Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mijn zoontje heeft koorts en ik raak in paniek

Pagina's : [1] 2 3

Saloua1978
03-02-2007, 19:13

Help, mijn zoontje heeft sinds vanncht koorts meskien. Ik heb hem al 3 zetpillen gegeven (het maximle dus) maar hij de koorts blijft terugkomen. Heb op internet gekeken en daar staat dat je pas na 3 dagen koorts contact moet opnemen met de huisarts. Ik twijfel eigenlijk om nu al te bellen met de doktersdienst. Hij heeft vannacht ook overgegeven meskien. :traan1: Na wanneer bellen jullie de huisarts?

linatetouania
03-02-2007, 19:15
Hier een tip om de koorts te laten zakken....ik had toenertijd met mijn zoontje een handdoek helemaal koud nat gemaakt...en over hem heen gewikkeld....hij had wel gehuild maar na een paar seconden vond hij het wel lekker...en dat herhaald ik een paar keer...moet zeggen dat zijn koorts daarna wel was gezakt!! Tip gekregen van een neef van mijn man uit marokko.....

oem_mujahid2
03-02-2007, 19:17
Assalaam oe alaikoem, Allahi sjafic, amin. Hoe oud is je zoontje en hoe hoog is zijn koorts? Koorts kan niet zoveel kwaad opzich, kinderen hebben snel koorts. Mijn zoontje had laatst 40,5 koorts ik heb de huisarts gebeld en die zei dat ik een paar dagen moest afwachten of het zou zakken, na een aantal dagen bleef hij koorts houden en toen bleek dat ie oorontsteking aan beide oortjes had. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt en als je het niet vertrouwd gewoon bellen. Succes, wasalaam x

oem_mujahid2
03-02-2007, 19:18
Hoe kan het dat je kind koorts krijgt? Koorts is op zichzelf geen ziekte. Een stijging in de lichaamstemperatuur geeft aan dat er ergens in het lichaam iets mis is, waardoor de temperatuur wordt verhoogd. Meestal wordt de temperatuurstijging veroorzaakt door een infectie. Je kind kan een infectie oplopen wanneer er bacteriën of een virus zijn lichaam binnendringen. Het lichaam van je kind zal zich tegen deze indringers verzetten door de temperatuur te verhogen. Koorts is dan ook een natuurlijke afweerreactie van het lichaam tegen ziekteverwekkers. Bij een hogere temperatuur is het lichaam beter in staat om zich te verzetten tegen bacteriën en virussen. Bovendien kunnen de ziekteverwekkers zelf over het algemeen juist erg slecht tegen een hogere temperatuur. De meeste bacteriën sterven bij een te hoge temperatuur. Zodra de vijandelijke cellen zijn gedood door het afweersysteem van het lichaam, verdwijnt de koorts vaak vanzelf. Wat kun je doen als je kind koorts heeft? Temperatuur opnemen Veel laten drinken Luchtige kleding en beddengoed Temperatuur opnemen Als je denkt dat je kind koorts heeft, kun je de temperatuur opnemen met een koortsthermometer. Tegenwoordig is er een oorthermometer verkrijgbaar die al na een paar seconden de lichaamstemperatuur van je kind weergeeft. Dit is een erg snelle en makkelijke manier voor het bepalen van de temperatuur. Natuurlijk kun je de temperatuur van je kind ook meten met behulp van een normale koortsthermometer. Je krijgt het meest betrouwbare resultaat wanneer je de thermometer ongeveer één centimeter in de anus steekt en vervolgens één minuut wacht voordat je de temperatuur afleest. Daarnaast kun je de temperatuur van je kind ook onder zijn tong of onder zijn oksel meten. Deze metingen zijn echter minder betrouwbaar. Om toch een indicatie te krijgen van de temperatuur van je kind, moet je op deze plaatsen bovendien langer achter elkaar meten. Drie minuten zijn meestal wel genoeg. Als je de temperatuur van je kind onder zijn tong meet, bestaat overigens het gevaar dat je kind de thermometer kapotbijt. Veel laten drinken Wanneer je kind koorts heeft, is het erg belangrijk om ervoor te zorgen dat hij genoeg drinkt. Omdat de lichaamstemperatuur van je kind hoger ligt dan normaal, zal hij tijdens een koortsaanval meer vocht verliezen. Je zult merken dat je kind zweet en klammer aanvoelt dan anders. Waarschijnlijk heeft je kind als hij koorts heeft, minder zin om te drinken. Dit komt omdat hij zich niet lekker voelt. Juist dan is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je kind voldoende vocht binnenkrijgt. Daarmee voorkom je namelijk dat je kind uitdroogt. Het gevaar van uitdroging is nog groter wanneer je kind naast koorts ook last heeft van diarree of moet overgeven. Dan is het vochtverlies namelijk nog veel hoger. Wanneer je kind hoge koorts heeft (39° C of hoger), moet je er voor zorgen dat hij voor elke kilo die hij weegt minstens 50 milliliter per dag drinkt. Een kind van 16 kilo moet dus minimaal 800 milliliter vocht binnenkrijgen. Je kunt je kind laten drinken door hem verspreid over de dag kleine beetjes gekookt, en vervolgens afgekoeld water te voeren met een lepeltje of een flesje. Heeft je kind naast koorts ook last van een waterige diarree of geeft hij veel over, dan kun je hem bovendien een vloeistof toedienen die speciaal is ontwikkeld om uitdroging te voorkomen. Deze vloeistof heet orale rehydratievloeistof (ORS) en is verkrijgbaar bij de apotheek. Het drankje zorgt ervoor dat het vocht- en het zoutgehalte van het lichaam van je kind worden aangevuld. Neem in deze gevallen in ieder geval altijd contact op met je huisarts. Je kunt gemakkelijk zelf controleren of je kind lijdt aan uitdrogingsverschijnselen. Wanneer je de huid van je kind op een armpje of beentje of in een huidplooi oppakt en weer loslaat, hoort de huid van je kind meteen terug te glijden in de oorspronkelijke positie. Als dat niet zo is, is je kind ernstig uitgedroogd. In die gevallen moet je hem zo snel mogelijk naar de eerste hulp van een ziekenhuis brengen. Luchtige kleding en beddengoed Vaak denken ouders dat het goed is om een kind met koorts zo warm mogelijk in te pakken met extra kleertjes en een dikke laag dekentjes. Toch is dat niet zo. Tijdens een koortsaanval heeft je kind last van overtollige lichaamswarmte die hij kwijt moet kunnen raken. Daarom is het beter om je kind luchtige kleding aan te trekken en onder een lakentje te leggen. Zo voorkom je dat je kind last krijgt van warmtestuwing. Probeer wel te voorkomen dat je kind te veel afkoelt. Dat gevaar bestaat vooral wanneer je kind veel zweet.

