Bekijk originele versie : bevallen in marokko
zina_hbiba
06-02-2007, 21:26
hey dames ik en me vriendin zaten net zo te praten over het bevallen. omdat ik nu 26weken zwanger ben alhamdolilah stelde ik haar die vraag van stel dat ik in marokko ga bevallen zou me kind dan later als we terug komen naar NL natuurlijk een nederlandse nationaliteit krijgen??
omdat ik er ook een heb, mijn man heeft alleen de marokkaanse.
of gaan ze moeilijk doen omdat ie daar is geboren?? zegt me vriendin nee het kan niet, vraag ik haar waarom niet kon ze er geen reden bij vertellen:lekkerpuh
nou dames wie heeft er gelijk
schatje26
06-02-2007, 21:28
Jou kind krijgt automatisch de nederlandse nationaliteit omdat jij het hebt, ook al ben je in het buitenland bevallen! Zelf ben ik in een ander land bevallen en mijn kind heeft ook de Nederlandse nationaliteit gekregen!
maalouma01
06-02-2007, 21:34
ben je niet goed wijs je bent nu 26 en je wilt naar marokko gaan met de zomer. terwijl j e dan hoogzwanger bent. Wie gaat er nu hoogzwanger naar maroko op vakantie. Ik zou maar opletten n als ik jou was;
Alhoeb86
06-02-2007, 22:13
ben je niet goed wijs je bent nu 26 en je wilt naar marokko gaan met de zomer. terwijl j e dan hoogzwanger bent. Wie gaat er nu hoogzwanger naar maroko op vakantie. Ik zou maar opletten n als ik jou was;
ze gaat ook niet naar marokko....
ze zegt stel...
ik was bijna dertig weken toen ik naar marokko ging. Het ging heel erg goed? waarom zou het niet kunnen.
Hoohzwanger is ong v.a. 36 weken.
Leila1982
06-02-2007, 22:24
Maar als je kind in het buitenland is geboren heb je altijd dat gezeur met die geboortepapieren.
En die verhalen die ik daar hoor....
Nee, geef mij maar Nederland.
achermijnpc
07-02-2007, 08:32
Ik weet wel mijn kind krijgt automatisch zowel de BE nationaliteit als de NL ook met pasjes en al maar hoe nu zit als ik in marokko ga bevallen hahha zou ik niet weten :kweetnie:
Ik weet wel mijn kind krijgt automatisch zowel de BE nationaliteit als de NL ook met pasjes en al maar hoe nu zit als ik in marokko ga bevallen hahha zou ik niet weten :kweetnie:
Ik dacht dat het niet mogelijk was om beiden Nationaliteiten te hebben....
achermijnpc
07-02-2007, 08:58
Ik dacht dat het niet mogelijk was om beiden Nationaliteiten te hebben....
Ik ben wel nog gewoon belg en heb al mijn BE papieren en heb hiervoor naar de ambassade gebeld en zei zeiden als de kleine geboren is moet ik alle papieren opsturen naar hun en dan sturen ze hem/haar een mini pasje en dan heeft die dubbele nationaliteit belg/nederlander :D
Ik denk het is alleen niet mogelijk nl en mocro :hihi:
tangia19
07-02-2007, 09:05
volgens mij mag je binnen de europese unie maar 1 europese nationaliteit hebben :confused:
jij hebt zeker geen NL nationaliteit amp?
OemAbdoellah
07-02-2007, 09:16
volgens mij mag je binnen de europese unie maar 1 europese nationaliteit hebben :confused:
jawel hoor mag wel.. een nationaliteit kunnen ze je niet afnemen.. als je pa Nler is.. en Moeder belgische..
achermijnpc
07-02-2007, 09:16
Nee ik heb de BE nationaliteit, wat raar want had nog gebeld naar de ambassade voor info en zij zeiden dan krijgt de baby 2 pasjes nl en be :maf:
OemAbdoellah
07-02-2007, 09:21
Nee ik heb de BE nationaliteit, wat raar want had nog gebeld naar de ambassade voor info en zij zeiden dan krijgt de baby 2 pasjes nl en be :maf:
het klopt wat je zegt, mn dochter heeft ook beide haar pa is ook belg.. dus kreeg ze beide automatisch ! het klopt dus!
zina_hbiba
07-02-2007, 10:26
dus ik had toch gelijk en mijn vriendin niet... wand ik d8 al ik bedoel stel dat je in het buitenland bent en opeens moet gaan bevallen, dan heb je geen ander keus.. toch? en dan zou het kind makkelijker aan een NL nationaliteit komen omdat ik die ook heb. mijn man heeft alleen de marokkaanse.
dus in prencipe kan het wel en waarom zou je gezeur krijgen om papieren in marokko als je het via de NL ambassade regeld
oem_ayman
07-02-2007, 11:09
je kindje kan een van de twee nationaliteiten krijgen amp maar niet allebei. ik heb de nederlandse en mijn man de belgische en toen mijn zoontje geboren werd en we hem gingen inschrijven bij de gemeente konden we kiezen tussen de nederlandse of de belgische, we hebben gekozen voor de belgische omdat we uiteindelijk gewoon in belgie wonen, maar het is voor hem wel gemakkelijk om de nederlandse nationaliteit te krijgen zonder enige poespas, omdat zijn moeder (ik dus) de nederlandse heb. hij kan die dus gewoon aanvragen, en hij wordt nederlander
achermijnpc
07-02-2007, 11:34
je kindje kan een van de twee nationaliteiten krijgen amp maar niet allebei. ik heb de nederlandse en mijn man de belgische en toen mijn zoontje geboren werd en we hem gingen inschrijven bij de gemeente konden we kiezen tussen de nederlandse of de belgische, we hebben gekozen voor de belgische omdat we uiteindelijk gewoon in belgie wonen, maar het is voor hem wel gemakkelijk om de nederlandse nationaliteit te krijgen zonder enige poespas, omdat zijn moeder (ik dus) de nederlandse heb. hij kan die dus gewoon aanvragen, en hij wordt nederlander
Ik weet niet meid dit is de info die ik kreeg van de BE ambassade :kweetnie: ik heb ook papieren thuis gekregen wat voor doc ze nodig hebben etc
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.