Bekijk originele versie : Als je op het punt staat te scheiden!
kindly_mom
29-01-2007, 21:58
Wat doe je dan!?!? Pak jij je spullen en vertrek je?!? Of laat jij hem vertrekken!??!!? Ik lees hier heel vaak: Pak je spullen meid, en vertrek! hij is je niet waard!
Maar dan denk ik bijmezelf: HIJ GAAT VREEMD, EN IK MOET HET HUIS VERLATEN!??!?! HAAHAHHAHAH dacht t niet! laat hem maar lekker een slaapplaats zoeken, ik blijf waar ik ben :lekkerpuh wij vrouwen hebben zoiezo recht op de woning, op welke naam die ook staat!
Maar goed, terug op mijn vraag:
Vertrek jij of vertrekt HIJ?!?
kindly_mom
29-01-2007, 22:07
ewa zied!
schatje26
29-01-2007, 22:13
Ik heb mijn spullen gepakt en mijn dochter en ben vertrokken en ben opnieuw begonnen :moe:
Mozhima1
29-01-2007, 22:14
Het wordt inderdaad makkelijk gezegd, maar denk als je in dat schuitje zit, wel duizend keer afweegt of je een punt achter het huwelijk gaat zetten of niet. Ik vind dat je het een kans moet geven, het huwelijk en als er geen enkele uitweg meer is en je op gegronde redenen wil scheiden, dan is voor mij een huis bijzaak.
Je toekomst die je met je man en je gezin wilde opbouwen is weg, daar is een muur voor mij niets vergeleken bij.
Wat niet weg wil nemen dat het natuurlijk handig is om in je eigen huis te blijven, omdat je later opnieuw alels moet inrichten etc.
Maar blijven in een huis waar je samen met je ex hebt geleefd en de herinneringen nog zijn, lijkt me nou ook geen pretje.
schatje26
Ik ben nu na 3 jaar ook heel trots op mezelf en red het prima zonder man :ego:
kindly_mom
Ik heb mijn spullen gepakt en mijn dochter en ben vertrokken en ben opnieuw begonnen :moe:
en waarom deed je dat? waarom heb jij hem t huis niet uitgeschopt?!? of heb ik makkelijk praten!?!?!
ik zou gewoon nieuwe slot aanschaffen, en klaar... Kleding in vuilniszakken op de stoep...
:o
kindly_mom
29-01-2007, 22:15
Ik ben nu na 3 jaar ook heel trots op mezelf en red het prima zonder man :ego:
ik ben ook trots op jou :sjans:
kindly_mom
29-01-2007, 22:18
Het wordt inderdaad makkelijk gezegd, maar denk als je in dat schuitje zit, wel duizend keer afweegt of je een punt achter het huwelijk gaat zetten of niet. Ik vind dat je het een kans moet geven, het huwelijk en als er geen enkele uitweg meer is en je op gegronde redenen wil scheiden, dan is voor mij een huis bijzaak.
Je toekomst die je met je man en je gezin wilde opbouwen is weg, daar is een muur voor mij niets vergeleken bij.
Wat niet weg wil nemen dat het natuurlijk handig is om in je eigen huis te blijven, omdat je later opnieuw alels moet inrichten etc.
Maar blijven in een huis waar je samen met je ex hebt geleefd en de herinneringen nog zijn, lijkt me nou ook geen pretje.
Ik begrijp wel wat je bedoelt...
Maar ik heb zoiets van, als het zijn fout is moet hij oprotten! En als ik fout ben geweest, dan rot ik wel op.. Gewoon puur zodat hij zich klote voelt, geen huis, geen vrouw, geen kind.. Alles verkracht door zina te plegen...
Langzamerhand, zoek ik een andere huis en een nieuw lieven... :)
als je al zo ver bent, vind ik het heel spijtig voor jou dat je dit moet meemaken, moge Allah je helpen.
mijn mening: hij moet weg, een vrouw dient het huis niet te verlaten.
sterkte
Innez
schatje26
29-01-2007, 22:19
Kindly_mom nou ik wilde niet in dat huis blijven omdat ik in een land zat waar ik geen famillie en vrienden had, alleen hij en zijn famillie :moe:
En zoals Mozhima zei als je op het punt staat om te scheiden is een huis en spullen bijzaak! Ik heb alleen mijn kleding meegenomen en mijn kind en ben bij mijn ouders weer ingetrokken! En met de hulp van allah swt en steun van famillie heb ik alles weer opgebouwd! Een eigen huis, een eigen auto alles nieuw gekocht en mijn ex mocht stikken in de rest:ego:
oemtarik
29-01-2007, 22:20
km, ik denk dat je dat heel moeilijk nu kan zeggen
als je in die situatie zit, dan is het anders piepen dan nu, ik zie vaak topics waar van ik denk, weg daar, of scheiden van die hufter, maar we zitten(hamdo lilah) niet in zo een situatie, dus kunnen we ook niet oordelen
er zijn sommige meiden, die bewust hebben gekozen om te vertrekken.omdat het huis hun teveel doet denken aan hun leven met hun ex-man
ieder zijn eigen mening
kindly_mom
29-01-2007, 22:20
nee , nee nee begrijp me niet verkeerd... ik las net de topic van een lid die het had over vergeven van haar man (hij is vreemd gegaan, enzo) toen zei een andere lid: Pak je spullen en verlaat hem (iets in die richting) en toen besefte ik me, dat dit wel vaker word geadviseerd op deze forum..
nee, allayster... ik wens dit niemand toe.......!
doornroosje4
29-01-2007, 22:21
Wat doe je dan!?!? Pak jij je spullen en vertrek je?!? Of laat jij hem vertrekken!??!!? Ik lees hier heel vaak: Pak je spullen meid, en vertrek! hij is je niet waard!
Maar dan denk ik bijmezelf: HIJ GAAT VREEMD, EN IK MOET HET HUIS VERLATEN!??!?! HAAHAHHAHAH dacht t niet! laat hem maar lekker een slaapplaats zoeken, ik blijf waar ik ben :lekkerpuh wij vrouwen hebben zoiezo recht op de woning, op welke naam die ook staat!
Maar goed, terug op mijn vraag:
Vertrek jij of vertrekt HIJ?!?
ging het maar zo makkelijk:rolleyes:
als een woning ook op zijn naam staat hoeft hij nergens heen te gaan
hij wordt pas uigezet op moment dat hij jouw heeft mishandeld
of op rechterlijk bevel ja ons rechtsyteem heerlijk:kwaad:
imaane911
29-01-2007, 22:23
lijkt mij ook geen pretje :(
kindly_mom
29-01-2007, 22:24
schatje27: heb je goed gedaan meid, allah (swt) is bij ons...
oemtarik: je hebt gelijk, het is nu anders praten.. maar ach ik dacht er gewoon even aan.. en als ik er eenmaal aan denk dan kan ik me daar echt heel erg opfokken :o
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.