Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Draadloos netwerk

Ins
31-01-2007, 23:33

Hallo Ik zou graag een draadloos netwerk instellen om bestanden alsook een internetverbinding te delen tussen twee computers. Op dit ogenblik heb ik een vaste pc en een notebook. Ik heb geprobeerd om via de wizard draadloos netwerk instellen een verbinding tussen de twee tot stand te brengen. In mijn notebook zit een draadloze netwerkkaart, maar ik vrees dat dit op mijn vaste pc niet het geval is. Geen draadloze verbinding dus. Ik krijg steeds mededeling dat de draadloze netwerkadapter of de software daarvoor niet is geïnstalleerd. Nu wil ik een draadloze router halen en vraag mij af of dat ook geen probleem zal worden met de vaste pc. Want als die nou al geen draadloze verbinding kan maken met mn notebook hoe zal die dan draadloos verbinding gaan maken met de router. Voor alle duidelijkheid op mijn vaste pc heb ik een Realtek RTL 8139 Family PCI Fast Ethernet NIC. :maf2:

weetjedatzeker
31-01-2007, 23:47
oefff ik heb dat ook nu ... ik heb 1 draadlooz ding thuis zitte maakt verbinding alles maar internet ho maar dat ding wil et niet pakke maar ik heb gehoord iets over default gateway instelle ofso? help ons :o aha

Ins
31-01-2007, 23:59
Ik dacht eerder aan een draadloze netwerkadapter op USB te kopen en die in de vaste pc te steken. Op die manier hebben beide pc's draadloze netwerkadapters. Is er trouwens een verschil in functie tussen een netwerkadapter en een netwerkkaart?

Conichiwa
01-02-2007, 02:35
Een netwerkkaart is veel beter, je kan inderdaad het beste een linksys wireless router kopen en eventueel een extra draadloze netwerkkaart. Je kan je pc ook gewoon via de kabel aansluiten op de router...dan kan je ook een verbinding maken tussen je laptop en je pc :)