Bekijk originele versie : Ik word deze zomer uitgehuwelijkd, en heb hier de liefde van mn leven!!
LellaSoukaina
07-02-2007, 12:08
ik heb op mn werk mn grote liefde gevonden, we zijn elkaars beste maatjes en we houden zoveel van elkaar dat we niet meer zonder elkaar kunnen!!
Zijn familie heeft mij geaccepteerd. en alles kan zo geregeld worden! Alleen 1 probleem, mn moeder heeft afspraken gemaakt met een familie in Marokko. We kennen ze al jaren, alleen ik heb ze in geen jaren meer gezien. Mn moeder wilt mij aan hun zoon geven, en ze hebben alles geregeld. Ik wil niet, en dat weet mn moeder, maar ze zegt dat ik niet aan mezelf moet denken, maar ook aan de familie, en dat ik moet kiezen met mn verstand en niet met mn hart!! Dat die jongen mij gelukkig kan maken, en mij alles kan bieden, wat ik heb gemist in mn leven.
Ik heb veel meegemaakt, en ik ben nog maar 19. Ik heb mn moeder 2x bijna verloren aan kanker, ik heb altijd aan haar zij gestaan. Mn ouders zijn gescheiden, en ik ken mn vaderniet, weet alleen dat ie hertrouwd is, en een nieuw gezin heeft. Mn moeder heeft me alleen opgevoed. Dat heeft ze goed gedaan, dat hoort ze vaak! ik ben dan ook trots op dr, en ze was mn grote voorbeeld, alleen nu niet meer!!
Ik weet dat mn moeder het beste voor me wilt, maar waarom met die jongen in Marokko trouwen, als ik hier iemand heb, die voor mij door het vuur zou gaan....? Ik huil al dagen. kan niks meer eten, slapen ook niet, en voel me langzaam leeglopen.... Wat moet ik nu?? Wie kan mij verder helpen? Als het kon, had ik zelf naar Marokko gebeld, en alles stop laten zetten, maar dat klinkt makkelijker dan dat het is!!
Er is namelijk nog 1 probleem, het echte probleem....
Het gaat om mn "schoonvader"... Hij driegt mn familie, als ik niet met zijn zoon triwu, dan trouw ik nooit niet, met niemand, en zal onze familie geen enkele goede dag meer zien... Hij is F'kih, en hij is heel sterk! Ik wil het niet op mn geweten hebben dat er iets gebeurd met mn familie, of met de jongen hier! Als hij er achter komt, dat ik iemand hier leuk vind, dan maakt hij hem gek, of erger....
Wat moet ik nu?? Mn moeder blijft met dit doorgaan door angst! Ze weet dat ik niet gelukkig ben!! Ik bid elke dag, dat Allah mij een oplossing kan geven, maar ik ben ook bang!! Ik vraag eidereen die dit leest, om met me mee te bidden!! Ik hou van de jongen hier!! En hij houdt van mij, en heeft er alles voor over!! Hij weet het hele verhaal, en hij zegt dat ik niet bang moet zijn, en dat we moeten vechten, en bidden!! Dat is wel zo, maar toch...
Please help mij!! Ik weet niet weer wat ik moet doen!! :(
Help jullie zuster in nood!!! Ik smeek het jullie!!!
Een kus en een traan...
....van mij!
lemja_zina
07-02-2007, 12:35
ik wens jou heel heel veel sbar. Probeer het door een goede familie lid die het idee uit je schoonvaders zijn hoofd kan halen. Nog maals ik wens je heel veel sterkte en sbar.
sehrazat
07-02-2007, 12:39
ik hoop insaallah dat alles goedkomt voor jou,
wat betekent f kh?
LellaSoukaina
07-02-2007, 12:42
ik hoop insaallah dat alles goedkomt voor jou,
wat betekent f kh?
