Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bijgeloof getal 13 getal 4

camjo
13-07-2002, 20:42

Salaam.. MJ is ijverig in het plaatsen van topics..(dit is tussen ons..wil naar 100 topics en dan voorgoed stoppen).. Ok..nu Bijgeloof..of dat 100 ook bijgeloof is, ik weet het eerlijk gezegd niet.. Maar feit is dat bijna iedereen bijgelovig is, zelfs degenen die er hardnekkig de spot mee drijven.. Hier is een stuk uit een boek over het getal 13..lees mee WAAROM IS 13 EEN ONGELUKSGETAL In vele landen is dertien al vanouds een ongelukssymbool. In Babylon werden bij bepaalde religieuze rituelen dertien personen uitgekozen, die de goden belichaamden. Een van hen zat dan echter steeds apart en werd aan het einde van de ceremonie gedood. Ook nu nog aarzelen veel mensen om aan een tafel met dertien personen te zitten. Het bijgeloof wordt door de cultuur en de taal beïnvloed. Zo heeft bijvoorbeeld het getal dertien in China en Japan geen speciale betekenis. In deze landen is vier het ongeluksgetal, waarschijnlijk omdat het Chinese karakter voor vier ook dood betekent. Zo, mensen..zijn hier ook bijgelovige mensen..

camjo
13-07-2002, 20:59
Origineel gepost door angel20 ok ff tussen door, wat ga je stoppen als je 100 topics hebt geplaatst?? :eek: Nou dan zal ik je een advies geven stop nu met het plaatsen van topic zodat je nooit aan de honderd komt dan hoef je ook niet weg. :D Waarom wil je stoppen?!?!? :( Back to the point! Ik ben niet bijgelovig. Ik heb maar een geloof, de Islam en voor ander bijgeloof is geen plaats Ik steek hier echt veel tijd in en energie..geloof me..dit is de waarheid..en wil toch de meeste themas en ik hoop ook belangrijke hier plaatsen..heb ik dan toch iets gedaan..en 100 is een goede rond getal.. Als jullie in mijn plaats belangrijke en nuttige themas plaatsen..dan zal het lang duren vooralleer ik aan die 100 kom..dus mensen..plaats goede topics (die van mij zijn ook niet altijd goed, maar ik doe echt mijn best) en hopelijk doen jullie ook jullie best.. :D Met bijgeloof bedoel ik ook..dat je bepaalde handelingen doet in bepaalde omstandigheden..

camjo
13-07-2002, 21:24
Origineel gepost door angel20 Ok de honderd is een rond getal, nou dan hoop ik dat je nooit aan dat getal komt :D Ik vind dat je hier fantastische werk verricht. En ik geloof je als je zegt dat je hier veel energie en tijd in steekt, misschien moet je dat minder gaan. Ik bedoel het moet niet ten koste gaan van iets belangrijks. Ik weet wat je bedoelt met bijgeloof, nee daar doe ik niet aan. Vind ik onzin. Hou me wel met andere dingen bezig dan met dat. :) Thanks angel..maar 100 is mijn streefdoel..kan misschien lang duren..maar tijd is relatief zoals je weet.. Hier nog iets over bijgeloof.. Wist je dat..men vroeger bij een gebroken spiegel zeven jaar ongeluk betekende. Ook vele beroemde mannen waren bijgelovig. Zag Napoleon in zwarte katten een slecht voorteken, Winston Churchill meende dat ze hem geluk brachten als hij ze aanraakte. Generaal Eisenhower droeg als mascotte een gouden munt bij zich en Rockefeller vertrouwde op een gelukssteen uit een adelaarsnest.

camjo
13-07-2002, 21:41
Ok..hier nog een opzienbarende feit..lees mee Het is bewezen dat bijgeloof soms op ware gebeurtenissen berust. Zo geloofde men lange tijd dat iemand die de koepokken had overleefd ook immuum was tegen de gevaarlijke pokken. Tegen het einde van de 18de eeuw ging de Britse arts Edward Jenner serieus op dit bijgeloof in en ontdekte hij dat inenting met het koepokkenserum inderdaad pokken bij mensen voorkomt. Dit was de eerste stap op weg naar de toepassing van vaccinatie.

camjo
13-07-2002, 21:56

In de Eerste Wereldoorlog stak het bijgeloof de kop op dat de derde soldaat die zijn sigaret met dezelfde lucifer aanstak, zou doodgaan. Weinig bijgeloof kende ooit een onheilspellend grond van waarheid, want de tijd die het nam voordat de derde man zijn sigaret had aangestoken was precies voldoende voor de vijand om zijn geweer aan te leggen en de trekker over te halen.

beppie_truus
13-07-2002, 21:58
ik heb geen bijgeloof getal maar wel een favoriete getal nr 23 (op die datum wordt mij salaris gestort)

camjo
13-07-2002, 22:09
Origineel gepost door beppie_truus ik heb geen bijgeloof getal maar wel een favoriete getal nr 23 (op die datum wordt mij salaris gestort) :D

camjo
13-07-2002, 22:11
Origineel gepost door angel20 hmm ok, nou vraag ik me af hoe gevaarlijk die koepokken waren in die tijd :D Dat was afzien in die tijd..geloof mij

Uitgeblust
13-07-2002, 22:25
Origineel gepost door Mohammed Justice Ik steek hier echt veel tijd in en energie..geloof me..dit is de waarheid..en wil toch de meeste themas en ik hoop ook belangrijke hier plaatsen..heb ik dan toch iets gedaan..en 100 is een goede rond getal.. Als jullie in mijn plaats belangrijke en nuttige themas plaatsen..dan zal het lang duren vooralleer ik aan die 100 kom..dus mensen..plaats goede topics (die van mij zijn ook niet altijd goed, maar ik doe echt mijn best) en hopelijk doen jullie ook jullie best.. :D Met bijgeloof bedoel ik ook..dat je bepaalde handelingen doet in bepaalde omstandigheden.. Salamalikoem Persoonlijk vind ik 5174 een mooier rond getal :melig: Je heb zo nog een lange weg te gaan, willen we je niet missen MJ Ik ben niet bijgelovig, waarom ?????? Ik heb vertrouwen in Allah beslama

camjo
13-07-2002, 22:40
Origineel gepost door Uitgeblust Salamalikoem Persoonlijk vind ik 5174 een mooier rond getal :melig: Je heb zo nog een lange weg te gaan, willen we je niet missen MJ Ik ben niet bijgelovig, waarom ?????? Ik heb vertrouwen in Allah beslama Thanks uitgeblust..ik zal heel blij zijn als ik die 100 mag halen.. :D