Bekijk originele versie : BKR codering
Wie weet of je een lening kan krijgen als je een BKR codering hebt die hersteld is. Dus als je in het verleden je betalingen niet goed hebt gedaan maar nu wel alles hebt afgelost.
BV chokran
Als ik me goed herinner blijft dat wel een tijdje staan (aantal jaren ofzo), zou ik niet weten.
De kunst is eerder om nooit bij de BKR geregistreerd te staan cq: "ga werken, niet lenen" of "je kunt geen geld uitgeven dat je niet hebt" :rolleyes:
Fashionvictim
07-02-2007, 21:47
Ik werk zelf bij een bank. En vaak is het zo dat ze bij een herstelcodering niet moeilijk doen, ze gaan alleen vragen hoe deze ontstaan is. En als je een koopwoning hebt, kom je er nog makkelijker van af.
Maar inderdaad, dan moet hij wel weer hersteld zijn en moet dat ook bij het bkr doorgegeven zijn. Want als deze nog als codering of iets dergelijks staat aangemeld, gaat het vaak niet lukken. Omdat deze vaak 5 jaar aangemeld blijft staan bij het bkr.
Fashionvictim sorry maar ik begrijp je verhaal niet helemaal. Ik weet dat je zoiezo een codering blijft hebben voor 5 jaar. Alleen je hebt verschillende coderingen, gewone lening die je altijd goed hebt afbetaald, leningen die je niet goed hebt afbetaald en leningen die je in het verleden niet goed hebt afbetaald maar die je nu volledig hebt afbetaald. Nou vroeg ik me dus af bij de laatste codering die ik aangaf, dus in het verleden niet goed regelingen nagekomen maar nu volledig afbetaald, kan je dan een hypotheek of lening krijgen?
Ik hoop dat ik verder kan worden geholpen.
BVD
Lunaatje
08-02-2007, 19:46
Je staat in het systeem geregistreerd tot vijf jaar nadat de achterstand is ingehaald. Dus officieel kan je in die vijf jaar geen hypotheek/lening aanvragen.
Ik moet wel zeggen dat er soms uitzonderingen worden gemaakt. Zoiets ligt verder gewoon bij de bank aan hoe er risk assessment wordt uitgevoerd en natuurlijk aan het bedrag.
Fashionvictim
08-02-2007, 22:27
Ohw op die manier!
Nee, dan blijft het inderdaad nog 5 jr staan.
Verder maakt het ook veel uit of er bij de codering een A staat of een 2. Is misschien voor jou allemaal ingewikkeld, maar bij een A codering kun je het makkelijker krijgen dan bij een 2 codering.
Wat verder bij ons ook nog veel uitmaakt is of je een koop of huurwoning hebt. Als je een koop hebt, krijg je het makkelijker! Maar goed, dat is per bank weer heel verschillend.
MotherNature
22-02-2007, 20:34
Je staat in het systeem geregistreerd tot vijf jaar nadat de achterstand is ingehaald. Dus officieel kan je in die vijf jaar geen hypotheek/lening aanvragen.
Ik moet wel zeggen dat er soms uitzonderingen worden gemaakt. Zoiets ligt verder gewoon bij de bank aan hoe er risk assessment wordt uitgevoerd en natuurlijk aan het bedrag.
Dit is niet helemaal waar. Mocht je een herstelde A codering hebben, is het zeker mogelijk om een hypotheek (met een fatsoenlijk rentepercentage) of lening aan te gaan. Zelfs een A 1 codering wordt in veel gevallen geaccepteerd. Is het een A 2, 3 of 4 codering, is het een ander verhaal! . Tegenwoordig zijn er verschillende banken die mensen verder “helpen”die negatief geregistreerd staan bij het BKR. Alleen staat hier wel een hoog rentepercentage tegenover.
Bij een krediet zul je ongetwijfeld een rente krijgen van 16% (max).
Lunaatje
22-02-2007, 21:18
Dit is niet helemaal waar. Mocht je een herstelde A codering hebben, is het zeker mogelijk om een hypotheek (met een fatsoenlijk rentepercentage) of lening aan te gaan. Zelfs een A 1 codering wordt in veel gevallen geaccepteerd. Is het een A 2, 3 of 4 codering, is het een ander verhaal! . Tegenwoordig zijn er verschillende banken die mensen verder “helpen”die negatief geregistreerd staan bij het BKR. Alleen staat hier wel een hoog rentepercentage tegenover.
