Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Van nederland verhuizen naar belgie als 19 jarige

Pagina's : [1] 2

oujda2007
08-02-2007, 10:32

Eyy mensen ik heb het echt totaal gehad met de nederlandse samenleving en de wetten/reggels...ik wil graag binnen nu en 2 maanden verhuizen naar belgie ik heb wel nog een paar punten waar ik meer duidelijkheid over wil hebben: * is het vinden van een baan makkelijk zonder diploma's? * hoef ik me alleen uit te schrijven in nl en kan ik me daar registeren dan? * zijn er genoeg mogelijkheden om daar wat voor jezelf op te zetten? Ik hoop dat er mensen met ervaring reageren.... alvast thQ

speedygirl
08-02-2007, 10:42
Eyy mensen ik heb het echt totaal gehad met de nederlandse samenleving en de wetten/reggels...ik wil graag binnen nu en 2 maanden verhuizen naar belgie ik heb wel nog een paar punten waar ik meer duidelijkheid over wil hebben: * is het vinden van een baan makkelijk zonder diploma's? * hoef ik me alleen uit te schrijven in nl en kan ik me daar registeren dan? * zijn er genoeg mogelijkheden om daar wat voor jezelf op te zetten? Ik hoop dat er mensen met ervaring reageren.... alvast thQ salam, Ik woon zelf in Belgiƫ en kan je zeggen dat het vinden van werk zonder diploma heel moeilijk is. Ik spreek dan wel over deftig werk. Maar ieder zijn geluk zeker... allah i3awnek

oujda2007
08-02-2007, 10:44
salam, Ik woon zelf in Belgiƫ en kan je zeggen dat het vinden van werk zonder diploma heel moeilijk is. Ik spreek dan wel over deftig werk. Maar ieder zijn geluk zeker... allah i3awnek wat heb je in eerste instantie gedaan als ik vragen mag?...heb je eerst daar een huis gezocht je laten uitschrijven in nl en je daar ingeschreven?.. ewa insallah kan ik daar een frisse start beginnen en ik hoefn iet meteen een topbaan..

sinascola
08-02-2007, 11:50
ik kan je vertellen dat het in belgie nog erger is. blijf lekker in nl

aitnaima
08-02-2007, 12:03

ik kan je vertellen dat het in belgie nog erger is. blijf lekker in nl Ik woon zelf in duitsland en er zit bijne geen verschil in met belgie. Ik weet dat je in belgie niet overal je uitschrijvingsbewijs nodig hebt. ME zus woont daar nu ook met bijna 2 maanden. Zij moesten wel veel dingen regelen maar was wel een gezin. Maar jij in je eentje moet eerst een woning gaan zoeken in belgie en kijken of het je daar wel zal bevallen. Je moet wel een tijdje wachten vordat je je papieren krijgt maar succes!

25miranda
08-02-2007, 12:07
Ik woon zelf in duitsland en er zit bijne geen verschil in met belgie. Ik weet dat je in belgie niet overal je uitschrijvingsbewijs nodig hebt. ME zus woont daar nu ook met bijna 2 maanden. Zij moesten wel veel dingen regelen maar was wel een gezin. Maar jij in je eentje moet eerst een woning gaan zoeken in belgie en kijken of het je daar wel zal bevallen. Je moet wel een tijdje wachten vordat je je papieren krijgt maar succes! .................................................. .................................................. .................. salaam naima. en duitsland dan .. is dat soepel???? en hoe is het leven daar en de maatschappij op zich??

aitnaima
08-02-2007, 14:28
.................................................. .................................................. .................. salaam naima. en duitsland dan .. is dat soepel???? en hoe is het leven daar en de maatschappij op zich?? Ik woon in een buurt waar geen marokkanen wonen alleen maar koerden niet dat ik die zie maar hoor het van mensen. VErder wonen er veel nederlanders. OF het soepel is??? ja en nee en de maatschappij men is daar wel aardiger dan in nederland. maar moet nu werken vertel strax verder

hmakkie
19-02-2007, 21:26
vraag me ook af hoe het levensverschil is in duitsland/belgie...vooral qua mogelijkheden die miranda al opnoemde.....??

Tyfoon
20-02-2007, 00:43
Je leven zal heus niet veranderen door naar een ander land te verhuizen.je moet bij jezelf nagaan wat jouw probleem is dat je niet gelukkig bent en je best doen om te werken wat betreft de regels die zijn overal de wetten verschillen niet echt zoveel van elkaar in europa tenzij je naar she arme landje verhuist binnen europa maar als je toch van plan bent om weg te gaan uit NL ga dan liever gelijk naar spanje of marokko

iemand17
20-02-2007, 11:40
ja als ik ooit weg zo gaan uit nederland binnen europa dan zo ik naar spanje gaan...een arabische land zo helemaal ideaal zijn :love:

taboharecht1
20-02-2007, 18:09
ik ga ook over een jaartje verhuizen naar belgie huisje vinden is opzich niet zo moeilijk maar baantje wel maar ik heb het gelukkig wel geregeld ik ga werken op een vlaamse school in brussel en ja ik leef liever in belgie dan hier hier heb je alleen ellende...

AbaHoeCh
21-02-2007, 01:38
Eyy mensen ik heb het echt totaal gehad met de nederlandse samenleving en de wetten/reggels...ik wil graag binnen nu en 2 maanden verhuizen naar belgie ik heb wel nog een paar punten waar ik meer duidelijkheid over wil hebben: * is het vinden van een baan makkelijk zonder diploma's? * hoef ik me alleen uit te schrijven in nl en kan ik me daar registeren dan? * zijn er genoeg mogelijkheden om daar wat voor jezelf op te zetten? Ik hoop dat er mensen met ervaring reageren.... alvast thQ Je kan ook terug naar school gaan om je diploma te behalen; 2de kans onderwijs in Hoboken (Antwerpen).

Atta
21-02-2007, 09:38
Je leven zal heus niet veranderen door naar een ander land te verhuizen.je moet bij jezelf nagaan wat jouw probleem is dat je niet gelukkig bent en je best doen om te werken wat betreft de regels die zijn overal de wetten verschillen niet echt zoveel van elkaar in europa tenzij je naar she arme landje verhuist binnen europa maar als je toch van plan bent om weg te gaan uit NL ga dan liever gelijk naar spanje of marokko :goedzo: Hekdak .. rak 3arif kifesh..

wassila83
19-03-2007, 15:30
hey meid ik woon al 1 jaar in belgie met veel moeite heb ik me aangepast.... als je in n callcenter wilt werken of iets is het heel makelijk om werk te vinden je moet je gewoon overal inschrijven in alle uitzendburaeu's (inrim genoemd in belgie...) eerst begin je met een pas van 5 maanden dat is een paarse kaart je moet dan gaan werken in belgie als je een vastcontract kan krijgen ergens dan pas heb je recht op je oficiele pas van 5 jaar dat is een blauw groene kaart...je moet wel de nl nationaliteit hebben als je in belgie wilt gaan wonen.... verder ff n vraagje waar ga je wonnen in belgie ik kan je helpen aan e.v.t. een baan ik werk op een uitzendbeurau...pm me of laat me wat weten heb je nog vragen je mag me alles vragen...

taboharecht1
19-03-2007, 15:35

ik ga inchallah ook naar belgie(antwerpen) wassila83, maar ik denk toch dat ik verder wil studeren, hoe heb jij dat gedaan als ik vragen mag, en had jou man alles al?(daar bedoel ik mee zijn werk en huis enzo?)

Pagina's : [1] 2