Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Thuis Arabisch Praten.

Pagina's : [1] 2 3

Onbevoegd
08-02-2007, 20:06

Ik probeer de hele dag thuis geen nederlands te praten, maar het lukt mij en ons gewoon niet. Dan doe ik ze3ma me best de hele tijd te praten, duurt maar enkele min. dan spring ik weer naar het nederlandse geval :moe: Ben het zat! Ik wil ook eens normaal gewoon arabisch kunnen praten met een oude vrouw zonder dat ik ga hakkelen en tegen iemand zeg ey hoe zeg je dit in het marokkaans snap je. Arabisch is gewoon ons taaltje. (is niet dat ik aan het leren ben ofzo) iemand tips

tangia19
08-02-2007, 20:09
ja wij marokkanen hebben de neiging om NL te praten ipv onze taal. Turken integendeel praten bijna alleen turks met elkaar (jongeren ook)..en ben soms best jaloers.

bollebuik
08-02-2007, 20:10
ik ging laatst met hem klassiek arabisch praten :rolleyes: dat duurde niet lang :rolleyes:

Onbevoegd
08-02-2007, 20:11
Jaaah. die turken kunnen er wat van hoor. Maar zij zijn weer te erg, op school de hele tijd maar turks is wel hasjoema soms, maar ja be3da zij spreken goed hun taaltje.

kindly_mom
08-02-2007, 20:58

wil ook berbers praten thuis, maar lukt maar niet :o doe het wel met mijn zoontje (want die praat niet terug, dus kan ik maar doorlullen) :) maar mijn man vergeet het gauw, en spreekt weer nederlands tegen me, en dat is wel jammer.. gelukkig ga ik regelmatig naar (schoon)famillie en spreek daar wel gewoon berbers,ik merk dat mijn grammatica soms echt naar de klote is, maar ja ik leer elke keer wel wat bij...

oemDua
08-02-2007, 21:04
Ik zit nu op arabische les, en mijn man en ik hebben afgesproken 1 dag per week alleen maar arabisch te praten... die dag is verboden voor de nl taal :hihi:. Ben benieuwd of we het gaan volhouden.. hij sowieso wel.. ik geef meestal snel op als ik iets niet begrijp of iets verkeerd zeg.

oem_mujahid2
08-02-2007, 21:12
Het is de bedoeling dat mijn man alleen arabisch zou praten met ons zoontje, nou wat denk je hij praat NOOIT arabisch met hem, gewoonweg omdat ie het niet gewend is en het vergeet en zoals iemand al zei na een paar zinnen weer overschakeld op nl-s, met als gevolg dat mijn kind alles alleen in het nl-s snapt en niks in het arabisch. Hij MOET er echt mee beginnen zou het zo n zonde vinden als mijn zoontje het niet leert.:(

Droevige_Meid
08-02-2007, 21:13
Ik probeer de hele dag thuis geen nederlands te praten, maar het lukt mij en ons gewoon niet. Dan doe ik ze3ma me best de hele tijd te praten, duurt maar enkele min. dan spring ik weer naar het nederlandse geval :moe: Ben het zat! Ik wil ook eens normaal gewoon arabisch kunnen praten met een oude vrouw zonder dat ik ga hakkelen en tegen iemand zeg ey hoe zeg je dit in het marokkaans snap je. Arabisch is gewoon ons taaltje. (is niet dat ik aan het leren ben ofzo) iemand tips Ewa bedie t hadrie el arbia drok. Men dorki nhadro ghir el arbia, ma keyensh lhollandia waga?

Rzinia
08-02-2007, 21:21
ja wij marokkanen hebben de neiging om NL te praten ipv onze taal. Turken integendeel praten bijna alleen turks met elkaar (jongeren ook)..en ben soms best jaloers. een turkse meisje vertelde me eens dat er maar 1 turkse taal is. alleen je hoort aan de accent uit welke gedeelte iemand komt. Wij marokkanen hebben verschillende talen. Je vriendenkring bestaat al gauw uit mensen uit de rif of het zuiden van marokko etc. nou dan kun je echt niet je eigen taal mee praten. Ik heb het nu ook moeilijk. Mijn man is berbers en spreekt wel arabische. Ik ben arabische, maar beheers het nederlands beter, dus dat hoort mijn zoontje ook het meest.

Alhoeb86
08-02-2007, 21:29
oga. 3andak elhak..... 3laman an hadroe?

M_girl
08-02-2007, 21:31
[QUOTE=Droevige_Meid;29741826]Ewa bedie t hadrie el arbia drok. Men dorki nhadro ghir el arbia, ma keyensh lhollandia waga?[/QUOTE Berkane ? :hihi: leer mij :hoera:

Droevige_Meid
08-02-2007, 21:33
oga. 3andak elhak..... 3laman an hadroe? Lie britie a gti

Droevige_Meid
08-02-2007, 21:35
[QUOTE=Droevige_Meid;29741826]Ewa bedie t hadrie el arbia drok. Men dorki nhadro ghir el arbia, ma keyensh lhollandia waga?[/QUOTE Berkane ? :hihi: leer mij :hoera: :hihi: wah ana men berkane, :regie: washta golt gasna nhadro ghir el arbiaaaaaa

M_girl
08-02-2007, 21:46
[QUOTE=M_girl;29742584] :hihi: wah ana men berkane, :regie: washta golt gasna nhadro ghir el arbiaaaaaa :hihi: owjah ghir el3arbia :hihi: mene3refsh bezef el3arbia ghir hedek standaard zinnen:kweetnie::jammer: gesni (?) en3elem besh enkelam me3a familia djel razjli inshaallah :o :hihi:

Droevige_Meid
08-02-2007, 21:53

[QUOTE=Droevige_Meid;29742726] :hihi: owjah ghir el3arbia :hihi: mene3refsh bezef el3arbia ghir hedek standaard zinnen:kweetnie::jammer: gesni (?) en3elem besh enkelam me3a familia djel razjli inshaallah :o :hihi: Nti riffia? Ket hadri el arbia meziane, besah gaski t ziddie te3lmi wah besh tebkai thadri meziane el arbia. Gasni goltiha meziane, En3elem la, gaski t golli : gasni nTe3lem.

Pagina's : [1] 2 3