F'kih betekend iemand die misbruikt maakt met de Koran, en er slechte dingen mee doet. Soort zwarte magie!!
angelinamaroc
07-02-2007, 12:53
Salam aleikoum lieverd, zo dat is wel even heftig, ik sta er helemaal van te trillen. Ik kan alleen maar zeggen dat er niet veel mensen zullen zijn die op dit moment in jouw schoenen zouden willen staan. Weten mensen dan niet dat uithuwelijking HARAM is?!?!? Ik snap ook heel goed dat jouw moeder het beste voor jou wil, maar ik denk niet dat zij de persoon is die er iets aan kan doen. Ze heeft zeker een fout gemaakt door jou aan die familie te beloven, maar nu heeft je schoonvader de macht en kan je moeder ook niet meer terug. Het is misschien een rare vraag, maar heb je er nooit aan gehad om je vader op te zoeken, ook al ken je hem niet? Hij heeft dan wel jou en je moeder in de steek gelaten, maar misschien is hij juist de enige persoon die je kan helpen!
En niemand kan jou dwingen om naar Marokko te gaan, wat ze ook doen. Ik zou goed je paspoort in de gaten houden en blijven huilen en smeken bij je moeder. Je 'schoonvader' kan dreigen wat hij wil, maar hoe wil hij dat regelen vanuit Marokko?! Ja hij kan shor doen, maar zolang jij uit de buurt van Marokko blijft (ik weet het, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch), dan kan hij je niet veel doen schat. Ik vind het heel goed van je vriend dat hij je zo goed steunt, maar weet je moeder ook van hem? Wat nou als je vriend om je hand komt vragen en zich van zijn beste kant laat zien? En begrijpt ze niet dat je met je vriend waarschijnlijk een betere toekomst zult hebben in Nederland? Mensen denken dat het zo makkelijk is he om iemand naar hier te halen, maar jij zal je dood moeten werken en sowieso nog 4jaar wachten tot je 23 bent! Kun je niet met deze feiten bij je moeder aankomen, er moet toch wel iemand zijn in de familie die je uit deze shit kan helpen? Wallah ik vind dit zo erg voor je, en zelfs al ken ik je niet, dit gun je echt niemand! Blijf bidden tot Allah en heb sbar maar blijf niet stilzitten! Of misschien kan je een Imam met je moeder laten praten ofzo? Het zijn maar gewoon ideeen, maar je moet alles proberen en vechten voor je leven en voor de jongen van wie je echt houdt! Schat ik weet verder echt niet hoe ik je kan helpen, maar als er iets is wat ik wel voor je kan doen, laat het me dan maar weten okee?
Ik wens je heel veel sterkte en sbar en moge Allah je bijstaan incha Allah!
Liefs, mij
MiisSy_NaiimatJ
07-02-2007, 12:54
Soukaina, lieverd..
Waarom hoor ik dit nu pas?:traan1:
salaam
mijn advies is het volgende: trouw met jouw geliefde en twakkal 3la Allah(swt). En die imaam mag de hoogste boom in met zijn dreigingen. wees niet bang voor hem.
Hij is geen god, maar een mens.
lan joesibana illa ma kataba Allahoe lana!
Tahrifest_Lady
07-02-2007, 13:00
LellaSoukaina, Wollah toen ik dit las kreeg ik een koude rilling over me rug..
Wat jij hier vertelde,, heb ik ook gehoord van een goede vriendin van me ..
Zij heeft namelijk het zelfde probleem.. Zij was van plan hem te laten komen om haar hand te vragen voor dat ze op vakantie gaan ..
Lieve schat, zij moetten jouw ook begrijpen!
ik zou het tegen je moeder vertellen dat je een jongen hebt waar jij je je leven mee wilt delen.. Overtuig haar dat je dit serieus egt wilt met heel je hart! Want vroeg of laat zou het anders tog fout gaan alles jullie niet bij elkaar passen Je moeder zal het uit eindelijk inschallah acceptere want zij wil jouw ook niet kwyt.. Lay star wat mensen wel niet willen doen terwijl je zelf niet wil :( :(
Verder wens ik je veel sterkte toe meid ..
