Bekijk originele versie : 2e dilemma....
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
latifa_soussia
07-02-2007, 09:05
Ik heb altijd gezegd van, het maakt mij niet uit waar mijn man vandaan zou komen uit Marokko. :o
Maar zodra zich iemand meld die geen soussie is, begin ik angst te voelen. :nerd: Ik heb al moeite om met mn ouders in het souss te communiceren laat staan met een man of zijn ouders die uit Tanger komen of uit Alhoceima...:eek:
Dus moet ik hierdoor dus gewoon bij mn eigen soort blijven of is er iemand die zoiets heeft van ach, lekker boeiend zolang ik maar met mn eigen man kan communiceren, net als amp.....:hihi:
tangia19
07-02-2007, 09:06
inderdaad lekker boeiend.
vroeger had ik de schrik als diegene zei : ik ben soussie :o
latifa_soussia
07-02-2007, 09:08
inderdaad lekker boeiend.
vroeger had ik de schrik als diegene zei : ik ben soussie :o
Ja, maar jij kan nog in het arabisch tegen melkaar praten, ik blijf iemand zolang aankijken als ie zo snel in het arabisch tegen me praat...:nerd:
Je schoonfamilie niet verstaan is het beste wat je kan overkomen :hihi:
Vlinder07
07-02-2007, 09:11
Ik heb altijd gezegd van, het maakt mij niet uit waar mijn man vandaan zou komen uit Marokko. :o
Maar zodra zich iemand meld die geen soussie is, begin ik angst te voelen. :nerd: Ik heb al moeite om met mn ouders in het souss te communiceren laat staan met een man of zijn ouders die uit Tanger komen of uit Alhoceima...:eek:
Dus moet ik hierdoor dus gewoon bij mn eigen soort blijven of is er iemand die zoiets heeft van ach, lekker boeiend zolang ik maar met mn eigen man kan communiceren, net als amp.....:hihi:
Ik praat alleen arabisch en Nederlands natuurlijk en mijn man alleen Berbers en Nederlands. Ik kan gelukkig dan nog met mijn man in het Nederlands communiceren, maar met zijn moeder moet er altijd een tolk bij. Vind dat heel jammer. Ik had echt graag gewilld dat ik lekker met haar kon praten enz. Ik versta wel een beetje berbers, dus soms praat zij tegen mij en ik luister, maar andersom niet.
Ik zei daarom dat ik met een arabier ga trouwen, maar ja mijn mekteb was hij en daar ben ik nu hamdoelilah wel blij om:o
saadia29
07-02-2007, 09:11
Naarmate je ouder wordt en hopelozer (:D), laat je je idealen ook varen ;)
latifa_soussia
07-02-2007, 09:12
Je schoonfamilie niet verstaan is het beste wat je kan overkomen :hihi:
:gniffel:
Zo dacht ik ook toen ik zo jong als jou was, maar tis helemaal niet zo.;)
latifa_soussia
07-02-2007, 09:14
Ik praat alleen arabisch en Nederlands natuurlijk en mijn man alleen Berbers en Nederlands. Ik kan gelukkig dan nog met mijn man in het Nederlands communiceren, maar met zijn moeder moet er altijd een tolk bij. Vind dat heel jammer. Ik had echt graag gewilld dat ik lekker met haar kon praten enz. Ik versta wel een beetje berbers, dus soms praat zij tegen mij en ik luister, maar andersom niet.
Ik zei daarom dat ik met een arabier ga trouwen, maar ja mijn mekteb was hij en daar ben ik nu hamdoelilah wel blij om:o
Ja, best jammer is dat ja, denk dat je dan ook niet zo veel zin hebt om naar je schoonma te gaan.
Maar goed het kan dus wel...:hihi:
:gniffel:
Zo dacht ik ook toen ik zo jong als jou was, maar tis helemaal niet zo.;)
Saadia heeft dus gelijk :D
latifa_soussia
07-02-2007, 09:15
Naarmate je ouder wordt en hopelozer (:D), laat je je idealen ook varen ;)
:hihi:
Dus over 2 jaar heb ik geen eisen meer, wil je zeggen. :ego:
latifa_soussia
07-02-2007, 09:15
Saadia heeft dus gelijk :D
:moe:
:moe:
Komt wel goed :o ..
Zolang je maar niet met een chinees trouwt :moe:
lady_of_honor
07-02-2007, 09:17
ik ben zelf met een sousie getrouwd, gelukkig spreekt me man arabische en nederlands. maar soms als ik bij mijn schoonfamilie ben zit ik daar voor niks. versta er werkelijk geen reet van. af en toe is er iemand zo lief om voor me te vertalen.
maar jah zolang ik maar met me man kan communiceren!
latifa_soussia
07-02-2007, 09:18
Komt wel goed :o ..
Zolang je maar niet met een chinees trouwt :moe:
:nerd:
latifa_soussia
07-02-2007, 09:19
ik ben zelf met een sousie getrouwd, gelukkig spreekt me man arabische en nederlands. maar soms als ik bij mijn schoonfamilie ben zit ik daar voor niks. versta er werkelijk geen reet van. af en toe is er iemand zo lief om voor me te vertalen.
maar jah zolang ik maar met me man kan communiceren!
Oooh wat leuk. :o
Verstaat je schoonma geen arabisch, de meeste swassa spreken wel gewoon arabisch. :o
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.