet dat direct na de geboorte, maar je kunt het voor de zekerheid navragen... Succes!
sweet_nadoria
14-02-2007, 20:17
Het kan wel ... weet ik haast wel zeker !!
Ik was pas geleden bij de Rotterdamse consulaat, en heb zelf (als 21 jarige) een 'halla el madania' aangevraagd.
Ze deden wel erg moeilijk, maar ik had onder andere mijn vader bij me als getuige. Bekende van de familie moet namelijk getuigen of het echt zo is dat ik nog nooit iets heb aangevraagd.
Het komt vast goed ...
Het is niet zo dat je kinderen 30 jaar zijn, en gewoon aangeven dat je sinds hun geboorte niet naar Marokko bent geweest ofzo ...
Je kletst je zelf er wel uit joh !!
Succes !!
Nadoria
slippertje1982
14-02-2007, 21:13
thanx bezaf
zina_hbiba
15-02-2007, 15:01
geld dit ook in belgie, ik bedoel ben in nederland geboren en mijn man in marokko. maar als ik hier naar het consulaat ga dan benik bang dat ze gaan zegge dat ik iin het consulaat in nederland sta ingeschreven
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.