Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat moet ze doen?

LZN
13-07-2002, 00:15

Salaam, Mijn beste vriendin is net een jaar getrouwd en is nu hoogzwanger. Het probleem is echter dat haar man haar gedurende hun hele relatie al zwaar mishandeld. Omdat de band tussen haar en zijn familie zo goed is en omdat ze veel van hem houdt durft ze niemand er wat van te vertellen. Dit meisje is een goede moslima, maar ik zie haar helemaal wegkwijnen. Ze heeft mij als enige in vertrouwen genomen en ik weet gewoon niet meer wat ik haar kan adviseren, zeker ook omdat zij Marokaanse is en ik ben een moslima uit Indonesiƫ. Ook al is ons geloof hetzelfde, onze gebruiken en normen wijken toch iets af. Kan iemand mij hier misschien mee helpen?.

beppie_truus
13-07-2002, 00:28
Origineel gepost door Soraya1 Salaam, Mijn beste vriendin is net een jaar getrouwd en is nu hoogzwanger. Het probleem is echter dat haar man haar gedurende hun hele relatie al zwaar mishandeld. Omdat de band tussen haar en zijn familie zo goed is en omdat ze veel van hem houdt durft ze niemand er wat van te vertellen. Dit meisje is een goede moslima, maar ik zie haar helemaal wegkwijnen. Ze heeft mij als enige in vertrouwen genomen en ik weet gewoon niet meer wat ik haar kan adviseren, zeker ook omdat zij Marokaanse is en ik ben een moslima uit Indonesiƫ. Ook al is ons geloof hetzelfde, onze gebruiken en normen wijken toch iets af. Kan iemand mij hier misschien mee helpen? als ze echt zo een goede moslima is dan moet ze de waarheid vertellen aan de mensen die het aangaat.

alhoceima
13-07-2002, 00:44
Salaam Alaikoem Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het echt goed van je vind, dat je je vriendin op deze manier probeert te helpen, wallah geen een vrouw verdient het om op deze manier behandeld te worden,....vooral nu ze hoogzwanger is...echt een moeilijke situatie...de situatie waar je vriendin in zit komt helaas wel vaak voor, helaas... :( maar goed het is moeilijk omdat deze dames vaak ook denken aan "wat de mensen wel niet zullen zeggen" dat is vaak de reden waarom ze niet zo gauw bij hun man weggaan... Wat jij kan doen is je vriendin zoveel mogelijk blijven steunen, haar raad geven, mishandeling is geen grap het kan een mens echt geestelijk kapot maken. Persoonlijk denk ik als een man en vrouw niet zelf hun huwelijk kunnen redden....dan kan niemand anders daarbij helpen, het is de man van je vriendin die hier een probleem heeft, ten eerste moet hij dat inzien...ten tweede moet hij er iets aan willen doen.....maar ik geloof dat als jouw vriendin het geduld heeft, dat insjaAllah als goed komt...en dat hoop ik echt voor jouw vriendin, ik wens haar veel sterkte toe. Salaam Alaikoem

Abagoedam
13-07-2002, 00:49
salaam allemaal ik vind dat beppi gelijk heeft. ze moet gewoon da waarheid vertellen aan de mensen die het aangaat. ik heb ook een meisje gekend die de zelfde probleem heeft als jou vriendin. en die heeft het ook zo opgelost. en geloof mij nou maar die heeft het echt aan de stok gehad met zijn famillie vooral zijn broers waren aardig boos op hem. een van zijn broer had gedreigd hem in mekaar te slaan als hij haar nog durfde aan te raken. en luister meid ik begrijp dat het moeilijk voor haar is en vooral omdat ze veel van hem houdt. maar ze moet juist vroeg dan laat ingrijpen. want je weet maar nooit wat hij nog meer in zijn hoodf haalt dan alleen maar slaan. erg hoor dat dit nog voorkomt een volwassene slaan. waar gaat het heen met dit wereld.

beppie_truus
13-07-2002, 00:53

Origineel gepost door Abagoedam salaam allemaal ik vind dat beppi gelijk heeft. ze moet gewoon da waarheid vertellen aan de mensen die het aangaat. ik heb ook een meisje gekend die de zelfde probleem heeft als jou vriendin. en die heeft het ook zo opgelost. en geloof mij nou maar die heeft het echt aan de stok gehad met zijn famillie vooral zijn broers waren aardig boos op hem. een van zijn broer had gedreigd hem in mekaar te slaan als hij haar nog durfde aan te raken. en luister meid ik begrijp dat het moeilijk voor haar is en vooral omdat ze veel van hem houdt. maar ze moet juist vroeg dan laat ingrijpen. want je weet maar nooit wat hij nog meer in zijn hoodf haalt dan alleen maar slaan. erg hoor dat dit nog voorkomt een volwassene slaan. waar gaat het heen met dit wereld. thnx ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik het jammer vindt dat sommige mensen met houden van alles proberen goed te praten. ik vind dat geweld nooit is goed te praten voor zover ik namelijk weer doet houden van geen pijn.

semmia20
08-08-2002, 23:51
Soraya ze moet heel veel bidden en vooral in de nacht rond tweeen en veel dua doen, god verhoort de dua van een onderdrukte altijd!