Bekijk originele versie : kinderen en sport
klinklok
07-02-2007, 13:31
Ik wil mijn kinderen inschrijven voor zwemles,
maar hoor wel veel negatieve dingen hierover.
Over dat ze hen niets leren en alleen maar geld willen aftroggelen.
Wiens kinderen zitten er naast zwemles, ook op een andere sport?
Ik vind het belangerijk, maar aan de ene kant ook wel duur.
cocoenco
07-02-2007, 13:43
sport is heel belangrijk voor ieder mens en vooral voor kinderen.
Je kan toch bij de lessen gaan kijken en zoveel mogelijk contact hebben met de leraar/lerares.
Als zij zien dat jij echt betrokken bent, dan zullen ze je echt geen geld aftroggelen en zal je kind inshaAllah spoedig zijn diploma halen als het zijn best doet en presteerd.
Het is idd zo dat ze bij mensen die NIET betrokken zijn bij de lessen van het kind, dat de leraar het kind ook minder stimuleert en het als het ware alleen voor het geld het kind ziet staan.
tangia19
07-02-2007, 13:44
welke sport kan een kind doen vanaf 4 jaar?
cocoenco
07-02-2007, 13:48
ik zelf deed vroeger aan kunstschaatsen in de winter op echte schaatsen en in de zomer op rollerschaatsen nu ga ik vaak zwemmen en soms joggen.
mijn zusjes en broers hebben ook van alles gedaan. Zwemmen, voetballen, karate, judo, atletiek/turnen.
Sport is goed het heden en de toekomst, ook qua sociale contacten.
Ik denk dat ook mede daarom mijn broers en zussen geen hangjongeren of criminelen zijn geworden hamdoellah.
cocoenco
07-02-2007, 13:50
welke sport kan een kind doen vanaf 4 jaar?
je kunt beter vragen wat kunnen ze niet doen, hoe eerder je begint hoe beter.
roemaisa78
07-02-2007, 13:52
je kunt beter vragen wat kunnen ze niet doen, hoe eerder je begint hoe beter. klopt het is juist leuker als je vanaf je 4 jaar in de sport groeit. ik zie bv dat sommige hun kind op voetbal zetten als ie pas 7 of 8 is. moet ie meskien met 4 jarige beginnen omdat ze op het zelfde nivo zitten.
roemaisa78
07-02-2007, 13:57
Ik vind het belangerijk, maar aan de ene kant ook wel duur. mijn dochtertjes zitten beide op zwemles. eentje moet over 2 weken afzwemmen voor de B en de ander heeft net haar A gehaald. ze gaan beide door tot hun C. maar ik vind absoluut niet dat er geld van me word afgetroggeld. ik zit er met mijn neus boven op en zie alles. soms was het welleens dat een van mijn dochtertjes een stip kreeg die ze naar mijn gevoel niet eens had verdiend. en dat ze toch een nivo verder mocht omdat die meester het gevoel had dat ze toch beter kan dan ze laat zien.
ze hebben ook een tijdje op taiboxen gezeten dat vonden ze ook heel erg leuk. maar die vereniging is verhuist naar een andere wijk die te ver weg ligt voor ons.
dus doen ze nu streetdance beide. en dat vinden ze ook heel erg leuk.
mijn kinderen zijn 3 en gaan 1 keer per 2 weken zwemmen via school.
verder stuiterde sohaib laatst door de huiskamer dat ik naar mijn schreeuwde om hem op de voetbal te zetten want hij moet zijn energie kwijt.
tangia19
07-02-2007, 14:03
voetbal kan pas vanaf 6 jaar toch?
ik wil ze op 2 sporten doen.Dochter ballet en vechtsport en zoon voetbal en vechtsport.
later mogen ze dan zelf kiezen of ze wel ermee door willen gaan.
Ik wil Samia op ballet zetten.. maar mijn man wil dat ze op judo gaat..hij heeft dat ook gedaan vanaf zijn 4de en je leert echt hoe je moet vallen enzo volgens hem..
we zien wel
roemaisa78
07-02-2007, 14:05
voetbal kan pas vanaf 6 jaar toch?
ik wil ze op 2 sporten doen.Dochter ballet en vechtsport en zoon voetbal en vechtsport.
later mogen ze dan zelf kiezen of ze wel ermee door willen gaan. bij ons hier al bij 4 jaar.
Mijn neefje voetbalt ook sinds zijn 4de.. laats is psv naar hem komen kijken en ze willen hem ..... ik weet niet hoe ze dat precies noemen.. maar hij is goeddd:bril:
Nu gaat hij binnekort voor psv voetballen en hij is 7.. ben zoo trots op hem:banana:
BeertjeBee
07-02-2007, 14:15
Ik vind het belangerijk, maar aan de ene kant ook wel duur.
Mijn kinderen hebben beiden op zwemles gezeten. Natúúrlijk, ieder kind moet gewoon leren zwemmen.
Verder heeft onze dochter zes jaar op ballet gezeten en onze zoon twee jaar.
Nu hockeyen ze allebei fanatiek. Ze zitten niet meer op zwemles, want de diploma's zijn binnen.
Allebei bespelen ze ook een muziekinstrument.
Groetjes,
BeertjeBee
roemaisa78
07-02-2007, 14:26
Mijn kinderen hebben beiden op zwemles gezeten. Natúúrlijk, ieder kind moet gewoon leren zwemmen.
Verder heeft onze dochter zes jaar op ballet gezeten en onze zoon twee jaar.
Nu hockeyen ze allebei fanatiek. Ze zitten niet meer op zwemles, want de diploma's zijn binnen.
Allebei bespelen ze ook een muziekinstrument.
Groetjes,
BeertjeBee dit is een bezigheid die je letterlijk een rib uit je lijf kost.
mijn dochtertje wou ook muziekles. dus eerst in aanraking komen met allerlei instrumenten en leren noten lezen. en dan na die 20 weken beslissen welke instrument ze dan wil nemen.
maar toen ik die abonnementskosten en weet ik veel wat voor extra kosten er nog allemaal bij kwamen vielen bijna mijn ogen uit m'n oogkassen. volgens mij was de abonnement van de fluit het goedkoopste.
mijn man kan ook pianospelen, hij zet zijn keyboard op de seddari en gaan samen spelen.
en dit weekend, ik weet niet of het aan mijn "moedersoren" lag, maar ik durfde te zweren dat sohaib een deuntje speelde:hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.