Gezien mijn werkervaring kan ik duidelijk stellen dat een herstelde A-codering bij de Rabobank officieel niet wordt geaccepteerd omdat dit te gevoelig ligt bij een risk assessment. Dit betekent dat dit voor de bank een risico met zich meebrengt bij eventuele herhaling (in die 5 jaar) omdat de bank zich dan rechtelijk in een zwakkere positie bevindt.
Er wordt verder inderdaad gekeken aan welke numerieke codering je voldoet maar dit ligt per bank weer anders in de uiteindelijke beslissing.
Verder wordt er absoluut niet met ''twee maten gemeten'' door het rentepercentage voor die personen hoger in berekening te brengen.
Er wordt riskassessment op je uitgevoerd en aan de hand daarvan wordt duidelijk of je een potientele ''verlies'' of ''winst'' voor zo een bank kan zijn. Want daar draait het uiteindelijk om.
Vooralsnog, de Rabobank.
Ik raad de topicstartster aan om op vrijblijvend gesprek langs te gaan bij verschillende banken.
Goodwife
23-02-2007, 13:42
eerst blijf je zeg mar 5 jaar geregistreerd staan
en daarna kan je weer lenen
er zijn ook maatschappijen die je lenen ook al heb je een bkr codering
kuszz
Mokroveli
23-02-2007, 16:14
Beste topicstarter,
Je hebt recht op inzage bij de BKR.Dan kan je gelijk zien of je bij hun staat en of het wel juist is want buiten de recht op inzage heb je ook recht op wijzigen
meer info chek
www.bkr.nl
verder vragen stuur pm misschien dat ik je dan kan helpen
Wa salaam ohalykum
MotherNature
23-02-2007, 21:40
Gezien mijn werkervaring kan ik duidelijk stellen dat een herstelde A-codering bij de Rabobank officieel niet wordt geaccepteerd omdat dit te gevoelig ligt bij een risk assessment. Dit betekent dat dit voor de bank een risico met zich meebrengt bij eventuele herhaling (in die 5 jaar) omdat de bank zich dan rechtelijk in een zwakkere positie bevindt.
Er wordt verder inderdaad gekeken aan welke numerieke codering je voldoet maar dit ligt per bank weer anders in de uiteindelijke beslissing.
Verder wordt er absoluut niet met ''twee maten gemeten'' door het rentepercentage voor die personen hoger in berekening te brengen.
Er wordt riskassessment op je uitgevoerd en aan de hand daarvan wordt duidelijk of je een potientele ''verlies'' of ''winst'' voor zo een bank kan zijn. Want daar draait het uiteindelijk om.
Vooralsnog, de Rabobank.
Ik raad de topicstartster aan om op vrijblijvend gesprek langs te gaan bij verschillende banken.
Jij hebt het hier duidelijk over de normen van de Rabobank. Niet alle banken hanteren de zelfde normen. Wellicht is het moeilijker (lees onmogelijk) om bij een bank zoals de Rabobank, SNS, Abn Amro enz. een krediet aan te gaan, terwijl je negatief geregistreerd staat, maar een tussenpersoon die met meerdere banken werkt, heeft daarin meer keus. Er zijn dus banken die een negatief registratie WEL accepteert. Daarnaast kan ik je garanderen dat iemand met een negatieve registratie een rente krijgt van 15.9/16%, dit is de maximale rente die een bank mag/kan eisen.
Ter info; Je wordt in een bepaald profiel geplaatst. De mogelijkheden worden aan de hand daarvan bepaald. Dus ik zeg niet dat er bij voorbaat mogelijkheden zijn. Ik heb het nu puur over een krediet aangaan, terwijl je negatief geregistreerd staat.
Een tip voor de topicstarter: Vraag om een rentekrediet, allerlei rompslomp eromheen moet je niet accepteren. Een mndlastbescherming of een beleggingsproduct is niet verplicht!
HAAAARRRRRAAAMMM...
Hoe vaak moet dat nog gezegd worden? :rolleyes:
Waarom leen je niet gewoon van welgestelder familieleden? Dan zou je een renteloze lening af kunnen dwingen... En geen gezeur bij BKR
mushkilation
24-02-2007, 19:48
dat zeg je goed, die mensen verder de vernieling in helpen :jammer:
Waarom wil je uberhaupt lenen, een hypotheek voor een huis kan ik nog wel inkomen. Maar lenen voor onnozele dingetjes, ga dan sparen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.