Bekijk originele versie : ik ben die negatieve uitspraken van sommige leden zat..vrouwen dit vrouwen dat
t is nu wel genoeg geweest al die negatieve uitspraken van sommige leden hier..ze vragen om hulp en wat krijgen ze??? egoistische uitspraken die er geen moer mee temaken hebben..wil je voortaan je mond houden als er toch alleen maar onzin uitkomt!!! :kwaad:
Die meiden dwalen, hebben de islam nodig, dat is de enige hulp die ze kan helpen. Maar ik begrijp heel goed dat je tegenwoordig niet meer over de islam mag beginnen. Ze hebben liever dat ze tips geven als: dump die vriend en neem je vakantievriend. Is dat islam?
waar slaat dat nou weer op! islam die adviseer je op een rustige en goede manier..niet zoals jij dat altijd doet: altijd maar dat negatieve gedoe...onder negatief versta ik geen islam nee maar op de manier dat jij het onder woorden zet...
Origineel gepost door achmad
wat doet jou weten dat bepaalde dames dwalen?
als iemand een probleem met een vriendje of wat ook heeft en hier een geschikt islamitisch antwoord krijgen kan, is het toch ok?
je mag tenminste verwachten dat hier goedde moslims komen die goedde antwoorden of adviezen kunnen geven!
islam is ook elkaar helpen en islam is onzin prrat vermijden, als een meisje of jongen met een probleem zit van welke aard ook, is het een noodzaak van een moslim die een antwoord geven kan, die ook te vermelden, en onzinnig geklets heeft niemand wat aan.................
als je onzinnig geklets wil, kun je een onzinnige topic plaatsen maar een respectvolle vraag verdient een respectvol antwoord
Natuurlijk dwalen ze, dat zeggen ze toch zelf? Ze geven toch zelf toe dat ze een vriendje hebben? En zoals iedereen hopelijk weet is het hebben van een vriendje tegen de islam.
dodi_vega
13-07-2002, 12:30
wat doet jou weten dat bepaalde dames dwalen?
als iemand een probleem met een vriendje of wat ook heeft en hier een geschikt islamitisch antwoord krijgen kan, is het toch ok?
je mag tenminste verwachten dat hier goedde moslims komen die goedde antwoorden of adviezen kunnen geven!
islam is ook elkaar helpen en islam is onzin prrat vermijden, als een meisje of jongen met een probleem zit van welke aard ook, is het een noodzaak van een moslim die een antwoord geven kan, die ook te vermelden, en onzinnig geklets heeft niemand wat aan.................
als je onzinnig geklets wil, kun je een onzinnige topic plaatsen maar een respectvolle vraag verdient een respectvol antwoord
is het niet zo dat je als moslimzijnde geen onbekende VROUWELIJK schoon mag aanspreken?? kweet het niet hoor.. just a question.. ???
enne jah.. ik weet zelf ook wel dat het internet is dus.. spreken kan niet.. maar toch.. je snapt hopelijk wel wat ik bedoel?..
gelukkig bestaan er nog mensen zoals jij achmad :)
dodi_vega
13-07-2002, 13:07
een vriendje mag je dan misschien niet hebben maar een huwelijks kandidaat wel!
wanneer is iemand bekend of onbekend??
als ik praat met een aanstaande huwlijkskandidaate die ik gisteren heb ontmoet, is zij nog steeds een onbekende.
het probleem in nederland doet zich voor dat we hier niet in staat zijn 100% naar de islam te leven en dat zich dit gaat vertalen naar twee kanten toe, de slechte en de goedde maar men is vergeten dat het raadzaam is om het midden pad te volgen!
wie eet er nooit een frietje bij de patat boer? vaak is friet in varkens vet gebakken...........wie drinkt er nooit "cup a soup"? hier zit vaak varkens in.....wie bid er alle 5/7 gebeden op de juiste tijd?..........wie heeft er nooit een joint gerookt?...........wie heeft er nooit alcohol gedronken?........wie heeft er nooit gekeken naar een persoon van het andere geslacht?................ieder maakt zijn keus en ieder doet zijn best en een ieder moet zijn daden verantwoorden aan allah op de dag des oordeels waar geen twijfel aan is!
beslama
ja maar zo kun je iedere meid.. die je kent.. een huwelijkskandidate noemen. enne je moet ned.. niet de schuld gaan geven dat je hier niet 100% volgens de islam kunt leven.. als je dat ECHT WILT dan lukt het ook.. dus..
die frietjes en soepjes.. enz.. kun je allemaaaaal overslaan.. dus daar ligt het echt niet aan.. maar meer aan de shitaan die op je inspeelt..
een vriendje mag je dan misschien niet hebben maar een huwelijks kandidaat wel!
wanneer is iemand bekend of onbekend??
als ik praat met een aanstaande huwlijkskandidaate die ik gisteren heb ontmoet, is zij nog steeds een onbekende.
