Bekijk volle/desktop versie : hoe ik moslima werd en voor allah swt vreesde



13-07-2002, 21:04
bismillah elra7manie elra7iemie..

Wa Salaam 3llikome Warahamatoellahoe Tabaraakatoe Magfaroe...

zoals sommige me kennen weten ze ook dat ik al 3 jaar hamdolilah een hoofddoek draag maar naar mijn mening vind ik echt dat ik hem maar 4 maanden goed draag. alhamdolilah volgens de regels van allah swt..

maar hoe ik erbij opkwam om een hoofddoek te opzetten het ging zo namelijk. ik was 14 jaar oud en mijn vader en mijn vriendin die leerde me zoveel over de islaam mijn vader vertelde me vaak verhalen met bewijzen over vrouwen in de islam en waarom je een hooffddoek moet doen en waarom je moet bidden en wat de kaaba in houd.. en wie onze profeet sws was... alhamdolilah had ik zon vader, ik had ook een vriendin die me leerde over de dag des oordeels wie er allemaal kwam en wat er allemaal ging gebeuren , en elke keer als ik zoiets hoorde begon ik te vrezen voor allah swt. ik liep best wel in de tijd strakke kleding soms kort soms lang. heel open. en op een gegeven moment een maand voor de ramadan kreeg ik een droom subhanna allah.. niet een normale droom maar een droom met een boodschap mashallah.. die droom ging zo.....

ik zat in de klas met mijn beste vriendin ik had handenarbeid... en op een gegeven moment ging de klasse deur open en kwam er licht tevoorschijn en stond daar iemand wie weeet ik niet allahu3allem maar het was gwoon een en al licht die scheen. die licht zei tegen me´´
Khadija ik weet dat je je hoofddoek op wilt doen maar je hebt een seintje nodig hier mijn seintje en een waarschuwing... doe je hoofddoek op voor maandag anders gaat de wereld sneller vergaan zonder dat je in de gaten hebt........ daarna begon ik de koran te lezen en dingen op te schrijven waar in stond dat je je kuishuid moet bedekken



en na die droom begon ik echt te trillen ik wou mijn hoofddoek op doen maar helaas mijn moeder liet me niet want ze wist hoe ik in elkaar zat maar deze keer had ze het mis ze dacht namelijk dat ik hem af zou doen naar een tijdje. dus liet ze me niet ik had een maand ruzie met haar.. tot op de dag voor ramadan zei ik tegen haar het was dinsdag dat weet ik nog vanaf morgen laat je je me mijn hoofddoek dragen al wil je dat of niet ik doe het toch..
het was woensdag en hamdolilah droeg ik hem zonder het stiekem te doen.... in het begin deed ik hem goed op en hield ik me aan de regels maar ja na een tijdje begon ik weer aftedwalen., mijn hijaap niet goed op doen je zag me nek hals. soms weer kortte kleding of strak.

maar nu na een paar jaar gaat het met me hamdolilah. al 4 maanden hamdolilah probeer ik tenminste me aan de regels te houden ik bid optijd. ik vrees allah swt ik gehoorzaam mijn ouders...vroeger walgde ik van mannen met baard nu ben ik er stapel op... en ik wil volgens de sunna leven.. niets anders dan volgens de regels van allah swt leven dat wil ik alleen....

ok ik weet dat ik een maand geleden een stomme fout heb gemaakt en een zonde heb gepleegt maar moge allah me daaarvoor vergeven... nu sta ik sterk in mijn schoenen en wil ik veel bereiken wat volgens de islam is... ik wil veel gaan presteren , en mijn imaan versterken. echt overal waar ik naar toe ga en wat ik ook doe mijn gedachten subhannallah zijn bij allah swt. schaamte heb ik nu. en ik weet gwoon wat ik heb gedaan vroeger en weet dat het verkeerd is. en later zal ik het mijn kinderen vertellen en hen ook wijs maken dat ze allah swt moeten vrezen....

en ook vriendinnen van me wakker maken en laten weten dat ze op elke moment dood kunnen gaan , en dat ze zich nu met het islam bezig moeten houden en niets anders doen dan met de islam bezig zijn... en later pas later dan kun je doen wat je wilt doen als je de djanaaat hebt verdient dan heb je vrijheid zat. en kun je maken wat je wilt maken. en doen wat je wilt doen.
moge allah ons bij staan
en onze imaan versterken inshallah ta3la.
want geloof me je kunt deze aarde niet als de paradijs beschouwen ,, als je dat doet dan doe je het verkeerd geloof me dinja aghiera geldt nu bij me en niets anders ik geef er niets om wat mensen over me denken en wat ze zeggen over me of als ze oude koeien uit de sloot halen inpriciepe gaat het me om hoe ik nu ben en wie ik nu ben...... thats a real diffrence.. maar gheer inshallah als je problemen doe doua voor je zelf en ga geen gekke dingen doen want alleen doua doen helpt en als de kennis niet naar jullie komt ga zelf naar de kennis toe subhannallah en je zult de kennis bereiken inshallah ta3la...

