Bekijk originele versie : Meerderjarig..Joepieeee, ik ben Volwassen geworden !!!
Salaam..
Geestelijk en lichamelijk volgroeid ofwel volwassen..
Hoe voelt het om meerderjarig te worden en tegelijk volwassen te zijn..althans voor de wetgeving..
18 jaar jong, oud, afgeleefd, puber, kind,...slim
Wat zegt de meerderjarigheid jou..iets of niets, schrik, avontuur, last, zware verantwoordelijkheid, op je eigen beentjes staan, feest, eindelijk vrijheid, bang voor de toekomst, relatie, trouwen, eindelijk stemmen...
Of.. wil je terug naar de kindertijd, weg van de grote mensen wereld, weg van de verantwoordelijkheid, lekker kind blijven, lekker onschuldig wezen, lekker onder de beschermvleugels van mammie en pappie, lekker dromen en in dromen leven..
Welkom in de wereld van de volwassenheid..denk twee keer na, vooralleer je binnenkomt..éénmaal binnen altijd binnen..er is geen weg terug :D
tha_lady
12-07-2002, 19:15
Origineel gepost door Mohammed Justice
Salaam..
Geestelijk en lichamelijk volgroeid ofwel volwassen..
Hoe voelt het om meerderjarig te worden en tegelijk volwassen te zijn..althans voor de wetgeving..
18 jaar jong, oud, afgeleefd, puber, kind,...slim
Wat zegt de meerderjarigheid jou..iets of niets, schrik, avontuur, last, zware verantwoordelijkheid, op je eigen beentjes staan, feest, eindelijk vrijheid, bang voor de toekomst, relatie, trouwen, eindelijk stemmen...
Of.. wil je terug naar de kindertijd, weg van de grote mensen wereld, weg van de verantwoordelijkheid, lekker kind blijven, lekker onschuldig wezen, lekker onder de beschermvleugels van mammie en pappie, lekker dromen en in dromen leven..
Welkom in de wereld van de volwassenheid..denk twee keer na, vooralleer je binnenkomt..éénmaal binnen altijd binnen..er is geen weg terug :D
hmm........ik hoor niet bij dit onderwerp, ik zit nog midden in mijn puberteit :rolleyes:
laterZ :blauwkus:
Origineel gepost door tha_lady
hmm........ik hoor niet bij dit onderwerp, ik zit nog midden in mijn puberteit :rolleyes:
Ho ho..wacht even..Ok, we hebben het hier over de offeciële en erkend bij de wet van de meerderjarigheid vanaf 18 jaar..
MAAR..misschien ben jij al volwassen van geest en lichaam, terwijl je nog geen 18 bent..
En misschien ben jij 22 jaar, maar nog niet volwassen..snap je wat ik bedoel..
Dus..je kan altijd met de volwassenen mee om..alleen kan je nog niet stemmen, voor de wet toch...
tha_lady
12-07-2002, 19:30
Ho ho..wacht even..Ok, we hebben het hier over de offeciële en erkend bij de wet van de meerderjarigheid vanaf 18 jaar..
MAAR..misschien ben jij al volwassen van geest en lichaam, terwijl je nog geen 18 bent..
En misschien ben jij 22 jaar, maar nog niet volwassen..snap je wat ik bedoel..
Dus..je kan altijd met de volwassenen mee om..alleen kan je nog niet stemmen, voor de wet toch...
ik ben wel heel erg volwassen vergelekken met de meeste hier ook al zeg ik het zelf (hihih NOT!!!!)
tha_lady
12-07-2002, 19:34
Origineel gepost door elmarocani
ja hoor!! zeker!!
had ik allang gemerk!!! :D
hahah gek
Achja dit is het leven, ben tevreden
We kunnen ook niet kiezen angel..we kunnen niet anders..
Vanaf je 18de jaar..ben je volledig en ovoorwaardelijk (behalve als je gek bent) verantwoordelijk voor je daden..is dit niet mooi mensen..
1 geruststelling..je mag je kinds dromen houden..je mag je als kind voelen en handelen (wel prive natuurlijk, niet in het openbaar..anders komen de mensen met witte kledij en met een witte hemd met heel lange mouwen naar je toe) :D
Origineel gepost door angel20
oohh als ik een gekke bui ben, dan doe ik dat ook openbaar. Maakt niet uit. Ik ben wel gek genoeg om die mensen met witte kleren gek te maken dat ze me niet eens mee willen nemen :hihi:
Maar gelukkig heb ik niet vaak het gevoel dat ik me kinds voel, dat is maar goed ook, anders zouden veel mensen gek van mij worden :D
Iedereen houd van jou..ook als je zich als een kind voordoet..omdat je een angel bent :D
tha_lady
12-07-2002, 20:04
We kunnen ook niet kiezen angel..we kunnen niet anders..