Een vrouw is een huwelijkskandidate als je alleen met haar praat, haar kenbaar maakt dat je dat doet om haar te leren kennen om inchallah te gaan trouwen.
Een vrouw wordt jouw vriendin zodra er sprake is van fysiek contact. Dus: zoenen, handje vasthouden, armen over elkaar en dat soort dingen.
het probleem in nederland doet zich voor dat we hier niet in staat zijn 100% naar de islam te leven en dat zich dit gaat vertalen naar twee kanten toe, de slechte en de goedde maar men is vergeten dat het raadzaam is om het midden pad te volgen!
wie eet er nooit een frietje bij de patat boer? vaak is friet in varkens vet gebakken...........wie drinkt er nooit "cup a soup"? hier zit vaak varkens in.....wie bid er alle 5/7 gebeden op de juiste tijd?..........wie heeft er nooit een joint gerookt?...........wie heeft er nooit alcohol gedronken?........wie heeft er nooit gekeken naar een persoon van het andere geslacht?................ieder maakt zijn keus en ieder doet zijn best en een ieder moet zijn daden verantwoorden aan allah op de dag des oordeels waar geen twijfel aan is!
beslama
Ahmad, dat valt me tegen van je. Op deze manier kun je wel alles goedpraten. Een vrouw die zich laat ontmaagden voor het huwelijk? Ach, zegt Ahmad, er zijn toch mensen die in varkensvet gebakken friet eten?
Trouwens al die zaken zijn de minste wat een moslim kan doen. Vijf keer per dag bidden is toch normaal? Het niet drinken van alcohol is toch normaal? En het niet roken van een joint is ook normaal. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
P.S: het is een kleine moeite om bij de frietboer te informeren in wat voor vet hij bakt. Ik merk bij iedereen dat ze je dat heel graag willen vertellen, de meesten bakken overigens in plantaardig vet. Maar dit even terzijde.
Origineel gepost door angel20
* angel20 wil heel graag wat zeggen, maar ze gaat er zich niet mee bemoeien :D
Jammer, iedereen mag toch hier zijn of haar mening geven? Zolang je maar niet gaat schelden of onkuise bewoordingen gebruikt.
Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven, dat is het leuke van een discussie. Maar waarom ik mij er niet mee wil bemoeien, is omdat ik dan ga opkomen voor de zwakkere. Al zitten zij fout. En ik gebruik geen scheldwoorden of onkuise bewoordingen zoals jij dat noemt. Ik zal me nooit tot zo'n niveau verlagen. :)
Ga je gang.... zeg het maar.
Ik zeg ze toch ook dat het haram is om een relatie voor het huwelijk te hebben. Ik kom ook met bewijzen uit hadith en de koran, maar dat komt voor sommige mensen al gauw vijandig en aanvallend over. Daar kan ik zelf niks aan doen.
Chaimaa opende die topic naar aanleiding van mijn topic. Voor zover ik weet heb ik nog nooit gescholden.
sallem najib26,
Ik kan niet oordelen of jij hebt gescholden. Ik geloof je als je zegt dat het niet zo is.
Misschien moet je je reactie anders inpakken, anders verwoorden. De inhoud moet hetzelfde blijven. Maar misschien begrijpen ze de teksten die jij uit hadith en de koran haalt niet. Misschien kun je die anders formuleren. Ik weet dat er in de koran soms teksten staan, waar ik zo iets heb van wat wordt er nou mee bedoeld. Daarom kunnen ze zich aangevallen voelen.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
beslamma
angel20
Koranteksten en teksten uit de hadith ga ik niet anders formuleren. Dan zou ik een tafsiergeleerde moeten zijn en dat ben ik niet. Dus daar waag ik me niet aan.
beppie_truus
13-07-2002, 23:39
Origineel gepost door Najib26
Die meiden dwalen, hebben de islam nodig, dat is de enige hulp die ze kan helpen. Maar ik begrijp heel goed dat je tegenwoordig niet meer over de islam mag beginnen. Ze hebben liever dat ze tips geven als: dump die vriend en neem je vakantievriend. Is dat islam?
dit is dus wat ze bedoelt met alleen maar negatieve reacties in plaats dat je mensen iets nuttigs verteld sta je ze hier de les te lezen.
hmm ok misschien is het anders formuleren van de teksten niet echt goed idee.
Misschien kun je uitleggen wat er mee bedoeld wordt. dit voor al bij teksten die moeilijk te begrijpen zijn.
Ik ben geen islamgeleerde, maar ik zal het inchallah proberen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.