Bekijk originele versie : Het vieren van verjaardagsfeesten
Rayhana23
07-02-2007, 16:10
Wordt er bij jullie verjaardagsfeesten gevierd?
Toen ik nog met mn ouders woonde, wordt onze verjaardag altijd gevierd.
Dan werd de hele familie uitgenodigd => grootouders, onkels, tantes.
Er werd dan lekker gegeten en daarna was er taart en werden de cadeautjes uitgedeeld.
Nu ik getrouwd ben zei mijn man dat wij niet zo uitgebreid gaan vieren omdat dat niet wordt gedaan in de islam.
En als we het gaan vieren is het enkel onder ons gezinnetje
Hoe gebeurt het bij jullie?
tangawia82
07-02-2007, 16:23
alleen voor de kinderen, maar niet voor de volwassen...
power_girl
07-02-2007, 16:32
ik heb mijn verjaardag nog noooooit gevierd...niet toen ik bij mij ouders was en nu ook niet..!!
ik heb het wel bij mijn kids gedaan toen ze 1 jaar werden maar niet meer..nu vieren ze het wel op school maar niet thuis...!!
tangawia82
07-02-2007, 17:08
Wij hebben een afspraak binnen de familie, dat we verjaardagen alleen vieren tot en met 12 jaar, daarna niet meer...
XCindarellaX
07-02-2007, 17:13
Ik vierde het ook altijd bij me ouders. Maar mijn man zegt dat het Haram is en daarom kan ik het niet meer vieren thuis. Ik vier het eerlijk gezegd wel nog bij me ouders mijn zusjes en broertje zijn jong. Ik vind het echt moeilijk. Ik ben er mee opgegroeid en nu moet ik het op eens afleren.
CryAngel
07-02-2007, 17:38
Vraag:
Het vieren van een verjaardag is niet toegestaan. Nu beweren mensen dat sheich Fawaz gezegd heeft dat je wel met je familie samen mag komen om te eten en cadeautjes te geven. Zolang je maar niet ‘lang zal ze leven’ zingt en kaarsjes en andere toeters en bellen erbij betrekt. Klopt dit?
Vraag ontvangen op 8 maart 2004
Antwoord:
Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.
Dit is een leugen die over mij verteld wordt. Ik heb dit nooit toegestaan en ik zal dit ook nooit toestaan. Omdat dit valt onder het imiteren van de ongelovigen en de Profeet (vrede zij met hem) heeft dit verboden. Hij (vrede zij met hem) zei: “Wie een volk imiteert behoort tot hen.”
(Aboe Daawoed en Ahmad)
En Allah weet het beter.
XCindarellaX
07-02-2007, 17:40
Vraag:
Het vieren van een verjaardag is niet toegestaan. Nu beweren mensen dat sheich Fawaz gezegd heeft dat je wel met je familie samen mag komen om te eten en cadeautjes te geven. Zolang je maar niet ‘lang zal ze leven’ zingt en kaarsjes en andere toeters en bellen erbij betrekt. Klopt dit?
Vraag ontvangen op 8 maart 2004
Antwoord:
Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.
Dit is een leugen die over mij verteld wordt. Ik heb dit nooit toegestaan en ik zal dit ook nooit toestaan. Omdat dit valt onder het imiteren van de ongelovigen en de Profeet (vrede zij met hem) heeft dit verboden. Hij (vrede zij met hem) zei: “Wie een volk imiteert behoort tot hen.”
(Aboe Daawoed en Ahmad)
En Allah weet het beter.
Intessant om te weten. Nu er naar handelen..
cuisinetje
07-02-2007, 18:09
Wij vieren dat ook niet, werd vroeger wel bij ons thuis gevierd maar sinds een paar jaartjes doen we er niet meer aan mee..............en hamdoullilah vragen mijn kinderen er ook niet achter.
Ze vieren het op school, is al meer dan genoeg.................cadeautjes krijgen ze op de islamitische feestdagen.
Groetjes
Mfelsa_nr1
07-02-2007, 18:24
Helaas vieren wij het wel, jong en oud!:jammer:
XxNad0rGirlxX
07-02-2007, 18:28
Helaas vieren wij het wel, jong en oud!:jammer:
:giechel:!
Jou ondertekening!
Mfelsa_nr1
07-02-2007, 18:29
:giechel:!
Jou ondertekening!
Wat is er mis mee :ego:
XxNad0rGirlxX
07-02-2007, 18:31
Wat is er mis mee :ego:
Helemaal niks!
:hihi:
Mfelsa_nr1
07-02-2007, 18:38
Helemaal niks!
:hihi:
Oke dan...:ego:
:D
Leila1982
07-02-2007, 20:04
Als je erbij stilstaat dan is het heel raar om verjaardagen te vieren... cadeautjes krijgen omdat je een jaartje ouder bent :maf2: Cadeautjes krijgen omdat je dichter bij je graf komt... wel raar he!
Vlinder07
07-02-2007, 21:16
Als je erbij stilstaat dan is het heel raar om verjaardagen te vieren... cadeautjes krijgen omdat je een jaartje ouder bent :maf2: Cadeautjes krijgen omdat je dichter bij je graf komt... wel raar he!
Door jou heb ik nu helemaal geen zin meer om ooit nog mijn verjaardag te vieren:moe:
Maar op jouw vraag Rayhana: Mijn man is precies zo. Bij mijn ouders werd het ook altijd gevierd en kwamen alle buren van mijn moeder langs. Mijn moeder maakte dan lekkere dingen en mijn papa kocht taart uit de Hema. Toen ik dat vertelde aan me man keek hij echt zo:eek:
Hij begreep het niet en zei dat het harram was..Ik heb mijn verjaardag daarom afgelopen jaar ook niet gevierd.:moe:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.