Bekijk originele versie : Zou je een hoofddoek willen dragen als je getrouwd bent?
La_Femme_Nikita
19-08-2003, 11:01
Please mensen antwoord alleen met ja of nee geen kritiek geven!
Atlas_Gebergte
19-08-2003, 11:08
Sallaam Hamdoulliah ik draag hem al meer dan 4 jaar en ben dit jaar juli pas getrouwd, dus het is geen reden om te zeggen van ik draag mijn hijaab pas als ik getrouwd ben? want je doet het voor Allah niet voor de mensen of je man, ik raad de zusters aan om vroeg met een hijaab te beginnen, want je weet nooit of je er morgen er nog bent???????? Moge Allah julllie daarbij helpen.
Wa Sallaam Alikoum
bella_amina
19-08-2003, 12:08
ik draag geen hoofddoek en ik kan ook ni zeggen wanneer ik het ga dragen. Kan goed zijn voor ik ga trouwen of erna. Ik kan het ni met zekerheid zeggen. Maar ik draag hem alleen als ik er helemaal klaar voor ben. En niet omdat iemand het me oplegt.
ma3a salaam
Atlas_Gebergte
19-08-2003, 12:16
Sallaam zuster Bella_Amina, zuster een hijaab is verplicht in de islam, Allah heeft ons dat opgelegd en daar moeten we naar luisteren. Sorry zuster maar ik hoor heel vaak van de meiden dat ze er nog niet klaar voor zijn?????? dat is een zwakke excuses, wanneer ben je wel klaar voor????????? straks ben je er niet meer en dan? ga je tegen Allah zeggen van ja sorry ik was er nog niet klaar voor??????????? Ik hoop voor je zuster dat je inziet dat het leven hier op aarde uit 1 grote test bestaat door Allah en die moeten we goed maken tussen de khoffaars. Moge Allah onze moslimbroeders en zusters helpen.
ps. ik val jouw niet aan zuster, maar ik zeg gewoon wat ik gelezen heb in de koran.
Wa Sallaam Alikoum
bella_amina
19-08-2003, 12:23
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Sallaam zuster Bella_Amina, zuster een hijaab is verplicht in de islam, Allah heeft ons dat opgelegd en daar moeten we naar luisteren. Sorry zuster maar ik hoor heel vaak van de meiden dat ze er nog niet klaar voor zijn?????? dat is een zwakke excuses, wanneer ben je wel klaar voor????????? straks ben je er niet meer en dan? ga je tegen Allah zeggen van ja sorry ik was er nog niet klaar voor??????????? Ik hoop voor je zuster dat je inziet dat het leven hier op aarde uit 1 grote test bestaat door Allah en die moeten we goed maken tussen de khoffaars. Moge Allah onze moslimbroeders en zusters helpen.
ps. ik val jouw niet aan zuster, maar ik zeg gewoon wat ik gelezen heb in de koran.
Wa Sallaam Alikoum
ik voel me ook ni aangevallen, integendeel ik ben blij dat je je mening zegt. En ik weet wel dat hijaab dragen verplicht is, maar er zijn nog zovele andere dingen waar we ons volgens de islam aan moeten houden en die we ni volgen. (Alé, ik spreek voor mezelf)
Ik ga ni zeggen dat ik helemaal onstpoord ben of zo, integendeel alhamdoulilah. En tja, wanneer ben ik er klaar voor? goeie vraag...
als ik me er klaar voor voel zeker...
Als ik m nog neit droeg zou ik het zeker doen maar gelukkig draag ik m al ;)
Benigirl
19-08-2003, 13:13
Ik draag hem al 7 jaar alhamdoul-lalah, ik snap niet waar je moet wachten tot je getrouwd bent, wat heeft dat mee te maken?
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Wa Sallaam Alikoum
Er zijn wel meer zaken verplicht in de Islam, denk bijvoorbeeld eens aan de 5 grondbeginselen.....Zolang `t merendeel zich daar niet eens aan houdt, lijkt `t me een beetje onzinnig om je zo druk te maken om een hoofdoekje.
Beetje lachwekkend/hypocriet eigenlijk al dat gedoe over de hoofddoek, terwijl je over andere haram zaken als lenen, bedonderen, veroordelen vrijwel niets hoort.....alsof Allah dat hoofddoekje nou echt zoveel belangrijker vind dan al die andere dingen :maf2:
bella_amina
19-08-2003, 13:17
Origineel gepost door Tijn
Er zijn wel meer zaken verplicht in de Islam, denk bijvoorbeeld eens aan de 5 grondbeginselen.....Zolang `t merendeel zich daar niet eens aan houdt, lijkt `t me een beetje onzinnig om je zo druk te maken om een hoofdoekje.
Beetje lachwekkend/hypocriet eigenlijk al dat gedoe over de hoofddoek, terwijl je over andere haram zaken als lenen, bedonderen, veroordelen vrijwel niets hoort.....alsof Allah dat hoofddoekje nou echt zoveel belangrijker vind dan al die andere dingen :maf2:
ga ik volledig mee akkoord!
Origineel gepost door bella_amina
ga ik volledig mee akkoord!
Mooi, das volgens mij precies wat de Islam nodig heeft.......Meiden die zich niet zomaar neerleggen bij de dikke ballen macho praktijken in de Islamitische gemeenschap. :zwaai:
Qubleema
19-08-2003, 15:01
nee nee neee nee nee nee----nog eens nee
Mustapha.AA
19-08-2003, 15:18
Origineel gepost door Tijn
is een zonde die de gemeenschap aantast dan gelijk aan een zonde die alleen op een individu van toepassing is?
cousina_rifia
19-08-2003, 15:23
ik zei vroeger ook altijd ik draag als ik er klaar voor ben, alhamdoelilah draag ik hem nu wel. ik heb zoiets van je moet hem niet dragen omdat andere het van je vragen, maar doen omdat je hart zegt dat je dat moet doen. je voelt jezelf dan ook stuk fijner.
sellem100
19-08-2003, 15:28
Waar in welke koran of teks staat op dat een vrouw verplicht hoofdoek moet dragen???
Atlas_Gebergte
19-08-2003, 15:48
Sallaam, Tijn de moslims onders ons moeten proberen naar de regels van Allah te leven en een hoofddoek is daar een onderdeel van, kijk er zijn ook andere dingen waar we aan moeten houden enzo, en ja die moeten we ook doen, maar een hoofddoek is verplicht is dat zo moeilijk om het om te doen? maar als we hier echt in de islam zouden verdiepen dan zou je zeggen wat heeft het leven nog zin????????? waar we nu allemaal hier in leven en hoe de jongeren van tegenwoordig zich gedragen? er word tegenwoordig niet veel aan de islam gedaan, ze zeggen we zijn wel moslim maar daar blijft het bij. Moge Allah onze moslimbroeders en zuster op het goede pad houden.
p.s. Sellem100 als ik jouw was dan zou ik de koran gaan lezen, want overal komt het in voor en het is voor de 100% dat het verplicht is, een vrouw moet zich bedekken, haar oren,hals en haar boezem mag niet zichtbaar zijn.
Wa Sallaam Alikoum
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.