Bekijk originele versie : Je eigen keuzes kunnen maken.
Miss_Magrebia
05-02-2007, 14:39
Ik ben zeer zeker voor je eigen keuzes maken. Kan zijn dat je bepaalde meningen van dierbaren waardeert ( oudere zus, goeie vriendin en ouders ) . Zolang je keueze islamitisch onderbouwt is moet daar geen enkel probleem mee zijn en hebben andere weinig in te brengen.
Uiteindelijk zal ik degen zijn die met die man onder een dak gaat wonen, niet mijn famillie, vriendenkring etc. De meeste zijn oud en wijs genoeg om zelf beslisingen te maken.
Ouders draaien meestal wel bij, vergeet niet dat vooral ouders het beste met je voor hebben.
http://media.marokko.nl/wg/img/banner.gif (http://ads.marokkomedia.nl/adclick.php?bannerid=719&dest=http%3A%2F%2Fwensenengrenzen.marokko.nl%2Find ex.php%3Fnav%3Dfront%26tid%3D3)
marocloubna
05-02-2007, 15:28
Ik dacht eerst ook zo, maar toen mijn bijna ex om mijn hand kwam vragen was mijn moeder er een beetje op tegen, niet om het feit dat het geen goede jongen is ofzo, maar meer omdat ze wist dat ik het niet aan zou kunnen om naar Spanje te gaan enz.
Ik heb er toch voor gevochten en later is ze bij gedraaid. Achter af is het toch niks geworden en nu ga ik alweer scheiden.
En dan denk ik, zie je. Had ik toch maar naar mijn moeder geluisterd vanaf dag 1, dan had ik me veel moeite bespaard....... Want uiteindelijk had mijn moeder toch gelijk......
Ik denk dat het daarom toch wel belangrijk is om naar je ouders te luisteren. Ze keuren neem ik aan niet zo maar iets af......
Gayr Inshallah...........
weddingplanner1
05-02-2007, 15:35
Ik dacht eerst ook zo, maar toen mijn bijna ex om mijn hand kwam vragen was mijn moeder er een beetje op tegen, niet om het feit dat het geen goede jongen is ofzo, maar meer omdat ze wist dat ik het niet aan zou kunnen om naar Spanje te gaan enz.
Ik heb er toch voor gevochten en later is ze bij gedraaid. Achter af is het toch niks geworden en nu ga ik alweer scheiden.
En dan denk ik, zie je. Had ik toch maar naar mijn moeder geluisterd vanaf dag 1, dan had ik me veel moeite bespaard....... Want uiteindelijk had mijn moeder toch gelijk......
Ik denk dat het daarom toch wel belangrijk is om naar je ouders te luisteren. Ze keuren neem ik aan niet zo maar iets af......
Van dit verhaal leren wij weer allemaal van....
En zeker dat je moeder gewoon het beste wil voor haar dochter....
HoneyBee
05-02-2007, 15:38
Maar bedenk ook dat alles elmektab is. Je zou met deze man trouwen maar je zou ook weer van hem scheiden. We moeten inderdaad wel naar onze ouders luisteren omdat zij het beste met ons voor hebben maar ik denk dat je je zelf niet te veel de schuld moet geven. Alhamdullilah ben je er snel genoeg achter gekomen dat het niet zou werken tussen jullie.
marocloubna
05-02-2007, 15:42
Van dit verhaal leren wij weer allemaal van....
En zeker dat je moeder gewoon het beste wil voor haar dochter....
Zeker weten!!!! Hun mening is heel belangrijk heb ik geleerd!!
marocloubna
05-02-2007, 15:44
Maar bedenk ook dat alles elmektab is. Je zou met deze man trouwen maar je zou ook weer van hem scheiden. We moeten inderdaad wel naar onze ouders luisteren omdat zij het beste met ons voor hebben maar ik denk dat je je zelf niet te veel de schuld moet geven. Alhamdullilah ben je er snel genoeg achter gekomen dat het niet zou werken tussen jullie.
De gedachte dat alles elmekteb is heeft mijn hoofd koel gehouden..
Ik ben aan de andere kant weer blij dat het zo moest lopen, want ik heb hier heel veel van geleerd en je gaat je ouders NOG MEER waarderen dan je al deed, dat is dus alleen maar goed........
HoneyBee
05-02-2007, 15:51
De gedachte dat alles elmekteb is heeft mijn hoofd koel gehouden..
