Bekijk originele versie : Vrouwen die Kinderbijslag van hun kinderen gebruiken voor boodschappen zijn triest.
Mixed_Angel
02-02-2007, 19:43
Dat geld dien je verstandig te gebruiken.
Dat geld is voor het KIND..zet het opzij voor zijn/haar studie in de toekomst.
Je hebt zelf gekozen voor kinderen, die dien je dan ook met je eigen financiele middelen te onderhouden. Om daar boodschappen mee te gaan doen :jammer:
Sparen voor je kinderen kun je doen met het geld van de overheid.
Mixie
:hihi: zoveel kinderbijslag krijgen ze volgens mij niet eens. en luiers zijn duur hoor :haha:
nee hoor je hebt gelijk. voor de kids sparen zodat ze kunnen studeren.
Mixed_Angel
02-02-2007, 19:48
Ja dat is idd het excuus, Luiers zijn duur. :nerd:
Als je geen kinderen aankunt, moet je ze ook niet nemen. Simpel.
Hoe ouder ze worden, hoe meer ze je zullen kosten, als je ze nu al nie kunt onderhouden en moet grijpen naar Kinderbijslag..hoe wil je dat kind in de toekomst zonder tekortkomingen dan opvoeden?
Undissable
02-02-2007, 19:49
Hoezo verstandig?
Ze eten toch ook gewoon......dus wat praat je!
kindly_mom
02-02-2007, 19:52
ik ben ook voorstander voor ' sparen ' maar echt niet om mijn zoon wanneer hij 18 is alle geld in zijn schoot te gaan werpen! dacht t niet! een jongen moet dr voor gaan werken, dat geld voor kinderbijslag gebruik ik zeker om hem te onderhouden daar is het toch ook voor? :confused:
ik wil precies hetzelfde doen zoals mijn ouders, schoonouders hebben gedaan. Het kind alles geven wat ie wilt, maar zodra die groot is zelf werken voor het geld! kom zeg, ik zie het al helemaal voor me :
hier zoonlief 10.000 euro en geniet ervan!??!!??!:ego:
Mixed_Angel
02-02-2007, 19:56
ik ben ook voorstander voor ' sparen ' maar echt niet om mijn zoon wanneer hij 18 is alle geld in zijn schoot te gaan werpen! dacht t niet! een jongen moet dr voor gaan werken, dat geld voor kinderbijslag gebruik ik zeker om hem te onderhouden daar is het toch ook voor? :confused:
ik wil precies hetzelfde doen zoals mijn ouders, schoonouders hebben gedaan. Het kind alles geven wat ie wilt, maar zodra die groot is zelf werken voor het geld! kom zeg, ik zie het al helemaal voor me :
Ik zie dus waar je die wijsheid vandaan hebt. :nerd:
In deze familie is het geld middels een speciale rekening opzij gezet. Het mocht na onze 18 jaar (ook mn nichtjes en neefjes) slechts gebruikt worden voor studiekosten en boeken.
En bovendien waren wij er heel blij mee, en onze ouders hoeften niet elk dubbeltje om te draaien om 2000 p.p per jaar aan collegegeld en boeken te betalen.
En tjonge wat ben je gulzig. Je eigen kinderen niet eens 10.000 euro gunnen. :nerd: Wat voor moeder ben je?
Saloua1978
02-02-2007, 19:56
Ik spaar het ook voor zijn studie of rijbewijs o.i.d. maar ik verwacht ook dat ie insallah een bijbaantje neemt om het e.e.a. te bekostigen. Het is niet zo van; kijk mamma heeft gespaard en jij kan lekker lang leven de lol gaan luieren.
Verder vind ik jou opmerking niet redelijk. Dat jij en ik het kunnen opsparen betekent niet dta iedereen dat kan. Betekent dit dan dan ze geen kind moeten nemen omdat ze de studie niet kunnen betalen? Slaat nergens op.. Jij kan niet iemand anders zn portemonnaie kijken schat dus veroordeel ze niet maar wees blij dat jij wel in staat ben om het te sparen.
Als ik naar mijn verleden kijkt heeft mijn moeder ook niet alle kinderbijslag aan ons opgemaakt maar dat neem ik haar absoluut niet kwalijk. Gescheiden, vader gaf nooit geld, te weinig inkomen voor haarzelf en dr 2 kinderen maar toch ben ik nooit iets tekortgekomen en heeft ze ons goed onderhouden. Heb ook liever dat ze daarmee de boodschappen deed dan een speelgoedje voor mij kopen ofzo. Ook kon ik gewoon studeren toen ze het geld niet ervoor had om het te sparen.
tangia19
02-02-2007, 19:58
je topic begint gelijk met pats boem hakou :hihi:...vanwaar die boosheid?
Mixed_Angel
02-02-2007, 20:00
je topic begint gelijk met pats boem hakou :hihi:...vanwaar die boosheid?
Tijd voor een beetje leven in deze huisvrouwen brouwerij.
De rest ga ik later op in.