en dan weet je en merk je pas wat de echte wereld is en hoe die in elkaar ziet geloof me dan sta je echt verbaasd te kijken.. en streef je alleen maar meer naar de islam .....


en weet je wat me ook sterk heeft gemaakt subhannallah het woordje mashallah... een broeder had me een keer een paar vragen gesteld waarom ik hoofddoek had en ik vertelde het hem met woorden vanuit mijn hart..en subhannallah hij zei elke keer mashallah mashallah en dat woordje dat gaf me zon goed gevoel en ik wou het meer horen niets anders dan dat toen ging ik me bezig houden met de islam en hoorde dat woordje zelf heel vaak en voelde me erg gelukkig en trots bij.... echt subhannallah wat een woordje alleen maar kan doen om je helemaal te laten veranderen.....
wa salaam 3llikome oem rabi3ah

16-07-2002, 00:54


Salaam Alaikoem zuster

Alhamdoelilah! Moge Allah ons tot de bewoners van het Paradijs maken...InsjaAllah

Salaam Alaikoem

16-07-2002, 01:17
amieeeeeeeeeeeeen alhoceima!

16-07-2002, 01:19
En wat zuster almomina betreft, Allah swt Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk!!!!!!!

Alle lij zij Allah soebhanahoe wa ta3ala!!!!!!!!!

Soebhanallah alhamdoelilah wa la ilaha ila Allah walahoe akbar!!!!!!

Oh zuster moge ALlah swt ons zusters laten behoren tot de vrouwen van Djenna, amiennnnnnnnn

Heeeeeeeele warme knuffffffeeeeeeeeel van je zustertje!!!!!!!!!!!

Ik hou van je mijn zustertje mashaallah moge ALlah swt je belonen voor je daden, amieeeeeeen, en koel moeslimien djemie3en, amiennnnnn.

Salaam moe3leikoem wara7matoelahi wa barakatoe,
nadia.

16-07-2002, 14:28


aminnnnnnnnn
en ook nog allahoe akbar
ik ben blij dat er nog goede moslima's tussen zitten hamdollilah en ik raad iedereen aan om zo door te gaan inshallah!!!!!!!!!!
heel veel liefs van samira

16-07-2002, 14:55

Citaat:
Origineel gepost door muslima1900
En wat zuster almomina betreft, Allah swt Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk!!!!!!!

Alle lij zij Allah soebhanahoe wa ta3ala!!!!!!!!!

Soebhanallah alhamdoelilah wa la ilaha ila Allah walahoe akbar!!!!!!

Oh zuster moge ALlah swt ons zusters laten behoren tot de vrouwen van Djenna, amiennnnnnnnn

Heeeeeeeele warme knuffffffeeeeeeeeel van je zustertje!!!!!!!!!!!

Ik hou van je mijn zustertje mashaallah moge ALlah swt je belonen voor je daden, amieeeeeeen, en koel moeslimien djemie3en, amiennnnnn.

Salaam moe3leikoem wara7matoelahi wa barakatoe,
nadia.
aaaaaaaaaaah wat lief
moge allah jou daarmee belonen ow als ik achter kom wie jij bent zuster en welke nadia ze bedoelen geloof me je krijgt de echte knuffel en kus van je leven vraag maar na aan die andere khadija... want een knuffel en kus ding ben ik ... dus watch out mijn suster...
inschallah kom ik je wel tegen deze vrijdag in de moskee als je gaat naar de merkez anders doe ik doua dat ik je ooit zal zien.....
en samirarab moge allah jou imaan versterken zodat wij moslimas de djanaat zullen bereiken.. en niet in de hel dwalen...

wa saaalaaam 3llikome
oem rabi3ah

16-07-2002, 16:15
geloof me mensen je moet de eerste stap zetten mijn ouders ook die bidden wel en mijn vader leest de koran wel maar het praktiseren was achterlate.. ik heb met ze gepraat en hen verteld dat het beter is als we volgens de sunna gaan leven en mijn broertjes en mijn moeder meer over de islam gaan leren en ook heel de famlilie want ik gun ze de djanaat inshallah ta3ela... mar ja ik weet wel wat ik later ga doen en dat is gwon volgens de leefregels van allah swt leven inshallah ta3la

wa salam 3llikome oem rabi3ah

27-09-2008, 22:51

Citaat door almomina:


en dan weet je en merk je pas wat de echte wereld is en hoe die in elkaar ziet geloof me dan sta je echt verbaasd te kijken.. en streef je alleen maar meer naar de islam .....




Ik zweert het, heb dat ook sinds begin van de ramadan. als je ogen open zijn dan kijk je echt anders te gen de wereld aan. geen zorgen meer van deze wereld only for the hereafter!

27-09-2008, 23:09
Djazakka Allahoe Ghair..

11-10-2008, 22:21

Mashaa Allah [I][COLOR="Plum"]wa subhannAllah[/I]

[/COLOR]