Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : de huwlijksnacht

Pagina's : [1] 2 3 4

moiself
21-08-2003, 14:48

Er zijn bepaalde regels m.b.t. de huwelijksnacht. Het is een nacht van verlegenheid, blijdschap en nieuwsgierigheid. · Vriendelijkheid tonen tegenover je vrouw wanneer je tot haar wenst te komen. Elkaar op het gemak stellen. · Het is aanbevolen om ‘doe’a’ (smeekbede) te doen. · Het bidden van de man en de vrouw samen. Het is aanbevolen voor de man en de vrouw om samen twee rakaat te verrichten, zodat ze in een reine staat gemeenschap kunnen hebben en Allah om hulp vragen. · Er moet een smeekbede gezegd worden als de man op het punt staat zijn vrouw te benaderen. · Hoe moet de man tot haar komen? Het is toegestaan voor een man zijn vrouw te benaderen in haar geslachtsdeel vanuit iedere richting die ze wensen. De profeet (vzmh) zei: “Van voren of van achteren, zolang het in het geslachsdeel is.” (Boechari & Moeslim) Gemeenschap is zeker aanbevolen in de Islam. Er is geen tijd en plaats aan gebonden voor wanneer men het behoort te doen, zolang het maar binnen de regels van de Islam is. Er zijn ook bonuspunten (hassanat) te krijgen als twee echtgenoten elkaar bevredigen. Hadith: “Twee echtgenoten die elkaar bevredigen is liefdadigheid (sadaqa) en voor alle twee is er een beloning.” Wanneer is het niet toegestaan om gemeenschap te hebben? Het is verboden (haram) voor een man om omgang te hebben met zijn vrouw als zij haar menstruatie heeft. Allah(swt) zegt in de Qor’aan: “En ze vragen jou over de menstruatie, zeg dat is iets schadelijks, vermijdt daarom (gemeenschap) met de vrouw. En nadert hun niet totdat ze rein zijn.” (2:222)

MoCrO_PRiDe
21-08-2003, 14:58
Origineel gepost door moiself Er zijn bepaalde regels m.b.t. de huwelijksnacht. Het is een nacht van verlegenheid, blijdschap en nieuwsgierigheid. · Vriendelijkheid tonen tegenover je vrouw wanneer je tot haar wenst te komen. Elkaar op het gemak stellen. · Het is aanbevolen om ‘doe’a’ (smeekbede) te doen. · Het bidden van de man en de vrouw samen. Het is aanbevolen voor de man en de vrouw om samen twee rakaat te verrichten, zodat ze in een reine staat gemeenschap kunnen hebben en Allah om hulp vragen. · Er moet een smeekbede gezegd worden als de man op het punt staat zijn vrouw te benaderen. · Hoe moet de man tot haar komen? Het is toegestaan voor een man zijn vrouw te benaderen in haar geslachtsdeel vanuit iedere richting die ze wensen. De profeet (vzmh) zei: “Van voren of van achteren, zolang het in het geslachsdeel is.” (Boechari & Moeslim) Gemeenschap is zeker aanbevolen in de Islam. Er is geen tijd en plaats aan gebonden voor wanneer men het behoort te doen, zolang het maar binnen de regels van de Islam is. Er zijn ook bonuspunten (hassanat) te krijgen als twee echtgenoten elkaar bevredigen. Hadith: “Twee echtgenoten die elkaar bevredigen is liefdadigheid (sadaqa) en voor alle twee is er een beloning.” Wanneer is het niet toegestaan om gemeenschap te hebben? Het is verboden (haram) voor een man om omgang te hebben met zijn vrouw als zij haar menstruatie heeft. Allah(swt) zegt in de Qor’aan: “En ze vragen jou over de menstruatie, zeg dat is iets schadelijks, vermijdt daarom (gemeenschap) met de vrouw. En nadert hun niet totdat ze rein zijn.” (2:222) ik zie dat dat nie jou woorden zijn...:haha: hoe kom je aan deze INFO?!?!

Chaimae
21-08-2003, 14:59
Oeeee...Tnxxxxxx.....Iemand vroeg er gister nog om aan mij..:D :goedzo: Ps:Ben je al over die angst heen? :D

moiself
21-08-2003, 15:00
geen dank mensen voor meer info www.anajaat.com en voor jou natuurlijk appelsientje

MoCrO_PRiDe
21-08-2003, 15:00

weyooooooooooooooow chaimae die AVATAR is wel mooi en die ondertekening ook...:goedzo:

Chaimae
21-08-2003, 15:01
MP: Tnxxx...:o:o Ondertekening zelf gemaakt..:bril: :D

moiself
21-08-2003, 15:03
Origineel gepost door Chaimae Oeeee...Tnxxxxxx.....Iemand vroeg er gister nog om aan mij..:D :goedzo: Ps:Ben je al over die angst heen? :D neej :( het blijft pijn doen

MoCrO_PRiDe
21-08-2003, 15:04
ewa laila wat bedoelde je gister met B??!?!??!?!?!

Chaimae
21-08-2003, 15:06
Nee joh....Je moet nie zo denken.. Want ten eerste: We zijn hier nog te jong voor..:D Ten tweede..Als je zo denkt gaat het zeker pijn doen...Ten derde..Je krijgt vast een heeleee lieve man! :D Just Relaxxxxxxxxxxx...:D

moiself
21-08-2003, 15:07
Origineel gepost door Chaimae Nee joh....Je moet nie zo denken.. Want ten eerste: We zijn hier nog te jong voor..:D Ten tweede..Als je zo denkt gaat het zeker pijn doen...Ten derde..Je krijgt vast een heeleee lieve man! :D Just Relaxxxxxxxxxxx...:D hahaha inscha`Allah insch`Allah en ook jij zal Inscha`Allah jou droom ventje ontmoeten ;)

moiself
21-08-2003, 15:08
Origineel gepost door MoCrO_PRiDe ewa laila wat bedoelde je gister met B??!?!??!?!?! w8 ik kom online :D

Chaimae
21-08-2003, 15:08
:hihi: Insha'allah...:) :D Ik houd van dit onderwerp..:D

Atlas_Gebergte
21-08-2003, 15:09
Sallaam heel goed dat je het hier hebt neergezet zuster, maar deze info wist ik hamdoulillah al. Wa Sallaam Alikoum

moiself
21-08-2003, 15:09
tuurlijk negeer ik jou niet mijn lieve appelsientje :D doe ik nooit :D

MoCrO_PRiDe
21-08-2003, 15:10

Origineel gepost door moiself w8 ik kom online :D neej maar ikke nie......ik wil nie online gaan anders gaat iedereen praten en daar heb ik geen zin in.....

Pagina's : [1] 2 3 4