Bekijk originele versie : levensgevaarlijk dat internet ...
Willemien
20-08-2003, 10:27
Sms'je redt Canadese van gijzeling in Tilburg 19-08-2003
Een Canadese vrouw die wekenlang tegen haar wil werd vastgehouden in het huis van haar internet-vriend in Tilburg, heeft zichzelf uit haar benarde positie gered door een sms'je te sturen naar een vriendin in Canada. De vriendin lichtte meteen de lokale politie in. Die zette een bevrijdingsoperatie in gang.
Politie in Canada nam contact op met de internationale politie Interpol, dat op zijn beurt de politie in Tilburg een fax stuurde. Agenten gingen daarop een kijkje nemen in het huis van de man. Daar troffen zij de vrouw aan.
Internet
De vrouw (36) is volgens een woordvoerder van de politie in Tilburg een maand tegen haar wil vastgehouden in de woning van een 42-jarige man. De twee hadden elkaar via internet leren kennen, en voorafgaand aan hun ontmoeting in Nederland al enkele maanden met elkaar contact gehad via een chatbox en een webcam. Soms spraken ze uren per dag via het web met elkaar.
De ontmoeting pakte voor de vrouw anders uit dan verwacht. De man verbood haar zijn huis te verlaten. De vrouw is inmiddels in veiligheid gebracht. Ze heeft aangifte gedaan. De man is gearresteerd.
En ik had nog wel het plan om met een aantal prikkers van hier te gaan afspreken. :rolleyes:
Willemien
20-08-2003, 10:44
Origineel gepost door rnaj
En ik had nog wel het plan om met een aantal prikkers van hier te gaan afspreken. :rolleyes:
Dan zou ik maar een veilig plekje uitzoeken waar iedereen durft te komen zonder bodyguards :D
En je mobieltje meenemen he ;)
Origineel gepost door YahiaAmin
Bij nader inzien, ik pas liever.... :hihi:
Maak je niet ongerust, ik spreek uit principe niet met mensen af die op 21-06-2003 lid zijn geworden van marokko.nl :D
Origineel gepost door Willemien
Dan zou ik maar een veilig plekje uitzoeken waar iedereen durft te komen zonder bodyguards :D
En je mobieltje meenemen he ;)
En dan zeker met de taxi terug naar huis :D
babyvanbelisma
20-08-2003, 14:07
Ach het is ook wel een beetje onverstandig van die vrouw. Je gaat toch niet een eerste ontmoeting bij iemand thuis houden?
Spreek dan in een cafeetje af ofzo......
Origineel gepost door babyvanbelisma
Ach het is ook wel een beetje onverstandig van die vrouw. Je gaat toch niet een eerste ontmoeting bij iemand thuis houden?
Spreek dan in een cafeetje af ofzo......
Hmmm, bedankt voor de tip :cool:
babyvanbelisma
20-08-2003, 14:34
Origineel gepost door rnaj
Hmmm, bedankt voor de tip :cool:
Nou ik zal je eens wat vertellen over een blunder die ik ooit op het 'datinggebied' heb gehad.
Ik was nog maar een jaar of 15, en ging met twee vriendinnen naar Disneyland Parijs. Toen hebben we daar twee jongens ontmoet uit Roemenie van een jaar of 21 en daar hebben we heel de dag mee opgetrokken. Foto's gemaakt enz. je kent het wel. Nix aan de hand.....
......TOTDAT ik een weekje thuis was en die ene jongen opeens voor mijn deur stond. Hij was uit Roemenie gekomen om bij mij te zijn!!!!! Daar was ik natuurlijk helemaal niet blij mee dus heb ik m vriendelijk maar beslist de weg terug gewezen en gezegd dat ie maar weereens moest gaan.
Hij was wel erg pissed......
Dit vond ik toch ook wel een beetje eng hoor!
Origineel gepost door babyvanbelisma
Nou ik zal je eens wat vertellen over een blunder die ik ooit op het 'datinggebied' heb gehad.
Ik was nog maar een jaar of 15, en ging met twee vriendinnen naar Disneyland Parijs. Toen hebben we daar twee jongens ontmoet uit Roemenie van een jaar of 21 en daar hebben we heel de dag mee opgetrokken. Foto's gemaakt enz. je kent het wel. Nix aan de hand.....
......TOTDAT ik een weekje thuis was en die ene jongen opeens voor mijn deur stond. Hij was uit Roemenie gekomen om bij mij te zijn!!!!! Daar was ik natuurlijk helemaal niet blij mee dus heb ik m vriendelijk maar beslist de weg terug gewezen en gezegd dat ie maar weereens moest gaan.
Hij was wel erg pissed......
Dit vond ik toch ook wel een beetje eng hoor!
Maar als jij zou willen afspreken met mensen van maroK.nl, waar zou ji dat dan doen?
Niet thuis, dat gevaarlijk.
In de kroeg lijkt me ook niet de juiste plek, gezien het gering aantal marokkanen die ik in de kroeg tegen kom.
Wat blijft er dan nog over, het park, lijkt me in mijn geval ook niet een goed plek.
en dan?
babyvanbelisma
20-08-2003, 14:45
Waarom niet de kroeg of een eetcafeetje? Je gaat gewoon ergens heen waar veel mensen zijn, hoeft niet eens ergens te zijn waar veel mensen je kennen, als je het privé wilt houden.
Ik zou denk ik wel zoiets doen hoor. maar ik zou toch niet zo snel afspreken met iemand van het internet want je weet het nooit, toch? Tenzij je een lange historie van correspondentie met diegene hebt en je hebt echt een vriendschap ontwikkeld, dan misschien wel. Het blijft toch riskant.
Stel dat je met iemand afspreekt van marokko.nl die je leuk vindt. Dan ga je bijvoorbeeld ergens wat drinken, naar de bios (is altijd goed want dan krijg je ook geen ongemakkelijke stiltes en je hebt na afloop wat om over te praten). Als het klikt en je hebt een leuke dag gehad samen kun je altijd nog gezellig in een knus restaurantje wat gaan eten. Moet kunnen toch?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.