Ik ben aan de andere kant weer blij dat het zo moest lopen, want ik heb hier heel veel van geleerd en je gaat je ouders NOG MEER waarderen dan je al deed, dat is dus alleen maar goed........
Een wijze les dus. Kan soms goed zijn inderdaad. :goedzo:
Miss_Magrebia
07-02-2007, 11:39
ouders draaien altijd bij.....
wat als je ouders zeggen je mag niet met die jongen trouwen vanwege familie achtergrond, ras, nationaliteit, of van andere stad in marokko net als riffie enz
zouden jullie er voor vechten of zouden jullie hem laten gaan en naar je ouders luisteren.... ook al ben je het er niet mee eens wat ze hebben gezegd???
Dat is niet islamitisch onderbouw door de ouders, een moslim = een moslim. Ouders die onderscheid maken in afkomt, ras zijn in mijn ogen net zo erg als mensen met rasitische trekken.
Maroc_Meissie
07-02-2007, 12:11
Is dat je kindje in die avatar?
Zo ja; zou je terug willen naar het verleden en alles anders hebben willen doen en je prinsesje willen missen?
Als je moeder zegt dat iets niet gaat lukken moet je het niet doen dat heb ik ervaren.
marocloubna
07-02-2007, 14:10
Is dat je kindje in die avatar?
Zo ja; zou je terug willen naar het verleden en alles anders hebben willen doen en je prinsesje willen missen?
Nee schat, dat is mijn neefje Aymen uit Spanje :D
Ik ben op papier getrouwd, maar had nog geen bruiloft gegeven.......
Als ik terug naar het verleden zou kunnen gaan dan had ik nog gewacht met zewzia, het zou dan een stuk makkelijker zijn, snap je........
LellaSoukaina
08-02-2007, 11:14
ik heb op mn werk mn grote liefde gevonden, we zijn elkaars beste maatjes en we houden zoveel van elkaar dat we niet meer zonder elkaar kunnen!!
Zijn familie heeft mij geaccepteerd. en alles kan zo geregeld worden! Alleen 1 probleem, mn moeder heeft afspraken gemaakt met een familie in Marokko. We kennen ze al jaren, alleen ik heb ze in geen jaren meer gezien. Mn moeder wilt mij aan hun zoon geven, en ze hebben alles geregeld. Ik wil niet, en dat weet mn moeder, maar ze zegt dat ik niet aan mezelf moet denken, maar ook aan de familie, en dat ik moet kiezen met mn verstand en niet met mn hart!! Dat die jongen mij gelukkig kan maken, en mij alles kan bieden, wat ik heb gemist in mn leven.
Ik heb veel meegemaakt, en ik ben nog maar 19. Ik heb mn moeder 2x bijna verloren aan kanker, ik heb altijd aan haar zij gestaan. Mn ouders zijn gescheiden, en ik ken mn vaderniet, weet alleen dat ie hertrouwd is, en een nieuw gezin heeft. Mn moeder heeft me alleen opgevoed. Dat heeft ze goed gedaan, dat hoort ze vaak! ik ben dan ook trots op dr, en ze was mn grote voorbeeld, alleen nu niet meer!!
Ik weet dat mn moeder het beste voor me wilt, maar waarom met die jongen in Marokko trouwen, als ik hier iemand heb, die voor mij door het vuur zou gaan....? Ik huil al dagen. kan niks meer eten, slapen ook niet, en voel me langzaam leeglopen.... Wat moet ik nu?? Wie kan mij verder helpen? Als het kon, had ik zelf naar Marokko gebeld, en alles stop laten zetten, maar dat klinkt makkelijker dan dat het is!!
Er is namelijk nog 1 probleem, het echte probleem....
Het gaat om mn "schoonvader"... Hij driegt mn familie, als ik niet met zijn zoon triwu, dan trouw ik nooit niet, met niemand, en zal onze familie geen enkele goede dag meer zien... Hij is F'kih, en hij is heel sterk! Ik wil het niet op mn geweten hebben dat er iets gebeurd met mn familie, of met de jongen hier! Als hij er achter komt, dat ik iemand hier leuk vind, dan maakt hij hem gek, of erger....
Wat moet ik nu?? Mn moeder blijft met dit doorgaan door angst! Ze weet dat ik niet gelukkig ben!! Ik bid elke dag, dat Allah mij een oplossing kan geven, maar ik ben ook bang!! Ik vraag eidereen die dit leest, om met me mee te bidden!! Ik hou van de jongen hier!! En hij houdt van mij, en heeft er alles voor over!! Hij weet het hele verhaal, en hij zegt dat ik niet bang moet zijn, en dat we moeten vechten, en bidden!! Dat is wel zo, maar toch...