Saloua1978
03-02-2007, 19:19

Hier een tip om de koorts te laten zakken....ik had toenertijd met mijn zoontje een handdoek helemaal koud nat gemaakt...en over hem heen gewikkeld....hij had wel gehuild maar na een paar seconden vond hij het wel lekker...en dat herhaald ik een paar keer...moet zeggen dat zijn koorts daarna wel was gezakt!! Tip gekregen van een neef van mijn man uit marokko..... Bedankt meid, die tip ken ik idd al en heb het vanmiddag ook al bij hem geprobeerd maar hij wou er niks van weten en toen heb ik het niet afgemaakt. Azijn schijnt ook goed te helpen tegen verlaging van koorts.

Saloua1978
03-02-2007, 19:21
Assalaam oe alaikoem, Allahi sjafic, amin. Hoe oud is je zoontje en hoe hoog is zijn koorts? Koorts kan niet zoveel kwaad opzich, kinderen hebben snel koorts. Mijn zoontje had laatst 40,5 koorts ik heb de huisarts gebeld en die zei dat ik een paar dagen moest afwachten of het zou zakken, na een aantal dagen bleef hij koorts houden en toen bleek dat ie oorontsteking aan beide oortjes had. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt en als je het niet vertrouwd gewoon bellen. Succes, wasalaam x Dank je wel. Hij heeft ook tegen de 40 graden koorts. Als het morgenochtend nog steeds aanwezig is ga ik bellen. Hij is overigens 2 jaar en 7 maanden en hij hoest er ook bij.

oem_mujahid2
03-02-2007, 19:21
Ik zou hem niet in een koude handdoek wikkelen mischien koelt ie daardoor teveel af wat ook niet goed is allahoe a3lem.

oem_mujahid2
03-02-2007, 19:22
Wanneer contact op te nemen met de huisarts? klik hier (http://www.kinderinfo.nl/artikelen/artikel.asp?ArticleID=300&CurrentPeriod=)

Saloua1978
03-02-2007, 19:23
Ik zou hem niet in een koude handdoek wikkelen mischien koelt ie daardoor teveel af wat ook niet goed is allahoe a3lem. Ik heb het met een washandje gedaan en daarmee zijn lichaam bevochtigd.