Ma3a Salama,,
:sjans: Tahrifest_Lady
LellaSoukaina
07-02-2007, 13:04
Dank je hbiba!! Ik laat je alle vorderingen weten!
Maar weetje,,, ik heb elke dag nog gehuild bij mn moeder, en gesmeekt!! En ik doe nu alles om toch nog kansen te krijgen. Ik ken ook geen Imaam die mij erbij kan helpen, en mn vader ook niet. Ik heb al beetje contact met mn halfzusje, maar met mn vader is het moeilijker!! Dat is een verhaal, apart!! Bid met me mee, dat is het enige wat ik je nu kan vragen!!
Dikke Bousa!!
MiisSy_NaiimatJ
07-02-2007, 13:15
Dank je hbiba!! Ik laat je alle vorderingen weten!
Maar weetje,,, ik heb elke dag nog gehuild bij mn moeder, en gesmeekt!! En ik doe nu alles om toch nog kansen te krijgen. Ik ken ook geen Imaam die mij erbij kan helpen, en mn vader ook niet. Ik heb al beetje contact met mn halfzusje, maar met mn vader is het moeilijker!! Dat is een verhaal, apart!! Bid met me mee, dat is het enige wat ik je nu kan vragen!!
Dikke Bousa!!
SOUKAINA, LIEVERD..
IK MOET JE BELLEN, WANNEER KAN IK JE BELLEN?:traan1:
ik hoop inshallah dat alles goed gaat met jou.
kun je niet met je halfzusje daarover praten tenminste als je een goede band het met haar.
misschien kan zij je vader overhalen om je te helpen
verder weet ik ook niet
maar heb sbar
MiisSy_NaiimatJ
07-02-2007, 13:20
ik hoop inshallah dat alles goed gaat met jou.
kun je niet met je halfzusje daarover praten tenminste als je een goede band het met haar.
misschien kan zij je vader overhalen om je te helpen
verder weet ik ook niet
maar heb sbar
Lieve schat, ik ben haar zusje..
Ik weet dit ook nu pas, en ik zal er alles aan doen om met me vader te praten..
Mijn steun heeft ze, ik zal voor haar bidden!
En Soukaina schatje, ik zal me best doen om je te helpen..
Ik zal kijken hoe ik je ga bellen..
DIKKE KUS, VAN JE KLEINE ZUSJE DIE ZIELSVEEL VAN JOU HOUDT!:traan1:
foreverappie
07-02-2007, 13:22
ik hoop inshallah dat alles goed komt! ik hoop voor je dat je toch nog met jouw enige echte liefde kunt trouwen...
we zullen met je mee bidden....
Lieve schat, ik ben haar zusje..
Ik weet dit ook nu pas, en ik zal er alles aan doen om met me vader te praten..
Mijn steun heeft ze, ik zal voor haar bidden!
En Soukaina schatje, ik zal me best doen om je te helpen..
Ik zal kijken hoe ik je ga bellen..
DIKKE KUS, VAN JE KLEINE ZUSJE DIE ZIELSVEEL VAN JOU HOUDT!:traan1:
als ik het zo lees over de schoonvader dan denk ik meer dat hij zijn zoon alleen maar naar nederland wil sturen (voor papier)
dus.
ik hoop echt dat ze met haar grote liefde het huwelijksbootje in stapt.
ik wens haar al het geluk toe
MiisSy_NaiimatJ
07-02-2007, 13:40
als ik het zo lees over de schoonvader dan denk ik meer dat hij zijn zoon alleen maar naar nederland wil sturen (voor papier)
dus.
ik hoop echt dat ze met haar grote liefde het huwelijksbootje in stapt.
ik wens haar al het geluk toe
Precies, dat is het enige waar ze aan denken!
Horen ze Europa denken ze opeens dat het bij ons regent met geld, niet wetend dat hun daar een beter leven hebben dan hier!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.