K ga film kijken. :o
Mixed_Angel
02-02-2007, 20:03
Ik spaar het ook voor zijn studie of rijbewijs o.i.d. maar ik verwacht ook dat ie insallah een bijbaantje neemt om het e.e.a. te bekostigen. Het is niet zo van; kijk mamma heeft gespaard en jij kan lekker lang leven de lol gaan luieren.
Verder vind ik jou opmerking niet redelijk. Dat jij en ik het kunnen opsparen betekent niet dta iedereen dat kan. Betekent dit dan dan ze geen kind moeten nemen omdat ze de studie niet kunnen betalen? Slaat nergens op.. Jij kan niet iemand anders zn portemonnaie kijken schat dus veroordeel ze niet maar wees blij dat jij wel in staat ben om het te sparen.
Men moet geen kinderen nemen als zij hen financieel niet kunnen onderhouden. Er is niks erger dan je kinderen te kort moeten doen. Dus je gunt ze het beste. En je moet eerlijk wezen dat de meeste moeders het geld zien als hun eigen salaris en zelfs daarmee kleding voor hen zelf kopen enz. Dan denk ik...Wat voor moeder ben je?
Ik heb t niet over de uitzonderlijke gevallen die alleenstaand zijn en wel gedwongen zijn om dat geld te gebruiken. :)
Alhoeb86
02-02-2007, 20:06
echt zo denk ik er precies over!!!!
en wat als je niet met je inkomen rond kan komen, ik bedoel dat geld is bedoeld om je kind mee te onderhoudenm, denk bijv aan kleding, luiers etc etc. Zelfs met dat geld lukt het niet om al die spullen te kopen. Ik kan begrijpen dat mensen die bijv 4.000 euro per maand krijgen dat die het sparen... en mensen die met een minimuum inkomen moet leven, moeten die nog gaan sparen??? en het is ook de marokaanse cultuur om later je kinderen te helpen met studie of met trouwerij. Dus wat zouden ze nog meer willen.
Ik zou niet zo snel oordelen als ik jou was, zoals iemand hier al zei, je kan niet in iedereens portomonnee kijken:lekkerpuh
kindly_mom
02-02-2007, 20:11
Ik zie dus waar je die wijsheid vandaan hebt. :nerd:
In deze familie is het geld middels een speciale rekening opzij gezet. Het mocht na onze 18 jaar (ook mn nichtjes en neefjes) slechts gebruikt worden voor studiekosten en boeken.
En bovendien waren wij er heel blij mee, en onze ouders hoeften niet elk dubbeltje om te draaien om 2000 p.p per jaar aan collegegeld en boeken te betalen.
En tjonge wat ben je gulzig. Je eigen kinderen niet eens 10.000 euro gunnen. :nerd: Wat voor moeder ben je?
als eerst: bsahtek dat je zo bent opgegroeid :goedzo:
wat voor moeder ik ben!? ben een moeder :ego: die het beste heeft voor haar kids, ik WIL en ik EIS dat mijn kinderen in de toekomst op eigen benen kunnen staan! en niet zo softys als de jeugd van nu...pfff, ik ga dr niet meer op in, want mijn bloed kookt op dit moment!
Saloua1978
02-02-2007, 20:17
Men moet geen kinderen nemen als zij hen financieel niet kunnen onderhouden. Er is niks erger dan je kinderen te kort moeten doen. Dus je gunt ze het beste. En je moet eerlijk wezen dat de meeste moeders het geld zien als hun eigen salaris en zelfs daarmee kleding voor hen zelf kopen enz. Dan denk ik...Wat voor moeder ben je?
Ik heb t niet over de uitzonderlijke gevallen die alleenstaand zijn en wel gedwongen zijn om dat geld te gebruiken. :)
Wat versta jij onder tekortkoming? In Nederland kan iedereen in principe zn kids onderhouden. Ik denk dat iedereen het beste gunt voor zn kids. Niet iedereen kan sparen voor de studie van zijn kids, betekent dit dan dat die kids tekortkomen? Tegen die tijd hebben ze zelf ook een bijbaan kom op zeg. Je maakt het uiteraard wel makkelijker voor je kids als je wel voor ze spaart maar dat is geen harde eis voor het nemen van kids.
Verwaarlozing van kinderen omdat het geld wordt uitgegeven aan andere middelen is een heel ander verhaal daar ben ik ook abslouut op tegen.
teletubbie
02-02-2007, 20:18
Kinderbijslag is bedoeld voor kinderen, daarom heet het ook kinderbijslag en geen volwassenbijslag.
Kinderbijslag is een ondersteunig voor de moeder, ze kan het geld gebruiken voor kleding, contributies voor sport, een nieuwe fiets etc etc.
Tuurlijk moet je alvast wat maandelijks opzij zetten, voor het geval dat.........!
Later als ze 18 zijn krijgen ze studiefinancering, ik zou zeggen zet dan alvast wat opzij of neem een bijbaantje!
Maar als hij/zij geld nodig heeft, i.v.m. studie ben ik bereid hem/haar te daar bij te helpen, maar hele kidsbijslag opzij zetten, is te veel voor het goede!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.