Bekijk originele versie : Het is niet eerlijk, maar zo is het nu eenmaal
zaraaaatje
12-07-2002, 14:46
Selaaaam aleykum,
Ik ben zelf van nederlandse afkomt en ben bekeerd tot de islam. Als ik het hier zo lees dan zie ik hoe belangrijk het is van welke afkomst je bent. Het wordt vaak al een groot probleem als 2 geliefden met elkaar in het huwelijk treden als 1 van hun berbers of arabisch is en de ander niet, laat staan van nederlandse afkomst. In de islam gaat het niet om afkomst, maar om het geloof wat iemand in zich heeft. Wat ik me nu afvraag, deze gedachtes dat afkomst zo belangrijk is, heeft te maken met tradities etc. maar ik vraag me weleens af, maak ik ooit kans om met een marokaanse jongen of van een andere komaf te trouwen, omdat dat ik nederlands ben, het is best een vraag die zich af en toe bij mij afspeelt, begrijpen jullie mij. thanks 4 listen en voor diegene die nog op vakantie gaan; geniet ervan :zwaai:
Sarahsalima
12-07-2002, 14:49
1 ZIN.
als een man echt praktiserend moslim is, dan neem ie jou als vrouw vanwege geloofsovertuiging en niet vanwege ras of cultuur of dergelijke.
ik wil niet gaan discrimineren maar ik zie mijn broer liever met een marokaans dan een nederlands meisje trouwen...das wel heel raar :( want het gaat volgens mij meer om cultuur
Ik ben van plan om met een Nederlandse te trouwen. En je hebt er meerderen zoals mij. Mijn ouders hebben er niets op tegen, als het maar een moslima is!!!!!
Mijn broer had ook heel lang een relatie met een nederlands meisje, en ze hebben zelfs heel lang samen gewoond.
ze3ma geemanicipeerde marokanen :kwaad:
Origineel gepost door Chaimaa
ze3ma geemanicipeerde marokanen :kwaad:
het heeft niks met emancipatie te maken, emancipatie wil zeggen dat je positite wordt verbetert en sprake is van gelijkrechtigheid.
Origineel gepost door lalla zinna
het heeft niks met emancipatie te maken, emancipatie wil zeggen dat je positite wordt verbetert en sprake is van gelijkrechtigheid.
waar gaat de wereld heen tegenwoordig..samenwonen met een marokkaan of niet marokkaan het maakt niet uit het gaat om het principe..ik zou mijn broer niet het liefst in de hel zien branden...sorry dat ik zo kritisch reageer maar zo is het nou eenmaal
Miss_Nerd
12-07-2002, 21:15
HeY sckat, dat doet er niet toe het heeft niks met traditie te maken.... En je het is mogelijk om met een marokkaanse jongen(moslim) te trouwen,, het is genoeg dat je bekeerd bent ze moeten jou accepteren.. en er staat in de koran als je met een moslim wlt trouwen dan moet je tot moslim bekeren, dat heb je gedaan duzzzzzzz... het zal wel gaan sckat
Kuzzzz Moi
ik wilde eve reageren omdat ik namelijk zelf heel veel nedelandse familie erbij heb gekregen die terug gekeerd zijn naar het geloof en sorry hoor maar soms heeft een nedelands iemand zelfs een beter hart dan een marokaans iemand ik kan het zelf weten bedoel de islam is moeilijk als je alles perfect wilt doen en daarom vindt ik het zelf heel knap van mijn tante zo noem ik haar nu gewoon heb al het respect voor haar ze doet beter aan de islam dan ik bedoel ja en zij was gewoon nederlands ze heeft haar ouders opgegeven voor de islam haar ouders zijn namelijk nog joods nou dat was mijn zegje maakt gewoon niet hoe je eruit ziet en wat je bent maar wat voor een hart je hebt wit of zwart?? en als veel mensen jou lief hebben dan is jou hart wit dus maak je niet druk je komt de ware man wel tegen die jou met alle respect behandelen zal kusjes
nourelhouda
12-07-2002, 22:55
Wees niet bang zaraatje. Mocht er niemand hier met je willen trouwen: je hoeft 1 dag naar marokko te gaan en je krijgt zo een illie mee !! (haha )
Origineel gepost door doenya
ik wilde eve reageren omdat ik namelijk zelf heel veel nedelandse familie erbij heb gekregen die terug gekeerd zijn naar het geloof en sorry hoor maar soms heeft een nedelands iemand zelfs een beter hart dan een marokaans iemand ik kan het zelf weten bedoel de islam is moeilijk als je alles perfect wilt doen en daarom vindt ik het zelf heel knap van mijn tante zo noem ik haar nu gewoon heb al het respect voor haar ze doet beter aan de islam dan ik bedoel ja en zij was gewoon nederlands ze heeft haar ouders opgegeven voor de islam haar ouders zijn namelijk nog joods nou dat was mijn zegje maakt gewoon niet hoe je eruit ziet en wat je bent maar wat voor een hart je hebt wit of zwart?? en als veel mensen jou lief hebben dan is jou hart wit dus maak je niet druk je komt de ware man wel tegen die jou met alle respect behandelen zal kusjes
GEWOON :Iluvu:
PRACHTIG GEZEGT....
EWA ... IK KEN HET PROBLEEM ...
IK BEN NAMELIJK EEN HALF BLOEDJE
:verdriet:
Abagoedam
13-07-2002, 01:57
alamo3leikom allemaal
mashalah we hebben weer een moslimzuster bijgekregen.
ik geloof niet dat het een probleem zal opleveren hoor om met een marokkaanse jongen te trouwen omdat je van nederlands afkomst bent. het probleem is meer het geloof en mahalah ben jij een van onze moslimzuster geworden. ik zelf vindt dat we broeders en zusters die bekeerd zijn moeten toe juichen en vooral accepteren.
zaraaaatje
13-07-2002, 12:51
Ik wil jullie bedanken voor de mooie woorden en zoals allah suubhanaathaallah zegt, alles is maktoob en ook dit he, we moeten ons hart volgen; de rechte weg naar allah en dan zal allah onze gebeden verhoren in shallah
Massalaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.