Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Huil jij ook weleens?

Pagina's : [1] 2 3

oegt_001
30-01-2007, 16:39

-- HUILEN IS EEN RAHMA DIE ALLAAH IN DE HARTEN VAN ZIJN DIENAREN STOPT Usaamah Bin Zayd heeft gezegd: "We waren met de Profeet (s.a.s.) toen een van zijn dochters hem via een boodschapper liet roepen, vertellende dat haar kleine kind of haar zoon stervende was.Dus vertelde de Profeet de Boodschapper: "Ga terug naar haar en laat haat weten dat wat Allaah neemt en geeft aan Hem toe behoort en dat alles een bepaalde tijd heeft, dus laat haar geduldig zijn en Allaah's beloning in het Hiernamaals verwachten."Later kwam de boodschapper terug bij de Profeet en zei:"Waarlijk zij heeft bij Allaah gezworen dat u bij haar moet komen."Dus stond de Profeet op en Sa'ad ibn 'Ubaadah en Mu'aadh ibn Jabal deden hetzelfde en ook ik ging met hen mee.De kleine jongen werd naar de Profeet opgetild en liet een kreunend geluid horen, alsof hij zijn laatste adem uit blies.Hierdoor overstroomden de Profeet's ogen zich met tranen, waardoor Sa'ad vroeg:"Wat is dit O Rasuulullaah(s.a.s.)?"Hij antwoordde:"Dit is een rahma (genade) die Allaah in de harten van Zijn dienaren heeft gestopt en waarlijk Allaah schenkt genade aan die dienaren van Hem die genadevol zijn." Al-Bukhaarie en Muslim.

ZinaNsouss
30-01-2007, 16:57
-- HUILEN IS EEN RAHMA DIE ALLAAH IN DE HARTEN VAN ZIJN DIENAREN STOPT Usaamah Bin Zayd heeft gezegd: "We waren met de Profeet (s.a.s.) toen een van zijn dochters hem via een boodschapper liet roepen, vertellende dat haar kleine kind of haar zoon stervende was.Dus vertelde de Profeet de Boodschapper: "Ga terug naar haar en laat haat weten dat wat Allaah neemt en geeft aan Hem toe behoort en dat alles een bepaalde tijd heeft, dus laat haar geduldig zijn en Allaah's beloning in het Hiernamaals verwachten."Later kwam de boodschapper terug bij de Profeet en zei:"Waarlijk zij heeft bij Allaah gezworen dat u bij haar moet komen."Dus stond de Profeet op en Sa'ad ibn 'Ubaadah en Mu'aadh ibn Jabal deden hetzelfde en ook ik ging met hen mee.De kleine jongen werd naar de Profeet opgetild en liet een kreunend geluid horen, alsof hij zijn laatste adem uit blies.Hierdoor overstroomden de Profeet's ogen zich met tranen, waardoor Sa'ad vroeg:"Wat is dit O Rasuulullaah(s.a.s.)?"Hij antwoordde:"Dit is een rahma (genade) die Allaah in de harten van Zijn dienaren heeft gestopt en waarlijk Allaah schenkt genade aan die dienaren van Hem die genadevol zijn." Al-Bukhaarie en Muslim. ik huil ook

kindly_mom
30-01-2007, 16:57
mooie stuk... dankjewel :kus:

power_girl
30-01-2007, 17:03
ik heb soms dagen dat ik om niks moet huilen zomaar komen dan die tranen...!!!

oegt_001

Graag gedaan

zoula
Up Macha-Allah

oegt_001
ik heb soms dagen dat ik om niks moet huilen zomaar komen dan die tranen...!!! :confused:

sgatje22
30-01-2007, 17:07
Ik huil veel om mijn overleden vader allahirhamoe...volgens mijn moeder is dat niet goed..weet iemand ook waarom?

power_girl
30-01-2007, 17:08
:confused: heb jij dat nooit gehoord...dat je zomaar ineens heel verdrietig voelt en dat je moet huilen om helemaal niks..dan zal het wel aan mij liggen..ik denk hoe ouder je wordt of emotioneller..;)

weddingplanner1
30-01-2007, 17:15
Ik huil veel om mijn overleden vader allahirhamoe...volgens mijn moeder is dat niet goed..weet iemand ook waarom? Omdat die op een goeie plek zit, bij allah...en daar moet je blij om zijn ipv verdrietig...

oegt_001
30-01-2007, 17:26
Doe doe3a voor je vader in plaats van huilen oegti

oegt_001
30-01-2007, 17:30
heb jij dat nooit gehoord...dat je zomaar ineens heel verdrietig voelt en dat je moet huilen om helemaal niks..dan zal het wel aan mij liggen..ik denk hoe ouder je wordt of emotioneller..;) Oegti iedereen huilt weleens. Het is menselijk. Maar probeer zoveel mogelijk koran te lezen of een doe3a te zeggen. Hier een smeekbede Smeekbede voor wanneer u iets te moeilijk wordt O allah, er is niets makkelijker dan hetgeen wat U vergemakkelijkt. Als het U behaagt, dan maakt U zelfs moeilijkheid makkelijk. Allaahoemma laa sahla iella maa dja'altahoe sahlan wa anta tadja'aloe al-h'azna iedhaa shie-ta sahlan.

dina34
30-01-2007, 18:19
ik huil vaak, buiten ben ik de vrolijke meid en als ik eenmaal thuis ben en ik ben alleen dan huil ik . dan komt mijn verdriet weer naar buiten

oemDua
30-01-2007, 18:23
ik huil vaak, buiten ben ik de vrolijke meid en als ik eenmaal thuis ben en ik ben alleen dan huil ik . dan komt mijn verdriet weer naar buiten Moge Allah jou verdriet minder maken, amien :kus:

dina34
30-01-2007, 18:24

Moge Allah jou verdriet minder maken, amien :kus: AMEEN choukran hbiba:kus:

Pagina's : [1] 2 3