Vanaf je 18de jaar..ben je volledig en ovoorwaardelijk (behalve als je gek bent) verantwoordelijk voor je daden..is dit niet mooi mensen..
1 geruststelling..je mag je kinds dromen houden..je mag je als kind voelen en handelen (wel prive natuurlijk, niet in het openbaar..anders komen de mensen met witte kledij en met een witte hemd met heel lange mouwen naar je toe) :D
ow ik weld al een keertje aan gevallen door die mensen ze kwamen met een witte hemd aanlopen met van die gespen en langen mouwen!!!!
maar ik ben heel hard weg gerend
Origineel gepost door tha_lady
ow ik weld al een keertje aan gevallen door die mensen ze kwamen met een witte hemd aanlopen met van die gespen en langen mouwen!!!!
maar ik ben heel hard weg gerend
Zij zullen niet twijfelen om je achterna te lopen..ze zijn daarvoor zwaar getraind..
tha_lady
12-07-2002, 20:10
volwassen zijn is niet altijd een pretje. Je wordt met dingen geconfronteerd die je eigenlijk helemaal niet wilt. je moet soms moelijke beslissingen nemen. Je draagt verantwoordelijkheid, en dat is ook niet altijd even leuk
ja je krijgt b.v. geen kinderbijslag meer :rolleyes:
Volwassen zijn is KLOTE. Te veel gezeik aan je hoofd, te veel problemen, gewoon te veel. En verntwoordelijkheid en volledige vrijheid had ik al op mijn 14, doesh dat is niks nieuws. Als je nog geen 18 bent, ga je allemaal fantaseren wat je allemaal op je 18 gaat doen: rijbewijs enz. Als je 18 bent ga je weer alles uitstellen, omdat je weer andere dingen aan je hoofd hebt!!!!!! :zweep:
wat lief van je omdat te zeggen :o ik moet gelijk blozen :D :hihi:
angel..wist je dat blozen gezond is, evengoed als lachen
Origineel gepost door jassin
Volwassen zijn is KLOTE. Te veel gezeik aan je hoofd, te veel problemen, gewoon te veel. En verntwoordelijkheid en volledige vrijheid had ik al op mijn 14, doesh dat is niks nieuws. Als je nog geen 18 bent, ga je allemaal fantaseren wat je allemaal op je 18 gaat doen: rijbewijs enz. Als je 18 bent ga je weer alles uitstellen, omdat je weer andere dingen aan je hoofd hebt!!!!!! :zweep:
dus, je houd niet van volwassenheid..maar wel van verantwoordelijkheid en vrijheid..bedoel je het zo jassin
je ziet duidelijke verschil...tenminste bij mij.....
je gaat anders over sommige dingen denken...j ekrijgt meer verantwoordelijkheid.....hebt meer zorgen aan je hoofd....en er komen dingen bij...die je echt als volwassenheid kunt noemen......
maar de jeugd is ook leuk geweest....maar ik zou niet meer terug willen...het is goed zo.....als je steeds terug gaat in de tijd is het ook geen leven meer vind ik
maar ja hamdoulilah ben trots hoe het nu is......maar volwassen hmmmmmm of ik dat ben....jaa ik kan volwassen zijn...maar af en toe komt het kinderlijke natuurlijk weer terug....
maar dat hoort zoo vind ik
:zwaai:
Origineel gepost door ffeiza
je ziet duidelijke verschil...tenminste bij mij.....
je gaat anders over sommige dingen denken...j ekrijgt meer verantwoordelijkheid.....hebt meer zorgen aan je hoofd....en er komen dingen bij...die je echt als volwassenheid kunt noemen......
maar de jeugd is ook leuk geweest....maar ik zou niet meer terug willen...het is goed zo.....als je steeds terug gaat in de tijd is het ook geen leven meer vind ik
maar ja hamdoulilah ben trots hoe het nu is......maar volwassen hmmmmmm of ik dat ben....jaa ik kan volwassen zijn...maar af en toe komt het kinderlijke natuurlijk weer terug....
maar dat hoort zoo vind ik
:zwaai:
liyaam zina ila mchaat ma twalli..(eenmaal de mooie dagen vertrekken, komen ze nooit meer terug)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.