paleisje
03-02-2007, 19:25
Luchtige kleding en beddengoed[/B] Vaak denken ouders dat het goed is om een kind met koorts zo warm mogelijk in te pakken met extra kleertjes en een dikke laag dekentjes. Toch is dat niet zo. Tijdens een koortsaanval heeft je kind last van overtollige lichaamswarmte die hij kwijt moet kunnen raken. Daarom is het beter om je kind luchtige kleding aan te trekken en onder een lakentje te leggen. Zo voorkom je dat je kind last krijgt van warmtestuwing. Probeer wel te voorkomen dat je kind te veel afkoelt. Dat gevaar bestaat vooral wanneer je kind veel zweet.[/QUOTE] Oem_Mujahida2 Bij mijn ouders, is het ook zo dat als je koorts hebt met 2 dekens meot slapen en dat je goed moet uitzweten. Maar hoorde laatst van een vriendin dat het helemaal niet zo is, dat je juist met en dunne laken moet slapen en dat je niet al teveel dikke dekens moet gebruiken , Wat is warmtestuwing???En zweten is toch goed of zie ik het ook mis?

oem_mujahid2
03-02-2007, 19:26
Mijn bovenbuurvrouw zei, drenkt sokjes in citroensap en doe het aan bij het kindje dat verlaagd de koorts, allahoe a3lem.

oem_mujahid2
03-02-2007, 19:28
Luchtige kleding en beddengoed[/B] Vaak denken ouders dat het goed is om een kind met koorts zo warm mogelijk in te pakken met extra kleertjes en een dikke laag dekentjes. Toch is dat niet zo. Tijdens een koortsaanval heeft je kind last van overtollige lichaamswarmte die hij kwijt moet kunnen raken. Daarom is het beter om je kind luchtige kleding aan te trekken en onder een lakentje te leggen. Zo voorkom je dat je kind last krijgt van warmtestuwing. Probeer wel te voorkomen dat je kind te veel afkoelt. Dat gevaar bestaat vooral wanneer je kind veel zweet. Oem_Mujahida2 Bij mijn ouders, is het ook zo dat als je koorts hebt met 2 dekens meot slapen en dat je goed moet uitzweten. Maar hoorde laatst van een vriendin dat het helemaal niet zo is, dat je juist met en dunne laken moet slapen en dat je niet al teveel dikke dekens moet gebruiken , Wat is warmtestuwing???En zweten is toch goed of zie ik het ook mis?[/QUOTE] Dat is een fabel van vroeger volgens mij allahoe a3lem hihi, dat je goed moet uitzweten, maar volgens mij maak je de koorts dan alleen maar erger door het nog heter te maken. Je moet gewoon lekker luchtig kleden en normaal deken gebruiken niet opeens 2 of 3 meer dan normaal zoals ik lees, zweten ik weet niet je verliest dan wel veel vocht wat denk ik niet goed is als je koorts hebt moet je juist veel vocht binnenhouden. { ik zeg maar wat ik denk hoor}

email
03-02-2007, 19:41
Je moet hem ook niet te lang met die koorts laten lopen. Een huisarts heeft makkelijk praten. Heeft je zoontje ook diarree (die erg stinkt)? Als dat zo is, dan zou ik toch naar de huisarts gaan. Ik wil je niet bang maken, maar ik hoorde laatst van iemand dat haar kleinzoon ook dit soort verschijnselen had, overgeven, hoge koorts, erge diarree (ze zij het stonk heel erg en het zag er heel raar uit). Toen ze naar de dokter belde zei hij, bel maar over drie dagen terug als het zo blijft. Ze is toch die avond naar het ziekenhuis gegaan en hij is met spoed opgenomen. Hij bleek een of andere kinderziekte te hebben. Ze hadden het laatst over die ziekte op netwerk, ik weet niet precies hoe het heet. Maar ze willen dit jaar al beginnen om kinderen hiervoor in te enten, omdat de huisartsen hier niet genoeg over weten. Nogmaals ik wil je niet bang maken, maar jij weet als beste waar de grens is, als hij heel hangerig is en je herkent hem niet. Dan zou ik toch naar de huisarts gaan, wat kan dat voor kwaad?? Sterkte en beterschap gewenst

Saloua1978
03-02-2007, 19:44
Hij heeft gelukkig geen diarree maar bedankt voor de tip email

noona
03-02-2007, 19:58

mijn zoontje is ook ziek op dit moment hij is moe op de bank in slaap gevallen ik geef hem 3x daags een sinasspril en hoestdrank

Pagina's : [1] 2 3