Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Emancipatie?

SoulDiva
21-08-2003, 13:19

hey Ik vroeg me af als jullie vrouwen al geintegreerd waren,ik bedoel zijn jullie zo de "independent woman" of zijn jullie vrouwen die gewoon thuis zitten,geen mening durven te zeggen en noem maar op,als jullie dinsdag Ned 2 hebben gekeken om 23.20 dan weten jullie wel wa ik bedoel ;) Voor de mannen,willen jullie een vrouw die geëmancipeerd is of een vrouw die gewoon thuis zit enzoverder? Ik vroeg me dit gewoon af na die ene reportage www.looknmeet.be/esmarokina (http://www.looknmeet.be/esmarokina)

Najib26
21-08-2003, 13:30
Wat is emancipatie en integratie? IS dat een vrouw in korte rok, en strakke kleding? Zo ja, dan hoef ik haar niet.

Ziezo
21-08-2003, 13:30
Beste SoulDiva, Als je naar de toekomst kijkt, lijkt het me verstandiger om een vrouw te hebben die op haar beide benen kan staan. Uit economisch redenen is het ook verstandig, dat de vrouw ook haar werk en carriere heeft. We kunnen niet terug in de tijd, het wordt ons opgedrongen om mee te gaan in de tijd.

Classy.Lady
21-08-2003, 13:33
Emancipatie is datgene waar je zelf voor kiest ipv wat de media jou voorschiet als zogenaamde emancipatie... Waarom zou een vrouw die ervoor kiest om thuis te blijven en haar tijd, energie en warmte aan haar gezin wil besteden niet "Ontwikkeld" mogen zijn? Want dat is het wat ik er meestal van begrijp...Emancipatie=Ontwikkeling voor vele.. Maar nog een ding...? Wanneer is deze zogenaamde emancipatie ontstaan? Is dit niet het periode geweest dat de vrouwen in de westerse wereld na een hevige opstand stukje voor stukje hen rechten begonnen te krijgen? En was dit niet de periode dat de femnisten op duikten? Waren deze zogenaamde rechten die deze vrouwen kregen, geen rechten die de Islam de vrouw al eeuwen van tevoren had gegegeven? Zo vanwaar die heisa voor een Moslima over Emancipatie? Onze rechten hebben wij al van de Islam gekregen... Onze postitie is duidelijk... Onze doelen zijn gericht.. En ontwikkeling is een verplichte onderdeel hiervan die de Islam vanaf het begin al als plicht aan ons heeft opgemaakt... En nogmaals dan, vanwaar die heisa voor een Moslima over Emancipatie? Nie aanvallend bedoeld hoor Sista SoulDiva..Dit is even een algemeen stukje wat in me opkwam..;)

beetjeverlegen
21-08-2003, 13:34

Origineel gepost door SoulDiva hey Ik vroeg me af als jullie vrouwen al geintegreerd waren,ik bedoel zijn jullie zo de "independent woman" of zijn jullie vrouwen die gewoon thuis zitten,geen mening durven te zeggen en noem maar op,als jullie dinsdag Ned 2 hebben gekeken om 23.20 dan weten jullie wel wa ik bedoel ;) Voor de mannen,willen jullie een vrouw die geëmancipeerd is of een vrouw die gewoon thuis zit enzoverder? Ik vroeg me dit gewoon af na die ene reportage www.looknmeet.be/esmarokina (http://www.looknmeet.be/esmarokina) Volgens mij haal jij de begrippen emancipatie en intergratie door elkaar, ik weet dus niet precies wat jij voor antwoord verwacht? :zwaai:

Classy.Lady
21-08-2003, 14:09
Origineel gepost door Miss_Magrebia SadGirl RuleZ :goedzo: Mijn gedachten --> Jouw woorden!!!! Komt omdat er aan jou gedachten niets aan te schorten valt.. :goedzo:

Classy.Lady
21-08-2003, 14:12
Origineel gepost door Miss_Magrebia :hihi: :stout:

noortje2003
23-08-2003, 00:35
Ik vind zelf dat de vrouw van nu (ook) zelfstandig voor zich zelf zou moeten kunnen zorgen en haar kinderen, maar als de man nog leeft en ze nog getrouwd zijn is het een ander verhaal. Ik zelf als ik getrouwd ben is mijn man ook de man en ik ben zijn vrouw, hij is iets hoger dan ik maar dat wil ik ook. Als hij me in principe zou vragen ga dit voor me doen of dat doe ik het ook. Want hoe je het went of keert een vrouw is een vrouw en een man is een man. er moet wel wederzijds respect zijn, vertrouwen en eerlijkheid.ewwwaaa het wordt voor mij lang wachten denk ik voor dat ik die prins vind

SarahBlue
23-08-2003, 01:29
Origineel gepost door SadGirl2003 Emancipatie is datgene waar je zelf voor kiest ipv wat de media jou voorschiet als zogenaamde emancipatie... Waarom zou een vrouw die ervoor kiest om thuis te blijven en haar tijd, energie en warmte aan haar gezin wil besteden niet "Ontwikkeld" mogen zijn? Want dat is het wat ik er meestal van begrijp...Emancipatie=Ontwikkeling voor vele.. Maar nog een ding...? Wanneer is deze zogenaamde emancipatie ontstaan? Is dit niet het periode geweest dat de vrouwen in de westerse wereld na een hevige opstand stukje voor stukje hen rechten begonnen te krijgen? En was dit niet de periode dat de femnisten op duikten? Waren deze zogenaamde rechten die deze vrouwen kregen, geen rechten die de Islam de vrouw al eeuwen van tevoren had gegegeven? Zo vanwaar die heisa voor een Moslima over Emancipatie? Onze rechten hebben wij al van de Islam gekregen... Onze postitie is duidelijk... Onze doelen zijn gericht.. En ontwikkeling is een verplichte onderdeel hiervan die de Islam vanaf het begin al als plicht aan ons heeft opgemaakt... En nogmaals dan, vanwaar die heisa voor een Moslima over Emancipatie? Nie aanvallend bedoeld hoor Sista SoulDiva..Dit is even een algemeen stukje wat in me opkwam..;) :hoedaf: Toppertje!

SoulDiva
23-08-2003, 16:13
beetje verlegen,ik zat met integratie in mijn hoofd dus ik heb da onbewust geschreven, sorry ik bedoel voor de andere een vrouw die op haar eigen benen staat, mee kunnen beslissen in de politiek of iets anders,niet dat je uw vrijheid gaat misbruiken en andere slechte zakens daarmee doet. SadGirl,wat jij hebt gezegd is echt wijs, ik heb dat helemaal niet als een aanval beschouwd. beslama iedereen

SoulDiva
24-08-2003, 16:05
Origineel gepost door SoulDiva beetje verlegen,ik zat met integratie in mijn hoofd dus ik heb da onbewust geschreven, sorry ik bedoel voor de andere een vrouw die op haar eigen benen staat, mee kunnen beslissen in de politiek of iets anders,niet dat je uw vrijheid gaat misbruiken en andere slechte zakens daarmee doet. SadGirl,wat jij hebt gezegd is echt wijs, ik heb dat helemaal niet als een aanval beschouwd. beslama iedereen verlegen?da moest er nie staan,ik bedoel vergist okay

SoulDiva
24-08-2003, 16:06
chabab, wa is?