Bekijk originele versie : Wat als je man dingen gaat verbieden?
La_Femme_Nikita
21-08-2003, 10:54
Luister je of negeer je hem? :ego:
zinalady
21-08-2003, 10:57
ALs ik iets haat is het dat een man gaat zeggen....JE MOET dit doen en MAG dat niet doen bla bla bla.....that's all BULL!!!!
KIjk als hij er gewoon op een normale manier met mij over praat.....en zegt ik vind het niet leuk of zou je het niet voor mij willen doen.....DAt is dan een andere zaak.
IK zal dan sneller er mee stoppen of er tenminstte echt goed over nadenken.
HIJ mag en kan mij niet veranderen.
DUs als hij weet dat ik ( voor het huwelijk) graag carriere wil maken en of veel met vriendinnen optrek dan kan hij niet van mij verwachten dat zodra we getrouwd zijn dat ik dan ineens alles opgeef.
Dus het ligt eraan wat hij van mij verlangt!
'wat zou jij doen?
La_Femme_Nikita
21-08-2003, 11:01
Origineel gepost door zinalady
ALs ik iets haat is het dat een man gaat zeggen....JE MOET dit doen en MAG dat niet doen bla bla bla.....that's all BULL!!!!
KIjk als hij er gewoon op een normale manier met mij over praat.....en zegt ik vind het niet leuk of zou je het niet voor mij willen doen.....DAt is dan een andere zaak.
IK zal dan sneller er mee stoppen of er tenminstte echt goed over nadenken.
HIJ mag en kan mij niet veranderen.
DUs als hij weet dat ik ( voor het huwelijk) graag carriere wil maken en of veel met vriendinnen optrek dan kan hij niet van mij verwachten dat zodra we getrouwd zijn dat ik dan ineens alles opgeef.
Dus het ligt eraan wat hij van mij verlangt!
'wat zou jij doen?
Als hij mij dingen zou verbieden die naar mijn mening gewoon kunnen in de islam dan zou ik tegen hem zeggen we pakken de koran erbij en dan komen we tot een beslissing zegt hij nee dan negeer ik hem denk ik!!
Atlas_Gebergte
21-08-2003, 11:03
Het ligt eraan wat hij mij verbied, als het om islamitische redenen gaat, dan luister ik wel, want je beter van je man meer leren van de islam dan slechte dingen gaan doen. Maar cumminicatie in een huwelijk is heel belangrijk, dus praten niet zwijgen.
Wa Sallaam Alikoum
zinalady
21-08-2003, 11:04
Maar als het dus b.v iets anders is iets wat niet met de islam te maken heeft.......iets wat jij echt heel graag wilt....maar hij zegt bot weg zonder aan jou gevoel te denken zo van NEe....waag het niet om het toch te doen....doe je het dan ook niet?? terwijl jij het zooooooooooo Graag wilt?!!!!!
Hmmmm ben benieuwd
Ik hoor dat in veel huwelijken de man zijn "macht" probeert door te schemeren aan de vrouw. Je moet daar meteen goed over praten en duidelijk maken wat zijn positie is.
Sweet_Diamond
21-08-2003, 12:56
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Het ligt eraan wat hij mij verbied, als het om islamitische redenen gaat, dan luister ik wel, want je beter van je man meer leren van de islam dan slechte dingen gaan doen. Maar cumminicatie in een huwelijk is heel belangrijk, dus praten niet zwijgen.
Wa Sallaam Alikoum
Om islamitische redenen helemaal, maar t kan toch ook dat hij dagelijkse dingetjes verbied.....waar jij zelf niets slecht inziet maar hij wel, bijv.met vriendinnen de stad in of naar de bioscoop......er zullen heus wel mannen zijn die t goed vinden, en genoeg die t absoluut niet willen.......toch?
Ik zou haar alleen dingen verbieden die tegen de islam zijn. Maar je kunt van te voren wel inschatten hoe iemand is. Dus ik denk dat ik mijn toekomstige niet zoveel hoef te verbieden. Want ik ben niet van plan om met een vrouw te trouwen die naar rai-party's of concerten wil. Maar belangrijk is, is dat je je vrouw overtuigt waarom iets niet kan. Als iets haram is, leg je uit waarom en geef je haar de bewijzen uit de koran en hadith. Dat zal ze sneller accepteren dan dat je alleen zegt: over mijn lijk ga je nu het huis uit.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.