Please help mij!! Ik weet niet weer wat ik moet doen!!
Help jullie zuster in nood!!! Ik smeek het jullie!!!
Een kus en een traan...
....van mij!
marocloubna
08-02-2007, 11:59
ik heb op mn werk mn grote liefde gevonden, we zijn elkaars beste maatjes en we houden zoveel van elkaar dat we niet meer zonder elkaar kunnen!!
Zijn familie heeft mij geaccepteerd. en alles kan zo geregeld worden! Alleen 1 probleem, mn moeder heeft afspraken gemaakt met een familie in Marokko. We kennen ze al jaren, alleen ik heb ze in geen jaren meer gezien. Mn moeder wilt mij aan hun zoon geven, en ze hebben alles geregeld. Ik wil niet, en dat weet mn moeder, maar ze zegt dat ik niet aan mezelf moet denken, maar ook aan de familie, en dat ik moet kiezen met mn verstand en niet met mn hart!! Dat die jongen mij gelukkig kan maken, en mij alles kan bieden, wat ik heb gemist in mn leven.
Ik heb veel meegemaakt, en ik ben nog maar 19. Ik heb mn moeder 2x bijna verloren aan kanker, ik heb altijd aan haar zij gestaan. Mn ouders zijn gescheiden, en ik ken mn vaderniet, weet alleen dat ie hertrouwd is, en een nieuw gezin heeft. Mn moeder heeft me alleen opgevoed. Dat heeft ze goed gedaan, dat hoort ze vaak! ik ben dan ook trots op dr, en ze was mn grote voorbeeld, alleen nu niet meer!!
Ik weet dat mn moeder het beste voor me wilt, maar waarom met die jongen in Marokko trouwen, als ik hier iemand heb, die voor mij door het vuur zou gaan....? Ik huil al dagen. kan niks meer eten, slapen ook niet, en voel me langzaam leeglopen.... Wat moet ik nu?? Wie kan mij verder helpen? Als het kon, had ik zelf naar Marokko gebeld, en alles stop laten zetten, maar dat klinkt makkelijker dan dat het is!!
Er is namelijk nog 1 probleem, het echte probleem....
Het gaat om mn "schoonvader"... Hij driegt mn familie, als ik niet met zijn zoon triwu, dan trouw ik nooit niet, met niemand, en zal onze familie geen enkele goede dag meer zien... Hij is F'kih, en hij is heel sterk! Ik wil het niet op mn geweten hebben dat er iets gebeurd met mn familie, of met de jongen hier! Als hij er achter komt, dat ik iemand hier leuk vind, dan maakt hij hem gek, of erger....
Wat moet ik nu?? Mn moeder blijft met dit doorgaan door angst! Ze weet dat ik niet gelukkig ben!! Ik bid elke dag, dat Allah mij een oplossing kan geven, maar ik ben ook bang!! Ik vraag eidereen die dit leest, om met me mee te bidden!! Ik hou van de jongen hier!! En hij houdt van mij, en heeft er alles voor over!! Hij weet het hele verhaal, en hij zegt dat ik niet bang moet zijn, en dat we moeten vechten, en bidden!! Dat is wel zo, maar toch...
Please help mij!! Ik weet niet weer wat ik moet doen!!
Help jullie zuster in nood!!! Ik smeek het jullie!!!
Een kus en een traan...
....van mij!
Jou verhaal heeft me echt gegrepen!!!! :traan1:
Ik zal zeker dou3a voor je doen, Inshallah en praat veel met je moeder hierover en overtuig haar van je keuze.......
Die man in Marokko die denkt dat ie heel wat kan doen heeft een grote mond, maar als puntje bij paaltje komt zal ie jullie niks doen, Bi Idni Allah!!!!
Bid daarom veel en maak veel dou3a's........
Rayhana23
08-02-2007, 12:05
Je schoonvader heeft jullie levens niet in zijn handen en moet je natuurlijk niet geloven als hij jullie opschrikt.
Als er toch iets met jullie zou gebeuren dan komt het van ALLAH - is el mekteb en zeker niet van hem
Vraag ALLAH om hulp
Bid Salaat Istighara en zie hoe jij je erna voelt en je kunt zelf beslissen.
Ik weet dat je moeder liever heeft dat je met de jongen uit Marokko trouwt, maar ik zou zeggen volg je hart
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.